پاکدشت 24

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

ریشه: مشرق
اینترنت اکسپلورر درون هفته ی گذشته ۲۵ ساله شد. مرورگری که تاریخچه ای پرفراز و نشیب را دنبال شیوه گذاشت و یکی از مهم ترین بازیگران دنیای بطی ء افزار بود. لوگوی آبی آشنایی که با یک ایده ی ساده معرفی و به سرعت بوسیله اسباب الزامی اغلب کامپیوترهای انحصاری تحول شد. درنهایت هم که میدان را به بازیگران ابتکاری نفس واگذار کرد و حتی تو قوم ی ردموند هم با عضوی متاخر جایگزین شد. اینترنت اکسپلورر، درکنار تاریخچه ی جذاب خود، در قلب یکی از خبرسازترین پرونده های حقوقی تاریخ فناوری استراحت داشت. این مرورگر، موضوع نخستین روایت درام مبارزه با انحصارگرایی تو دنیای فناوری حیات. حالا و پس از عفو ربع قرن از تولد اینترنت، شاهد رخدادهایی مشابه در دنیای فناوری هستیم که مشارکت های بزرگ صنعتی را درگیر مناقشه با قانون گذاران کرده است.

در تاریخ ۲۹ ژوئیه سال جاری، مدیران عامل شریک شدن های فیسبوک، آمازون، اپل و گوگل داخل جلسه ای بوسیله سئوال های نمایندگان کمیته ی قضایی کنگره ی ایالات متحده پاسخ دادند. شیوه گذاران در جلسه ی اخیر، انتقادهایی قطعی به سوءاستفاده ی شرکت های بزرگ دنیای فناوری از قدرت داخل راسته مطرح کردند. نماینده های کنگره از هر دو حزب پا بر جا ایالات متحده، نقدهایی قطعی بوسیله عملکرد شرکت های مذکور داشتند. نکته ی جالب توجه اینکه مایکروسافت داخل جلسه ی اخیر حاضر نبود. آن ها در ابتدای صد کنونی، چالشی متشابه را با ضابطه گذاران تجربه کردند که هنوز هم پیامدهای آن را دریافتن می کنند.

در سال های مقدماتی دهه ی ۱۹۹۰، نت اسکیپ (Netscape) با مرورگر Navigator به عنوان فرمانروای دنیای وب شناخته می شد. این مرورگر به صبر دردسترس همه ی کاربران اینترنت قرار داشت و امکان مرور وب را با تجربه ای ممتاز دراختیار آن ها استراحت می داد. مرورگر نت اسکیپ با قیمت ۴۹ دلار فروخته می شد، اما فدایی شرکت های عرضه دهنده ی اینترنت (ISP) آن را بوسیله رایگان بوسیله مشتریان خود نمایش می کردند. مایکروسافت درون آن سال ها به عظمت وب در تجربه ی آنلاین کاربران پی توقیف وجود و اندک کم خطر جدی را برای ویندوز احساس می کرد. مدیران کمپ ردموند تصمیم گرفتند تا هرچه سریع العمل تر، سهمی از این بازار و دنیای جدید برای خود دست وپا کنند.

مایکروسافت بخاطر ورود قطعی به دنیای وب، مجوز کد مرورگر Mosaic را خریداری کرد. نت اسکیپ بی قراری روی پایه های همان مرورگر ساخته شده وجود. بخشی بعد، مرورگر رسمی ردموندی ها بوسیله نام اینترنت اکسپلورر بوسیله راسته عرضه شد. اینترنت اکسپلورر در ابتدا مرورگر خوب و کاملی نبود و داخل هم چشمی با نویگیتور انقراض می خورد. کاربران مشکلات متعددی را پیرامون تجربه ی کاربری و خصوصا اجرای فایل های جاوا با مرورگر مایکروسافت مطرح می کردند. مزیت اصلی اینترنت اکسپلورر، مجانی بودن آن بود. مایکروسافت داخل به روزرسانی های ویندوز، مرورگر خویشتن را به رایگان عرضه کرده و به مرور آن را بوسیله نشانی مرورگر پیش فرض سیستم عامل ارائه کرد. همین تصمیم باعث شد تا هوی کاربران از مرورگرها کاملا تبدیل بطی ء. آن ها گزینه ای رایگان دراختیار داشتند و دیگر نیازی به پرداخت خرج برای مرور وب نبود. درنهایت می توان رایگان شدن مرورگرهای وب را مدیون ردموندی ها دانست.



نت اسکیپ نویگیتور در سال ۱۹۹۵، سهمی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد داخل بازار ایالات متحده داشت. سه سال بعد، اینترنت اکسپلورر با سیاست توزیع رایگان، بوسیله نوعی نت اسکیپ را درون سرحد کمبود قرار داده بود. بوسیله هرحال عموم مردم مسبوق تغییر داخل لباس بازار شده بود، اما از همه مهم تر، مدیران نت اسکیپ بودند که خود را متجاوز از همیشه در معرض خطر می دیدند. آن ها با وزارت دادگستری نوبت بیل کلینتون لابی کردند و شرایط تو دست اخذ بازار توسط مایکروسافت را شرح دادند.

مجمع ها و گفت وگوهای نت اسکیپ با وزارت دادگستری بخت آمریکا حاصل داد و داخل سال ۱۹۹۸، بایگانی ای میوه انحصارگرایی مایکروسافت به روند افتاد. وزارت دادگستری، هرگونه سوءاستفاده از غلبه و فسخ ضابطه آنتی تراست ایالات متحده را در رویکردهای مایکروسافت بررسی کرد. آن ها درنهایت بوسیله این نتیجه رسیدند که ارائه ی اینترنت اکسپلورر بوسیله قیافه یکپارچه داخل سیستم عامل ویندوز و رایگان کردن آن، دو مقدر شدن اول قاعده مخالف منحصر شرمن را دون پا می گذارد. دیوید بویس، وکیلی بود که به نمایندگی از ایالات متحده ی آمریکا علیه مایکروسافت اقامه ی دعوی می کرد. او که بعدها بوسیله بازیگر ای درون دنیای حقوق دگرگونی شد، متهم پرونده را به رأی علیه مایکروسافت شادمان کرد. مستنطق درنهایت به این نتیجه رسید که رفتارهای مایکروسافت در موضوع اینترنت اکسپلورر نه تنها ضد رقابتی هستند، بلکه این شرکت باید هرچه زودتر تجزیه شود.

توماس پی جکسون، قاضی پرونده ی انحصارگرایی مایکروسافت، داخل رأی خویشتن اطلاع دادن کرد که مایکروسافت با رویکردهای ضد رقابتی، مجاهدت در حفظ کردن انحصار خود درون میدان فناوری دارد. او همچنین اعلام کرد که شریک شدن باید به دو زیرمجموعه انشعاب شود که یکی مسئولیت ترقی ی ویندوز و دیگری مسئولیت نرم افزارهای دیگر را برعهده بگیرد. شکوه رأی جکسون در آنجا حیات که او نیازی بوسیله برگزاری میتینگ ی استماع و معاینه ژرف تر پرونده ی مایکروسافت نمی نظر و رأی نهایی به تجزیه را مستقیما صادر کرد.ضبط ی مبارزه با انحصارگرایی مایکروسافت در راسته مرورگر، مسیر فعالیت این شرکت را تغییر قسط

رأی یمین بازپرس جکسون تاحدودی به صرفه مایکروسافت بود. آن ها فرصت و عذر ای برای درخواست استیناف پیدا کردند. درواقع اکثر افراد درگیر درون پرونده، جلسه های استماع و معاینه عمیق تیز تجزیه ی مایکروسافت را پیش بینی کرده بودند. اما به گفته ی یکی از وکلای آن زمان، ظاهرا جکسون از پرونده ضعیف شده حیات و رأیی عجولانه صادر کرد. برخی از آن ها، غرض بازپرس پرونده ی مایکروسافت را غیرمسئولانه می خواندند.

اتحادیه ی اروپا هم تو سال ۲۰۰۹ ضبط ای مشابه را ثمر مایکروسافت بوسیله جریان انداخت. آن ها از ردموندی ها می خواستند که قابلیتی برای دانلود مرورگرهای دیگر درون اینترنت اکسپلورر اضافه کند. درواقع شیوه گذاران می گفتند کاربر پس از اجرای اینترنت اکسپلورر باید گزینه ی دانلود مرورگرهای دیگر همچون کروم، فایرفاکس، اوپرا، سافاری و دیگر پلتفرم های خیر چندان نامدار را داشته باشد. البته رأی اتحادیه ی اروپا در سال ۲۰۱۰ اجرا و درون سال ۲۰۱۴ که اینترنت اکسپلورر رو به افول بود، بوسیله اتمام رسید.

در پرونده ی مایکروسافت داخل ایالات متحده، ردموندی ها بالاخره با وزارت دادگستری به ارامش رسیدند. یک کمیته ی مختار سه نفره با امکان و قدرت بررسی تصرف وکار و موضع مایکروسافت تشکیل شد. همچنین ردموندی ها ملزم شدند تا یک دادرسی هماهنگ با قوانین نقیض انحصار را درون داخل همکاری پیاده کرده و همچنین از عارض اعطا کردن اتفاق هایی شبیه اینترنت اکسپلورر جلوگیری کنند. درنهایت، رأی دادگاه سودی برای نت اسکیپ نداشت. شرکت مذکور تا زمان صادر شدن رأی به Aol فروخته شده بود که بعدا به مالکیت Verizon Media درآمد. کاهش سهم بازار، باعث شده بود تا مدیران نت اسکیپ به مرور فروش شرکت را در نظر بگیرند. تا سال ۲۰۰۴، سهم اینترنت اکسپلورر از بازار به ۹۰ درصد رسا وجود و نت اکسیپ نویگیتور سهمی مورد رقمی داشت. همان طور که متوجه شدید، درنهایت مایکروسافت برنده بازی رقابت شده حیات.

پیروزی اینترنت اکسپلورر با همان سرعتی که بوسیله دست آمده بود، رو به افول می رفت. فایرفاکس ابتدایی رقیب جدی وجود که در سال های بعد متولد شد و در سال ۲۰۰۸، گوگل با انتشار کروم زنگ کار بزرگ را برای همه به صدا درآمورد. دو ستاره جدید، در مقابل اینترنت اکسپلورر که با مشکلات و خطاهای زیاد، کاربران را زجر می کرد، حکم هوای ابتکاری را داشتند. نبوغ های بیشتر با سرعت و عملکرد بالاتر، فایرفاکس و کروم را به مرور به اولیه دانلود و انتصاب کاربران پس از گمارش و راه اندازی ویندوز تحول کرده حیات.



گزارش های آماری متعدد، سقوط اینترنت اکسپلورر را مطرح و وارسی کرده اند. صرف دیدن از اعداد و آمارهای دقیق یا غیردقیق، امروز می دانیم که روند سقوطی اینترنت اکسپلورر از میانه های دهه ی ۲۰۰۰ شروع شد. مرورگر آبی که از سال ۲۰۰۴ فرمانروای بازار بود، در سال ۲۰۱۳ وضعیتی گزند بار داشت. اینترنت اکسپلورر درون سال ۲۰۱۳ عزب ۳۰ درصد از سهم بازار را دراختیار داشت. کروم و فایرفاکس و سافاری، پاینده مانده ی تسهیم راسته را بین خود تقسیم کرده بودند. سافاری حزن بیش از همه به اندیشه محبوب شدن iOS مظفر بوسیله تصرف سهم میدان بیشتر شده وجود. در آن سال ها فرمانروای قدیمی بازار مرورگرها دیگر بوسیله یک شوخی تبدیل شده بود که تا اینکه مایکروسافت تیمار به آن می خندید.

مایکروسافت پس از پذیرفتن شکست اینترنت اکسپلورر، غرض بوسیله جایگزینی آن با مرورگر اج گرفت. مرورگری که در نسخه های اخیر با موتور رندر کرومیوم توسعه یافته است تا هرچه بیشتر، مایکروسافت را به رقیب عتیقه نزدیک بطی ء. درنهایت ردموندی ها برنامه هایی جدی پیاده کردند تا ایرادهای مرورگر قبلی خود را درون اج برطرف کنند.مقاله های مرتبط:داستان پرونده ضد تحدید مایکروسافت و درس هایی که از آن می گیریمرئیس مایکروسافت، اپل را به الغا قوانین ضدانحصار متهم کرد

بایگانی ی مایکروسافت و درگیری با قضا و قدر ایالات متحده با وجود پیروزی شرکت، تأثیر مهمی بر جریان فعالیت آن ها داخل دو دهه ی گذشته داشت. فدایی کارشناسان پیش بینی می کنند که بسیاری از پروگرام های بلندپروازانه ی مایکروسافت داخل دنیای فناوری، به خاطر همین رأی تغییر کرد و حتی نقض شد. کارشناسان می گویند ردموندی ها از آن زمان با احتیاط بیشتری داخل میدان حرکت می کنند. آن ها باور دارند اگر پرونده ی مخالف تحدید ثمر اینترنت اکسپلورر مطرح نمی شد، شاید مایکروسافت امروز تخصیص کل دنیای وب را در مشت پژمان حیات.

ادبیات مایکروسافت و دخول نصیب و قسمت ایالات متحده بخاطر رفع انحصار در دنیای مرورگرها، مسیر جدیدی را در دنیای وب ایجاد کرد. همین پرونده باعث شد تا مشارکت هایی مثل فیسبوک و گوگل و آمازون فرصت قدرت نمایی درون دنیای وب را پیدا کنند. پرونده ی اخیر انحصارگرایی آن ها غصه مدال می دهد که بازار در وضعیت سالمی قرار دارد تا رقبای متاخر بتوانند با تکیه و غلبه به حوزه های موردعلاقه ی خود وارد شوند.

مایکروسافت از ضبط ی بررسی انحصارگرایی، ضربه های مالی آن چنانی متحمل نشد. آن ها امروز یکی از ثروتمندترین شریک های دنیا هستند و شهرتی بیش از دو دهه ی پیش دارند. البته امروز هم ردموندی ها با چالش های مشابهی روبه رو هستند که از مهم ترین آن ها می توان بوسیله شکایت اسلک درباره ی رویکرد مایکروسافت تیمز اشاره کرد. به هرحال ضبط های ضد منحصر هنوز هم در دنیای فناوری دیده می شوند و در سال های آتی هم تماشاگر فشارهای قانونی برای حفظ کردن ماهیت رقابتی بازار خواهیم وجود. همین سعی ها برای حفظ رقابتی بودن راسته باعث می شود تا هر روز تماشایی تولد باهم اتحاد کردن های نوآور جدیدی در دنیای فناوری باشیم.بیشتر بخوانید:فیل اسپنسر: مرام اصلی مایکروسافت درون حوزه گیمینگ، معامله کنسول های بیشتر نیستبیلد جدید ویندوز 10 تغییرات هر آپدیت را در قالب کارت های رمزی واضح می کند۲۰ برهان برای وجود حیات فرازمینیمایکروسافت کنترل لمسی را تو مانیتورهای غیرلمسی فعال می کندحجم مصرفی استریم ویدیو و موسیقی چقدر است؟
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از کانون خبرنگاران جوان، موتورسیکلت یکی از وسایل نقلیه مورد توجه جوانان است و در شرایطی که خیابان ها از ترافیک مملو شده اند خیلی از افراد شوق به معامله موتور سیکلت دارند. در این گزارش مقدار فدایی مدل های پرفروش سواری سیکلت صفر کیلومتر جمع آوری شده است. مدل اتومبیل سیکلت  قیمت (تومان)   آپاچی ۲۰۰ (۱۳۹۸) ۵۲.۵۰۰.۰۰۰ آپاچی ۱۸۰  ۴۶.۰۰۰.۰۰۰ باجاج پالس NS۲۰۰  ۴۹.۵۰۰.۰۰۰ باجاج اونجر ۲۲۰ ۴۳.۰۰۰.۰۰۰ بنلی TNT ۲۵۰ ۸۸.۰۰۰.۰۰۰ بنلی ۱۲۵ ۳۵.۵۰۰.۰۰۰ تی وی اس ویگو ۳۲.۳۰۰.۰۰۰ رگال رپتور اسپایدر ۲۵۰ ۱۱۸.۰۰۰.۰۰۰ کاوازاکی نینجا Z۲۵۰ ۱۴۸.۳۰۰.۰۰۰ کاوازاکی نینجا ۲۵۰ ۱۸۲.۰۰۰.۰۰۰ کویر موتور CDI ۲۰۰ ۱۶.۰۰۰.۰۰۰ کویر سواری CDI ۱۲۵ ۱۰.۸۰۰.۰۰۰ کویر موتور رادیسون ۱۲۵ ۲۲.۶۰۰.۰۰۰ کویر اتومبیل S۴-۱۵۰ ۱۸.۵۰۰.۰۰۰ کویر اتومبیل رادیسون ۲۵۰ ۲۸.۵۰۰.۰۰۰ کویر موتور اس تی آر ۲۰۰ ۳۱.۰۰۰.۰۰۰ کی تی ام RC ۲۰۰ ۷۱.۵۰۰.۰۰۰ کی تی ام RC ۲۵۰ ۱۲۳.۰۰۰.۰۰۰ کی تی ام SX-F ۲۵۰ ۱۱۰.۰۰۰.۰۰۰ کی تی ام ۲۵۰ ۹۷.۵۰۰.۰۰۰ هوندا موتور CRF ۲۵۰L ۱۲۵.۴۰۰.۰۰۰ وسپا اسپرینت ۱۵۰ ۱۲۸.۰۰۰.۰۰۰ وسپا پریماورا ۱۵۰ ۱۳۵.۰۰۰.۰۰۰ ۲۱ مردادماه | مقدار گوناگون موتورسیکلت
همان طور که می دانید اپلیکیشن ها به سه شکل توسط توسعه دهندگان منتشر می شوند: رایگان، پولی و رایگان با پرداخت درون برنامه ای. حتما برایتان پیش آمده است که با دید اپلیکیشنی بوسیله وجد بیایید و مشیت داشته باشید که آن را نصب کنید؛ اما سرزده بااطلاع پولی بودن آن شوید. همگی ما این تجربه را داشته ایم. در این مواقع معمولا یا قید مصرف از آن را می زنیم یا به دنبال نسخه بلدرچین شده آن می گردیم. البته نسخه بلدرچین شده غصه ادبیات های خاص خودش را دارد و حتی می تواند آسیب جدی به گوشی شما وارد کند.مقاله های مرتبط:رفع مشکل گوگل پلی در ایران و دانلود اپلیکیشن های دارای محدودیت

اما گاهی همین اپلیکیشن های پولی برای مدت محدودی رایگان می شوند و ما می توانیم با نصب آن ها و افزودن به فهرست اپ های خود، در آینده هم به آن ها دسترسی داشته باشیم. درواقع، توسعه دهندگان برای اضافه تعداد مخاطبان خود، هرازگاهی اپلیکیشن هایشان را به مجانی عرضه می کنند؛ بنابراین، توصیه ی ما این است که حتما اپلیکیشن های پولی مجانی شده را یک مرحله دانلود کنید تا بوسیله فهرست اپ های شما اضافه شوند. بعدا می توانید هر زمانی که تمایل داشتید، از آن ها کاربرد کنید.

با زومیت همراه باشید تا اپلیکیشن های پولی مجانی شده امروز را معرفی کنیم.اپلیکیشن File Manager by Augustro



یک ابزار کاربردی برای مدیریت فایل ها است که ویژگی های زیادی را برای کاربر فراهم می کند. این اپلیکیشن استعداد مرتبه بندی فایل ها را براساس فرمت بخاطر کاربر فراهم می کند؛ نیز دسترسی بوسیله فایل هایی که اخیرا مورد استفاده استراحت گرفته اند، را آسان خواهد کرد تا فورا دردسترس قرار گیرند. از سایر انفراد های مدیریتی این دستور کار می قابلیت بوسیله قابلیت کپی، پیست، جابه جایی، دگرگونی نام، ضربان وجو، وجه اشتراک مجله گذاری، مکنون کردن و... اشاره کرد. یکی از محدودیت های جالب این برنامه امکان خلق کردن FTP از فایل ها در یک شبکه ی محلی است تا سایر افراد بتوانند فایل های شما را دانلود کنند.

اپلیکیشن Learn Spanish - Frase Master Pro



یک اپلیکیشن برای آموزش اصطلاح اسپانیایی است که آموزش را ازطریق ورزش و تکمیل جملات انجام می دهد. بنابراین، کاربر با کلمات نامرتبی رو بوسیله رو می شود و باید آن کلمات را باتوجه به ذهنی و قوانین دستور زبان مرتب کند تا جملات معناداری تشکیل شود و امتیاز گرفتن نرم. درصورتی که کاربر ترتیب نادرسی را انتخاب کند، ازطریق کاهش زمان جریمه می شود، پس درنظر داشته باشید که سرعت عمل رفعت موجب دریافت امتیاز بیشتر می شود. این اپلیکیشن توسط افراد فنی مدل سازی شده است و سطوح زبانی متنوع از بی تجربه تا پیشرفته را پوشش می دهد.

بازی Terra Fighter 2 Pro



یک ورزش اکشن و مبارزه ای که در دوحالت داستانی و دوئلی قابل انجام است. داخل این ورزش غل های مختلفی وجود دارند و کاربر می تواند با تجهیزکردن شخصیت ورزش بوسیله سلاح های قدرتمند با دشمنان مبارزه یواش. در حالت داستانی بازی کاربر باید مسیری را آغاز کند و با موجودات شیطانی رو بوسیله رو شود و ارتش آن ها را نابود یواش. در حالت دوئل اما، در مبارزات تک به تک باید متخاصم را انقراض قسط. کارکتر ورزش با انجام هر مبارزه و گذر از مراحل مختلف، ترفندهای مبارزه ای پیشرفته تازگی را فرامی گیرد تا درمقابل دشمنان قدرتمند بعدی مهارت مبارزه ای بیشتری داشته باشد.

بازی Unwanted Gray



یک بازی با مدل سازی مینیمال است که نحو عمل آسانی دارد. کارکتر بازی یک دایره ی دوبعدی خاکستری است که داخل دنیای سیاه وسفید گشت می کند. کاربر باید با راهنمایی توپ خاکستری و جلوگیری از برخرود آن با موانع، ستاره ها را جمع آوری نرم و کم اندک تکنیک های خود را افزایش دهد. بازی شامل ۳۵ مرحله ی متنوع است که درون سه گانه حالت متفاوت با قوانین اختصاصی انجام خواهند شد.

کلکسیون آیکون Coffee



یک مجموعه آیکون با مدل سازی مینیمال و ریختگی که شامل ۷۰۰ آیکون متنوع با صراحت ۱۹۲×۱۹۲ می شود. این مجموعه آیکون همچنین، دارای چندین تصویر پس زمینه ی ابری است که دراختیار کاربر قرار خواهند گرفت. علاوه براین، کاربران قادر خواهند بود آیکون اختصاصی درخواست دهند تا تو بوسیله روزرسانی بعدی قرار داده شود. این مجموعه آیکون از لانچرهایی مثل Aviate، Arrow، ADW، Go، Nova، Mini و... پشتیبانی می درنگ.

اپلیکیشن Photo Power Tools



یک پروگرام ی طولانی بهسازی عکس با فیلترهای جدید و جذاب که بوسیله گفته ی توسعه دهنده عکس های ویرایش شده توسط این برنامه بسیار متفاوت زیرفون از سایر برنامه های ویرایش عکسی است که تاکنون استفاده کرده اید. ازجمله محدودیت های شاخص این اپلیکیشن می استعداد به بهینه ساز دینامیک اشاره کرد که جزئیات بسیار عمیقی از عکس را به نمایش درخواهد آورد یا کلکسیون فیلترهای بهبود فام که تجربه ی جدیدی از بهسازی عکس را برای شما به همراه خواهد داشت.

اپلیکیشن eTransfer



یک برنامه ی نقل وانتقال عکس ها بین وسیله های متنوع اپل است. با این برنامه می توان عکس ها را از یک آیوفن به آیوفن دیگر، آیپد، آیپاد یا حتی کامپیوتر شخصی نقل مکان کرد. درواقع این برنامه یک شبکه ی بی سیم محلی برای اشتراک گذاری خلق کردن می کند و کاربرانی که به این شکبه هموار شوند می توانند عکس ها را در مایه آماج ذخیره کنند.

اپلیکیشن My Working Hours



یک اپلیکیشن کاربردی برای افرادی که قصد دارند مدت زمان حکم خود را تقویم کنند، بوسیله خصوص این برنامه برای افرادی که مشغول به دورکاری هستند، می تواند مثمرثمر باشد تا با یک اشاره زمانی که بخاطر یک پروژه صرف کردن می کنند را معادل گیری کنند. فقط باید با شروع زمان کار، دکمه ی ورود را بزنید و تو عاقبت خروج را لمس کنید، عدد نهایی با طعم جزیی سبز نشان داده می شود و درنهایت می توان معیار ساعات موظفی و اضافه کار را لحاظ کرد یا با سایر افراد به ابونمان گذاشت.

اپلیکیشن Knots 3D



یک اپلیکیشن علو العاده کاربردی برای یادگیری انواع و اقسام گره های حرفه ای است که بوسیله صورت طبقه بندی شده درون قسمت قسمت کردن های قایقرانی، کمپینگ، کوهنوردی، دکوری و... انواع گره ها را به کاربر آموزش می دهد. آموزش ها داخل این برنامه ازطریق انیمیشن سه اینده ارائه می شوند و کاربر می تواند به مایه ی این اپلیکیشن زیاد از ۱۴۰ گره مختلف با کاربردهای متفاوت را آموزش ببیند. این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۷ به نشانی بهینه اپلیکیشن گوگل پلی انتخاب شده است.

ورزش Broken Words PRO



یک بازی فکری و آموزشی است که بخاطر تقویت املاء و معنی لغات کلمه انگلیسی کاربرد دارد. روش ورزش این متد است که معنی و مفهوم اسم خاص به شکل توضیحی ارائه داده می شود و کاربر باید لغت مدنظر را حدس بزند و با خیساندن حروف شکسته ی زیر، آن را پیدا کند. در این بازی باید بوسیله زمان نیز توجه داشت و براساس آن مراحل را رد کرد تا امتیاز بیشتری بوسیله مشت آورد.

بازی Spelling Gaps PRO



دیگر ورزش فکری و آموزشی با تمرکز بر املای لغات انگلیسی است که می تواند برای کاربران فارسی زبان جنبه ی آموزشی همچنین داشته باشد. این بازی معیار ماندگی متفاوتی دارد و کاربر می تواند به تزیین از مراحل آسان به سخت برود. طرز ورزش این نحو است که لغتی بوسیله نمایش درخواهد آمد و سپس همان لغت با برخی سطر حذف شده دوباره جلوه گر می شود و کاربر باید با زمان بندی مناسب، حروف افتاده را تکمیل تا امتیاز اخذ کند.

مجموعه آیکون Cuticon Round



کلکسیون آیکونی با بیش از ۵٬۰۰۰ آیکون متنوع با رزولوشن ۱۹۲×۱۹۲ است که به همراه متجاوز از ۳۶ شمایل پس زمینه با کیفیت دردسترس کاربر راحتی می گیرند. کاربران می توانند علاوه براین آیکون ها، آیکون اختصاصی خویشتن را التماس کنند تا در به روزرسانی بعد اینده عرضه شود. این کلکسیون آیکون در لانچرهای مختلفی از جمله Nova، Apex، Solo، Next، Zero و... قابل ایفا است.

کلکسیون آیکون One UI - Samsung Icons
روز گذشته تماشایی بودیم که سامسونگ از جدیدترین محصولات خویشتن ازجمله پرچم داران سری گلکسی نوت ۲۰ رونمایی کرد؛ اما سری جدید نوت عزب محصولاتی نیستند که شرکت کره ای برای طرفداران خود در نظر محزون است.

سامسونگ از گوشی تاشوی گلکسی زد فولد ۲ همچنین رونمایی کرد که نسبت به مدل پیشین یعنیگلکسی زد فلیپ با تغییرات گسترده ای چه از رویت مدل سازی ظاهری و چه از نظر باطراوت افزاری همراه وجود. یکی از مواردی نیز که توجه خاصی به آن شده بود، تحول در طراحی لولاها و همچنین نظیف نگه داشته شدن آن ها بود.

نوع مدل سازی گلکسی زد فلیپ باعث می شد که تا حد بسیاری گرد و گور اطراف لولاها را احاطه کند؛ ولی مهندسان سامسونگ برای گلکسی زد فولد ۲ از استاندارد جدیدی از خامه موها استفاده کرده اند که تا حدودی شبیه بوسیله جاروبرقی ها اجرا می کند. 



با بود اینکه گفته شده قلم موهای استفاده شده برای تمیز نگه داشتن لولاها در گلکسی زد فولد ۲ نسبت به زد فلیپ تا حدود ۲۵ درصد کوتاه پر حرارت شده اند؛ اما مقامات سامسونگ می گویند که نسخه متاخر از قلم موی استفاده شده درون زد فولد ۲ کارآمدتر است و باعث می شود که گرد و قبر ها حوالی لولاها را احاطه نکنند.

متاسفانه هنوز در مورد مکانیزم عملکرد قلم موی خودتمیزشونده مفروضات دقیقی منتشر نشده است و نمی دانیم دقیقا عملکرد ویژگی جدید گلکسی زد فولد ۲ بوسیله چه صورت خواهد بود. با این حال، دشت جدید سامسونگ درون میان گوشی های تاشو قرار می گیرد و درنتیجه عملکرد لولاها اهمیت به مراتب بیشتری نسبت به سایر قطعات دارد.مقاله های مرتبط:گلکسی Z فولد 2 سامسونگ با فرم فاکتور آشنا رونمایی شدگلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا سامسونگ معرفی شدند

گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۲ محصولی با محدودیت های ویژه ازجمله برخورداری از دو نمایشگر جداگانه است که مشارکت اکراه ای نیز حساب ویژه ای روی موفقیت آن درون میدان باز کرده است.بیشتر بخوانید:نگاه نزدیک زومیت به گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگاپلیکیشن سامسونگ نوت با وان نوت مایکروسافت سینک می شودگلکسی نوت ۲۰ و دیگر محصولات معرفی شده در رویداد آنپکد از نگاه سامسونگسامسونگ با باهم اتحاد کردن مایکروسافت نسخه ویژه گیمینگ گلکسی نوت 20 را ارائه می کندسامسونگ احتمالا برای دستگاه های بعدی گوگل خراش می سازد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، نماد یاد شده که تو تابلوی اصلی بورس تهران سودا می شود از ابتدای سال سیال تاکنون بازدهی برابر با ۳۸۶ درصد داشته و توانسته از قیمت ۲۶۱ تومان بوسیله ازای هر سهم تا حدود هزاره و ۲۷۰ تومان افزایش یابد. این در حالی است که بورس تهران داخل همین مدت بازدهی ۲۸۴ درصدی داشته است. با این حال نگاهی دقیق زیرفون بوسیله تغییرات مقدار «خگستر» حکایت از آن دارد که این نماد درون طول دو سال گذشته یعنی از مردادماه ۹۷ در کف قیمت ۱۹۱ تومان معامله شده و تاکنون بازدهی ۱۷ هزار و ۵۳۸ درصدی را رقم زده است. بازده یک ساله این تشبیه کردن همچنین ۳ هزاره و ۹۵۰ درصد است. دلیل کسب این بازده، جذابیت افزایش سرمایه نماد یاد شده از نگرش اندوخته بوده که در نهایت توانست در روزهای پایانی سال ۹۸ سرمایه این شریک را به میزان ۱۵۵۰ درصد افزودن دهد. این بوسیله آن معنا است که پس از تعدیل مقدار سهام، بهای ۱۹۱ تومانی یاد شده درون مردادماه ۹۷ به ۷ تومان و ۲ ریال کاهش یافته و هم حالا بازده شمارش شده با قیمت تعدیل شده به دست آمده است. آشنایی با ۱۰ اصطلاح پرکاربرد بورس در روزهای رونق میدان سرمایه

نگاهی بوسیله معاملات «خگستر» از ابتدای سال ساری تا پایان روز گذشته به دهش نشان می دهد که بیشتر روزهای معاملاتی در این نماد که حزن حالا ۴۰ درصد از سهام آن شناگر است، با صف خرید طی شده. با این حال در روزهای اخیر کاهش دسته جمعی مقدار ها در بازار سرمایه توانست تا حدودی بر روی خگستر ۶/ ۳۹ میلیارد سهمی نیز معلول بگذارد و این تشبیه کردن را که میانگین حجم معاملات ماهانه آن بوسیله ۳۲۶ میلیون تسهیم در روز می رسد با افت قیمت مواجه بطی ء. البته افت یاد شده در نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو پایدار نماند و روز گذشته ضمن جمع شدن صف بیع در این نماد تماشاگر افزایش ۹۱/ ۱ درصدی ارزش آن تا محدوده هزار و ۲۳۰ تومان بوده ایم.

وارسی تغییرات قیمت درون «خگستر» حکایت از فاصله متناسب توجه بهای این تشبیه کردن با درآمد حاصل از آن داخل ۱۲ ماه گذشته دارد، بوسیله طوری که نسبت قیمت به درآمد آن در سرانجام معاملات روز گذشته بوسیله حدود ۱۷۰ واحد رسید و ضریب قیمت به خالص قیمت دارایی های آن از ۳/ ۱ فراتر رفته است. با این حال ارزش دفتری مایملک های شرکت در مقایسه با میانگین ۸/ ۱۴ واحدی راسته همچنان ۴ واحد کمتر است که نزدیک وجود داشتن ارج دارایی های آن به ارج های روز را علامت می دهد.

فتح قله ۲ میلیونی برای اولین بار | دلایل کارشناسی صعود بورس
وان پلاس بوسیله لطافت با شناساندن گوشی هوشمند نورد (Nord)، پس از مدت ها مقدماتی محصول میان رده اش را به عرضه گذاشت؛ بااین حال، گمان می جوی این همکاری روی میوه اقتصادی دیگری مشغول کار باشد. وب سایت XDA-Developers رابط کاربری Oxygen OS 10.5 در گوشی نورد را عمیق مطالعه کرده و داخل فایل APK تنظیمات، از اشاره هایی به محصولاتی با نام SM6350 پرده برداشته است.

نکته ی مهم عبارت SM6350 است که به نشانی شماره ی قطعه ی خراش ی اسنپدراگون ۶۹۰ شناخته می شود. این پردازنده که بوسیله لطافت معرفی کردن شده است، از شبکه ی 5G پشتیبانی می یواش و درواقع، اولین تراشه ی 5G از سری اسنپدراگون ۶۰۰ است. پردازنده سابق الذکر هشت هسته (دو هسته ی کورتکس A77 و شش هسته ی کورتکس A55) دارد و عملکرد گرافیکی اش ۶۰ درصد بهتر از اسنپدراگون ۶۷۵ است. اسنپدراگون ۶۹۰ به جای پشتیبانی از نسخه ی موج میلی متری فناوری 5G که درعین پرسرعت بودن دما فراوانی تولید می کند، از جنس مادون ۶ گیگاهرتز (sub-6Ghz) این شبکه استعمال می بطی ء.مقاله های مرتبط:وان پلاس تیزر دیگری از توان نمایشگر قدیم هویدا درون OxygenOS 11 منتشر کرداولین آپدیت وان پلاس نورد منتشر شد

علاوه بر آنچه گفته شد، تیم تجسس کننده ی وان پلاس نورد اشاره هایی بوسیله گوشی هوشمندی با نام کدگذاری شده ی بیلی (Billie) و چهار مدل مربوط به این میوه یافته است که در آینده شناساندن خواهند شد. این مقیاس ها BE2025 ،BE2026 ،BE2028 و BE2029 هستند. گزارش وب سایت XDA-Developers می افزاید حیات شماره مدل های متفاوت لزوما به مفهوم مقیاس های جداگانه محو و درنتیجه ازنظر تئوری، احتمال دارد این شماره ها شناسه های میوه یا مربوط به مدل های متنوع برای مناطق متنوع باشند.

همچنین، وب سایت یادشده معتقد است اشتهار کدگذاری شده ی بیلی احتمالا اشاره ای بوسیله موسیقی دانی با نام بیلی آیلیش است. برهان چنین ادعایی، گزارش های پیشین مبنی پهلو به کارگیری صیت کدگذاری شده ی آویچی (Avicii) برای گوشی هوشمند نورد تو داخل وان پلاس پس از کوچیدن این دی جی سوئدی است. این اولین باری نیست که اخباری از گوشی فرضی وان پلاس با پردازنده ی اسنپدراگون ۶۹۰ منتشر می شود؛ زیرا اوایل ماه جاری، تصویری متعلق بوسیله نتایج بنچمارک Geekbench بخاطر یکی از گوشی های وان پلاس منتشر شد؛ ولی جعل چنین بنچمارک هایی به طرز آشکاری آسان است.

نکته ی مشترک بین بررسی های XDA-Developers و نتایج بنچمارک Geekbench، شماره ی نمونه BE2028 است که علامت می دهد وان پلاس درون حال کار روی گوشی دیگری است. همچنین، این شرکت درون گفت وگو با وب سایت Android Authority تأیید کرده حیات در آینده، ایالات متحده میزبان محصولات جدیدی از سری نورد خواهد وجود. پس کاملا محتمل است این گوشی وان پلاس همان محصولی باشد که فراغت است داخل آمریکا نمایش شود. درهرصورت، باید منتظر ماند تا وان پلاس این گوشی میان رده را رسما معرفی کردن بطی ء.بیشتر بخوانید:گوگل با سامسونگ بخاطر جایگزینی بیکسبی با کمک دیجیتال خود مذاکره می کندبررسی هواوی لحن 7 آیگلکسی M31s سامسونگ با نمایشگر AMOLED، شارژ معکوس و دوربین چهارگانه معرفی شدکاترپیلار گوشی هوشمند کت اس 62 پرو را رونمایی کردتصاویر رندرشده جدیدی از گلکسی زد فولد 2 سامسونگ منتشر شد
درون سال ۲۰۰۰، رایان پترسین شرکت OCZ تکنولوژی (OCZ Technology) را با اشتهار فروشگاه اوور کلاکرز (Overclockerz) تأسیس کرد. OCZ تکنولوژی یکی از نمایندگی های فروش آنلاین باطراوت اسباب بخاطر شیفتگان کامپیوتر بود. این شریک کارش را با خرید پردازنده های Binned و کیت های ذهن اول کرد که عملکردی سریع تر از سرعت های تعیین شده سندیت داشتند و اووکلاکرها نیز حاضر بودند پولی اضافی بابت چنین قابلیتی بپردازند. نهایتا توفیق این فروشگاه به پترسن دستیار کرد آن را بوسیله یکی از کسب و کارهای بنیانی داخل حوزه ی قطعات PC به نام OCZ تکنولوژی تبدیل یواش. این همکاری واقع در سن خوزه سریعا چند شاخه شامل ویدئوکارت ها و کیبوردها و موس های برند ایجاد و حتی محصولات شگرف مانند سیستم خنک کننده ی دگرگونی فاز Cryo-Z را نمایش کرد. 

داخل سال ۲۰۰۷، شرکت OCZ با ابتیاع سهام شریک PC Power
ASGHAASGHAASGHAایانOOOONOOOONOOOON کالوم، برنامه ریز پیشین جگوار و همکاری تیونینگ خودرو R-R Reforged برقرار در سوئیس، از نسخه ی تولیدی اولین پروژه مشترک خود با شهرت استون مارتین کالوم ونکوئیش ۲۵ رونمایی. 



کردند مقیاس تولیدی تنها خیر ماه پس از اعلام آغاز این پروژه رونمایی شده است و تولید خودروهای مشتریان در ماه (سپتامبر) شهریور آغاز می. شود در مقایسه با مدل مفهومی که سال گذشته مدال داده شد، کالوم ونکوئیش ۲۵ دارای کابین اصلاح شده، آپشن های بیشتر و شاسی تیون شده و پیشرانه ارتقایافته.

است تو مقایسه با خودروی اصلی استون مارتین ونکوئیش که بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ ساخته شده بود، نسخه ی کالوم ونکوئیش ۲۵ دارای بیش از ۳۵۰ تغییر مهندسی، مواد و طراحی.



است در ابتدا تجربه رانندگی ازطریق استعمال از دستیار فنرهای بیلشتاین برای زیرکی و کنترل بیشتر گشایش یافته. است R-مهندسان R Reforged همچنین بوش های جدید، میله های نقیض غلتش مستحکم نم و لاستیک های خصوصی Pilot Sport Michelin را بخاطر افزایش قرار سرنشینان نسبت به اکثر خودروهای GT معاصر. نصب کردند این خودرو همچنین ۱۰ میلی متر پایین تر از قبل راحتی می گیرد و از فاصله اضافی بین محوری ۶۰ میلی متر روزی.

می برد فرمان همچنین به لطف تعبیه لبه رینگ باریک تر، موضع صندلی پایین تر و ارتقای جهیز تعلیق، گشایش یافته است و احساس بهتر و بازخورد بیشتری ارائه. می دهد بوسیله طور کلی گفته می شود که Callum Vanquish ۲۵ خودروی GT تطبیق پذیر و همه کاره ای متناسب با کاربرد ی.

روزمره است ایان کالوم همچنین تغییراتی باریکه در طراحی استون مارتین ونکوئیش خلق کردن کرده است که از عموم می توان به سپر جلوی مصالحه شده با جلوپنجره پایین نمدار و ارشد تر به همراه ورودی های جانبی هوا. اشاره کرد سپر عقب همچنین قرین چراغ های جلو و تعاقب LED جدید، کاملا بوسیله روزرسانی. شده است مشتریان می توانند کالوم ونکوئیش ۲۵ را با تعداد نامحدودی رنگ بدنه، هشت تریم بیرونی و سه آپشن رینگ ۲۰ اینچی سفارشی.

انتخاب کنند مقاله:های مرتبط استون مارتین ونکوئیش 25 رونمایی شدسوپراسپرت مفهومی استون مارتین ونکوئیش ویژن

شناساندن شد در داخل کابین، تریم چرمی گرانبها ارزش و لوکسی توسط شرکت چرم Bridge of Weir عرضه شده، درحالی که زمانه جیبی جداشدنی Bremont روی داشبورد قرار می گیرد و حزن اینک محتوی جزئیات کرومی پیچیده و صیقلی بوسیله همراه آپشن روکش گردویی به جای فیبر. کربن است این خودرو همچنین از مجموعه چمدان Mulberry بهره می برد که به وضع ای زیبا درون تقدیر عقب کابین جای.

می گیرد استون مارتین کالوم ونکوئیش ۲۵ از/پیشرانه ۵ ۹ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر با ۵۸۰ اسب بخار قدرت بهره می برد که قدرت آن ۶۰ اسب بخار بیشتر از نسخه پا بر جا. ونکوئیش است تو این پیشرانه از سیستم ورودی کربنی سفارشی و منیفولد خروجی از جنس فولاد ضدزنگ با طول مساوی استفاده. می شود علاوه پیاده شدن این، درپوش پیشرانه با تزئینات کربنی و چرمی آراسته.



R-شده است R Reforged فقط ۲۵ نمونه از این GT سفارشی تولید می کند که اولین آن ها تو ماه سپتامبر برای مشتریان در اروپا و آمریکای لاتین. تولید می شود تیونر سوئیسی بها این خودرو را بیش از (۷۰۱ هزار دلار) ۵۵۰ هزار پوند.تخمین می:زند بیشتر بخوانید ساختمان سریع الحرکه لوکس کنکورد مبتنی بر مرسدس بنز آتگو معرفی شدکارمندان فورد خواستار قطع همکاری با پلیس شدندتسلا بور اضافی تا خودرو تمام خودران داردپروتوتایپ موستانگ مک ای با غلبه ۱۴۰۰ اسب دود معرفی شدمرسدس بنز EQS دارای ظرفیت پیمایش بسیار از ۷۰۰
وان پلاس نورد فایوجی (OnePlus Nord 5G) پس از هفته ها انتظار اختتام رونمایی شد. معرفی گوشیوان پلاس نورد اتفاقی بیش مهم برای وان پلاس و طرفداران این شرکت محسوب می شود. وان پلاس در آغاز فعالیت خود متصل دنبال تولید محصولاتی بود که درون ازای قیمتشان، مشخصاتی بسیار عالی داشتند و عموما از طراحی مدرن غم نصیب می گرفتند. داشتن سخت افزار قوی و ارزش مناسب، باعث شده حیات لقب «قاتل درفش داران» برازنده ی گوشی های وان پلاس باشد.

در سال های اخیر، چینی ها کم ناچیز به سمت حضور درون بازار پرچم داران هوی پیدا کردند. وان پلاس امسال گوشی های وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو را عرضه کرد که درفش دارانی تمام عیار به حساب می آیند؛ بااین حال، قیمتشان به شدت افزایش رفته است. وان پلاس برای جلب توجه دوستداران گوشی های میان رده، مدتی پیش اطلاع دادن کرد عزیمت دارد مجددا جدی تر در این بازار حضرت یابد. وان پلاس نورد جدیدترین ناموس طلبی وان پلاس برای بازار میان رده ها به حساب می آید که رقبای قدرتمندی نظیر آیفون SE سلاله دوم و دستگاه هایی از شیائومی و سامسونگ دارد.



وان پلاس نورد تو پنل پشتی خویشتن بوسیله دوربیناصلی ۴۸ مگاپیکسلی فراهم شده است؛ همان دوربینی که پیش برنده در وان پلاس ۸ به فرمان رفته بود. این گوشی میان رده بوسیله صفحه نمایش OLED با نام تجاری فلوئید AMOLED مجهز شده است که نرخ نوسازی ۹۰ هرتز ارائه می دهد. همچنین، به فناوری شارژ سریع Warp Charge 30T مجهز شده است که با نبوغ ۳۰ وات، باتری گوشی را شارژ می کند.

گوشی نورد پاسخ یمین وان پلاس به تقاضای بازار است. در روزهایی که دنیاگیری ویروس کرونا غلبه فروش مردم را بوسیله شدت ذیل تأثیر قرار داده، اندک کسی فاش می شود ۱،۰۰۰ دلار برای گوشی بپردازد. دستگاه هایی مشابه وان پلاس نورد در راسته با استقبال درخورتوجهی مواجه می شوند؛ البته متأسفانه شرایط به اسلوب ای است که این گوشی خلال ورود به بازار ایران بها بسیار گرانی خواهد داشت و هرکسی نمی تواند ازپس خریدش بربیاید. وان پلاس نورد 5G از تراش ی اسنپدراگون 765G استفاده می نرم

افزون براین، وان پلاس نورد به تراشه ی اسنپدراگون 765G کوالکام فراهم شده است. بهره مندی وان پلاس نورد از این تراشه، تنها مشخصه ای است که نشان می دهد با دستگاهی پرچم دار طرف نیستیم؛ بلکه به معنی پشتیبانی وان پلاس نورد از سلاله پنجم شبکه های ارتباطی (5G) است. کوالکام در این خراش از مودم X52 استفاده کرده است که از شبکه ی 5G با امواج دارای فرکانس کوچکتر ۶ گیگاهرتز و شبکه ی 5G دارای امواج میلی متری پشتیبانی می درنگ.

تراشه ی هشت هسته ای کوالکام بوسیله هسته های کرایو ۴۷۵ با معماری ۶۴ بیتی مجهز شده است. این پردازنده ی مرکزی تراشه ی هفت نانومتری به حداکثر سرعت کلاک ۲٫۴ گیگاهرتز مشت می یابد و پردازنده ی سیگنال تمثال (ISP) و هسته های ادراک مصنوعی توانمندی دارد تا الگوریتم های نبوغ Nightscape را اجرا کند. به طورکلی، تراشه ی به کاررفته در وان پلاس نورد بخاطر استعداد هایی کاملا کافی به دیدن می رسد که این گوشی ارائه می دهد.



شبکه ی 5G هنوز به طور عریض داخل سراسر دنیا آغاز به کار نکرده و وان پلاس نیز از این موضوع به نوع دوستی آگاه است. این باهم اتحاد کردن جنین ی پشتیبانی نرم افزاری مناسب را از نورد داده است. براساس اطلاعیه ی رسمی، وان پلاس نورد دو سال نسخه ی جدید اندروید و سه سال به روزرسانی های امنیتی را قبض می کند. این یعنی پیش از اتمام زندگی مفید وان پلاس نورد، شبکه ی 5G بوسیله ایران هم خواهد رسید تا بتوان از تمامی نبوغ های گوشی بهره جست.

وقتی گوشی را از جعبه بیرون کنید، صفحه نمایشی ۶٫۴۴ اینچ ازنوع فلوئید AMOLED خواهید دید که با شیشه ی گوریلا گلس ۵ کورنینگ محافظت می شود و جهیز عامل اندروید ۱۰ را به نمایش می گذارد. ورق نمایش گوشی وضوح ۲٬۴۰۰ تو ۱٬۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۲۰:۹ و بها ترمیم ۹۰ هرتز دارد. صفحه ارائه گوشی فضاهای رنگی sRGB و P3 را پوشش می دهد؛ اما از پشتیبانی از HDR خبری تراشیدن. به لطف استفاده از صفحه نمایش OLED، وان پلاس توانسته است حسگر اثرانگشت را به زیر صفحه ارائه ببرد تا ازطریق آن احراز هویت کاربر ادا شود. وان پلاس نورد از فناوری تشخیص چهره هم پشتیبانی می نرم. 



در پاره بالای جانب چپ صفحه عرضه وان پلاس نورد، بریدگی کپسول شکل برای میزبانی از دوربین سلفی دوگانه به چشم می خورد. دوربین سلفی دوگانه یکی از مشخصه های بنیانی وان پلاس نورد به حساب می آید؛ زیرا وان پلاس سال ها است گوشی هایش را با یک دوربین سلفی همراه می بطی ء. دوربین سلفی واقعی حسگر ۳۲ مگاپیکسلی IMX618 سونی را یدک می کشد که پیکسل هایی بوسیله ابعاد ۰/۸ میکرون دارد. در مقایسه ای کوتاه، متوجه می شویم گوشی های خانواده ی وان پلاس ۸ به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با پیکسل های یک میکرونی مجهز شده اند. دوربین سلفی پا بر جا وان پلاس نورد برای بهره مندی از فناوری اختلاط پیکسل ها، بوسیله کمیت ی کافی وضوح دارد. دوربین سلفی دوگانه یکی از مشخصه های مهم وان پلاس نورد 5G است

دوربین سلفی دوم متشکل از حسگری ۸ مگاپیکسلی است که در پشت لنزی فوق عریض جای محزون و به لطف آن، می توان سلفی های گروهی ثبت کرد. وان پلاس می گوید دوربین علو عریض زاویه ی دید ۱۰۵ منصب ای نمایش می دهد.

در پنل پشتی وان پلاس نورد، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی جای گرفته است که دوربینی پیشرفته به احصائیه می آید و لنزی با دیافراگم f/1.75 دارد. دوبین ۴۸ مگاپیکسلی وان پلاس نورد از سیستم ارتعاش انسداد تصویر اپتیکال (OIS) و لرز گیر شمایل الکترونیکی (EIS) پشتیبانی می کند. حسگر دوربین از سنخ IMX586 سونی است و پیکسل هایی بوسیله ابعاد ۰٫۸ میکرون دارد. این یعنی عملا با همان دوربین پا بر جا وان پلاس ۸ طرف هستیم. تو این گوشی، از دوربین جداگانه بخاطر ارشد نمایی استفاده نشده است؛ بااین حال، حسگر اصلی ارشد نمایی دوبرابری با کراپ نمایش می دهد.



یکی از مغایرت های مهم بین وان پلاس نورد با وان پلاس ۸ این است که گوشی جدید چینی ها فیلم برداری 4K را با نرخ حداکثر ۳۰ فریم بر حین انجام می دهد. این انفراد مستقیما به تراشه ی اسنپدراگون 765G مربوط می شود. نرم افزار دوربین گوشی حالتی برای فیلم برداری 4K سینمایی دارد که نسبت تصویر ۲۱:۹ نمایش می دهد. حالت حرکت آهسته ی دوربین می تواند ویدئوهای 1080p را با نرخ ۲۴۰ فریم کنار حین ضبط بطی ء. 

دوربین فوق وسیع پشتی زاویه ی دید ۱۱۹ درجه ای عرضه می دهد و از حسگری ۸ مگاپیکسلی مصرف می یواش. این دوربین اقتدار فوکوس کردن درون فاصله های نزدیک را ندارد؛ بنابراین، نمی توان ازطریق آن تصاویر ماکرو ثبت کرد؛ به همین دلیل، وان پلاس دوربینی دیگر با حسگر ۲ مگاپیکسلی و لنز ماکرو در پنل پشتی نورد جای داده است. دوربین بازپسین پنل پشتی حسگر ۵ مگاپیکسلی دارد و برای عمق سنجی به امر می رود. 



وان پلاس نورد از باتری ۴،۱۱۵ میلی آمپرساعتی کاربرد می کند که امکان شارژ آن با فناوری شارژ سریع ۳۰ وات حیات دارد. فناوری یادشده می تواند باتری را داخل نیم روزگار ۷۰ درصد شارژ کند. حضرت بوسیله کاررفته تو گوشی از نوع USB-C است و جک ۳٫۵ میلی متری هدفون نیز ندارد و رسما از مقیاس IP برای مقاومت دربرابر نفوذ آب و گردوغبار بهره مند محو. وان پلاس می گوید تیمی متشکل از ۳۰۰ مهندس نورد را تحت آزمایش هایی سخت قرار داده اند و فهمیده اند این گوشی دربرابر نفوذ قطرات آب و عرق مقاوم است. وان پلاس نورد از پنل پشتی و جلویی تیغ ای یکروز می سرما. قیمت گوشی وان پلاس نورد 5G تقریبا ۴۰۰ یورو است

وان پلاس می خواهد گوشی نورد را در دو طعم جزیی آبی (Blue Marble) و خاکستری (Gray Onyx) و فاتحه تو آسیا و اروپا عرضه نرم. قیمتگوشی وان پلاس نورد در اروپا ۴۰۰ یورو (۴۶۰ دلار) و داخل بریتانیا ۳۸۰ پوند است؛ البته این گوشی در هند بیش ارزان تر، یعنی ۳۳۰ یورو (تقریبا ۲۸،۰۰۰ روپیه)، خواهد بود. ارائه ی گوشی متاخر وان پلاس از ۴ اوت ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد ۱۳۹۹) آغاز می شود.

نرخ های اعلام شده بوسیله کانفیگ پایه ی گوشی با ۸ گیگابایت حافظه ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی مربوط هستند. کانفیگ قوی تر وان پلاس نورد با ۱۲ گیگابایت ذهن ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ی پس انداز سازی همراه می شود که ۵۰۰ یورو مقدار دارد. نمایندگی ی هند وب سایت آمازون کانفیگی دیگر با ۶ گیگابایت حافظه ی رم و ۶۴ گیگابایت ذهن ی ذخیره سازی هم فهرست کرده است که ۲۵،۰۰۰ روپیه (۳۳۵ دلار) نرخ دارد و عرضه ی آن برای سپتامبر (شهریور و مهر ۱۳۹۹) پروگرام ریزی شده است. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی گوشی وان پلاس نورد 5G چیست؟بیشتر بخوانید:اولین آپدیت وان پلاس نورد منتشر شدمشخصات کامل گلکسی نوت 20 اولترا معین شد؛ تأیید پشتیبانی از مایکروسافت xCloudرندر ۳۶۰ درجه گلکسی نوت 20 اولترا پدیدار شدوان پلاس نورد دربرابر آیفون SE می 10 لایت و سایر رقبااینفوگرافیک جای پا ۴۰ پرو؛ درفش دار دوربین محور هواوی