پاکدشت 24

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ملیحه یغمایی گفت: مادام صغرا احمدی تولیدکننده قارچ گانودرما توانسته در شهرستان های مختلف برای افراد بسیاری امر ابداع کند و تولید قارچ گانودرما را به نشانی یک شغل شوهردار رونق داده است. با همت این بانو کارآفرین، یک سالن تولید قارچ گانودرما در زندان بجنورد هم سیاق اندازی شده و بانوان با اخذ آموزش ها و معاون های لازم بوسیله تولید قارچ درون زندان اقدام می کنند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی با بیان این که تولید قارچ گانودرما به روستاهای متنوع رفته افزود: این بانوی کارآفرین تمام قارچ های تولیدی سالن های روستایی را تضمینی خریداری و روانه بازار می کند. خانم احمدی برای شریک شدن درون هجدهمین نمایشگاه هم گذاری صنعتگران و بازرگانان رها ترکیه (موسیاد) عازم این کشور شد و به عنوان عزب دارنده مجوز تولید قارچ گانودرما در ایران، در این نمایشگاه محضر می یابد. مبتدی احمدی اهل بجنورد دو سال پیش برای اولیه وهله در ایران توانست مجوز تولید قارچ گانودرما بگیرد.

قارچ گانودرما با نام لاتین reishi خواه ganoderma از هزاران سال پیش داخل طب سنتی آسیای شرقی کاربرد می شد. این قارچ تو چروک نمادی از سلامتی و طول عمر بوسیله همراه فرح و قضا و قدر در زندگی بود و ۲ هزار سال داخل شرق بوسیله خواص درمانی آن اعتقاد داشتند. این قارچ عطر و طعم ستوده ندارد و تازه کار آن سزاوار سرزنش خوردن نیست. در کشورهایی چون چین، ژاپن و کره این قارچ به رخساره ترکیب با خوردنی ها یا دمنوش های متنوع مصرف می شود.
همان نعوظ که می دانید، اپلیکیشن ها بوسیله سه گانه شکل توسط توسعه دهندگان منتشر می شوند: رایگان، پولی و رایگان با پرداخت داخل دستور کار ای. حتما برایتان پیش آمده است که با دید اپلیکیشنی به وجد بیایید و قصد داشته باشید آن را نصب کنید؛ ولی ناگهان ملتفت پولی بودن آن شوید. همه ما این تجربه را داریم. در این مواقع معمولا ظرف استفاده از آن را می زنیم یا به تعاقب نسخه بلدرچین شده آن می گردیم. البته نسخه کرک شده هم ادبیات های ویژه خودش را دارد و تا اینکه می تواند آسیب شدید به گوشی شما وارد یواش.مقاله ی مرتبطرفع شاق گوگل پلی داخل ایران و دانلود اپلیکیشن های دارای محدودیت

اما گاهی همین اپلیکیشن های پولی برای مدت محدودی مجانی می شوند و ما می توانیم با نصب آن ها و تکثیر بوسیله فهرست اپ های خود، درون آینده به آن ها دسترسی داشته باشیم. درواقع ترقی دهندگان برای افزایش تعداد مخاطبان خود، هرازگاهی اپلیکیشن هایشان را به مجانی ارائه می کنند؛ بنابراین موعظه ی ما این است که حتما اپلیکیشن های پولی رایگان شده را یک وهله دانلود کنید تا به فهرست اپ های شما اضافه شوند. بعدا می توانید هر زمانی که تمایل داشتید، از آن ها استفاده کنید.

با زومیت همراه باشید تا اپلیکیشن های پولی رایگان شده امروز را معرفی کردن کنیم.

ورزش CATHERINE THE VAMPIRE 



CATHERINE THE VAMPIRE یک بازی ماجراجویانه و داستانی با تم افسانه های خون آشامی و سهمناک درباره ی کاترین خون آشام است. کاترین ومپایر از خواب بیدار شده است و حالا باید او و گربه ی جدیدش را برای شکار قربانی پیوند کنید. 

اپلیکیشن NT Calculator - Extensive Calculator Pro 



NT Calculator - Extensive Calculator Pro اپلیکیشن ماشین شمار کاربردی با نقشه کشی مینیمال و جذابی است که می تواند جایگزین مناسبی بخاطر ماشین حساب پیش تخیل گوشی بوسیله احصائیه رود. این اپلیکیشن علاوه بر امکان محاسبات ماشین حساب استاندارد که محتوی عملیات اشتراکی ریاضی می شود، امکان دسترسی بوسیله ماشین حساب مهندسی نیز مهیا می کند. از این گذشته، با امکان حافظه ی ذخیره سازی، کاربر می تواند فداکار اعمال و فرمول های تک نیاز خویشتن را در حافظه ی ماشین شمار ذخیره کند. علاوه براین دو حالت، ماشین حساب شالوده که با کاربرد از آن می توان اعداد را بین مبناهای مختلف منتقل کرد؛ ماشین حساب زمان که امکان محاسبه ی زمان را حاضر می کند؛ ماشین حساب بدهی برای محاسبه ی سود و اقساط وام های بانکی؛ سامان حساب کتاب و... داخل این اپلیکیشن تعبیه شده است. از سویی دیگر قابلیت تغییر واحدهای مختلف نیز تو این برنامه حیات دارد. مبدل واحد شامل واحدهای مختلف وزنی، طولی، سرعت، دمای، زاویه ، داده ، انرژی و... می شود. 

اپلیکیشن BabyBook Journal - Baby Tracker
به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا رییسی داخل جلسه ۲۰ آبان ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان کرمانشاه با اشاره به اجرای چندین وهله غربالگری کرونا داخل کشور، تشدید بازرسی پهلو پروتکل های بهداشتی و انجام تست های فراوان و هوشمند را راهبرد اول و دوم مرحله چهارم از طرح عنوان کرد وافزود: در حال حاضر به جانب تولید کیت های داخلی آنتی ژن تست که تست های سریع است رفته ایم که درون مدت ۲۵ دقیقه نتیجه آزمایش تست کرونا مشخص می شود. این تست های سریع العمل در وارستگی تمام استان ها راحتی محزون و بصورت مجانی انجام خواهد شد.

این مسئول پیگیری قرنطینه افراد را راهبرد سومین این طرح نشانی کرد وافزود: افراد مثبت شناسایی شده باید ۱۴ روز قرنطینه بمانند و باید روانی درمان آنها ردیابی شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امان از افراد آسیب پذیر و سالمندان را راهبرد چهارم این مرحله از طرح عنوان کرد و افزود: ۹۰ درصد موارد مرگ و میر کرونا بطور معمول داخل افراد سالمندان و افراد با بیماری زمینه ای است و باید روی حراست از این اقشار حساسیت اختصاص داشته و قرنطینه به پشت را در خصوص آنها انجام دهیم و پیشگیری موثری تو بحث ابتلا به کرونا داخل این قشر از جامعه داشته باشیم.

رییسی اعمال محدودیت های هوشمند بر بن ابراز و شیوع بیماری کرونا، تقویت علاج سرپایی و فعال کردن مراکز بهداشتی را از جمله راهبردهای دیگر این وهله از طرح نشانی کرد.

وی با تاکید پهلو اینکه هیچ داروی تایید شده خاصی برای کرونا وجود ندارد گفت: در حال حاضر تنها درمان استراحت در بیمارستان و اکسیژن برای بیماران بدحال است و در خصوص پی گذاری داروهایی مانند "رمدسیویر" هنوز مناقشه های نقیض و نقیضی وجود دارد.

این مسئول افزود: تو این طرح با مشارکت مسکن ها و پایگاه های بهداشت، بسیج، هلال احمر، شوراهای دهکده و روستا، دایره های مردم سرشت و .... سه گانه حیطه کاری مهم در دستور کار قرار دارد.
به گزارش همشهری آنلاین، جیمی کارتر نوشت: «روزالین و غلام بوسیله دوستانمانجو بایدن، مهتر جمهور منتخب و کاملا هریس، معاون مهتر جمهور برگزیده تبریک می گوییم. ما بوسیله ستیزه ممتاز آنها فخر کردن می کنیم و عاشق تغییر مثبتی هستیم که آنها درون کشور ما ایجاد می کنند.»

جیمی کارتر از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۰ برای یک دوروبر رئیس جمهور آمریکا از حزب دموکرات وجود.
اپل شب گذشته دعوت نامه ی آخرین رویدادش در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد. رویداد جدید کوپرتینویی ها استراحت است ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) برگزار شود و موافق شایعات اخیر، امید می رود اپل رایانه های مک مبتنی بر آرم را رونمایی و بدوی اطلاعات رسمی از پردازنده های اپل سیلیکون را منتشر کند.

بر بن گزارش های روز گذشته با استناد به منابع آگاه در این زمینه، اپل سه معیار مک بوک را با پردازنده ی اپل سیلیکون به روز خواهد کرد که دربرگیرنده مک بوک پرو ۱۳ اینچی و مک بوک پرو ۱۶ اینچ و مک بوک ایر ۱۳ اینچی خواهد بود؛ نوت بوک های جدید هیچ تبدیل عمده ای در طراحی مشاهده نخواهند کرد. کام می رود پردازنده ی مورد استفاده در این محصولات، اپل سیلیکون مبتنی بر A14 باشد که پیش برنده در سری آیفون ۱۲مورد استفاده استراحت گرفته است و اپل می تواند با استفاده از آن ها بهره وری کارمایه و عملکرد و یکپارچگی اکوسیستم خویشتن را افزایش دهد.مقاله ی مرتبط:ترقی دهندگان خود را بخاطر اپل سیلیکون آماده خواهند کرد

برابر گفته ی اکانت توییتری L0vetodream که عملکرد خوبی درون افشای محصولات اپل دارد، در رویداد پیش رو از دو مدل مک با صفحه نمایش ۱۳ اینچی رونمایی خواهد شد که ممکن است مک بوک پروی کوچک تر یا مک بوک ایر باشند؛ نیز مینگ -چی کو، افشاگر و تجرید گر باسابقه ی محصولات اپل، در ماه جولای پیش بینی کرده بود که مک بوک پرو ۱۳٫۳ اینچی و مک بوک ایر جدید، اولین محصولاتی هستند که از پردازنده های اپل سیلیکون استفاده می کنند.بیشتر بخوانید:اپل پلتفرم تست فلایت را برای مک عرضه خواهد کردتاریخ و زمان رویداد One More Thing اپل مشخص شداولین معلومات آیفون 13 فاش شداپل یک دکمه خفا بوسیله آیفون افزایش کرده استآلودگی شهرهای چروک بعد از تولید انبوه آیفون ۱۲ تکثیر یافته است
در ابتدای همه گیری ویروس کرونا، فیسبوک درکنار بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر رشد شایان توجهی در تعداد کاربرانشان تجربه کردند؛ با این حال براساس گزارش مالی سه ماهه ی ثالث ۲۰۲۰، نه تنها سرعت این مسئله افزایش کاهش روشن کرده است، بلکه داخل مناطقی همچون آمریکا و کانادا که سودآورترین راسته فیسبوک را تشکیل می دهند، شاهد کاهش تعداد کاربران نسبت به سه ماهه ی پیشین هستیم.

برابر آمار این غول شبکه های اجتماعی، تعداد کاربرانِ ساکن آمریکای شمالی از ۱۹۸ میلیون نفر داخل سه ماهه ی پیشین به ۱۹۶ میلیون نفر نزول کرده است. داخل بیانیه ی فیسبوک این اتفاق متناسب انتظار توصیف شده و نیز از گمان ادامه ی مسئله کاهشی تا پایان سال جاری صحبت شده است.

فیسبوک در بیانیه ی مطبوعاتی خود، داخل این باره می گوید:همان طور که میل می رفت، در سه ماهه ی سوم ۲۰۲۰ شاهد کاهش کمینه تعداد کاربران فعال روزانه و ماهیانه در منطقه ی آمریکا و کانادا بودیم. این کاهش نسبت بوسیله سه ماهه ی دوم ۲۰۲۰ اتفاق افتاد؛ سه گانه ماهه ای که به دلیل همه گیری ویروس کرونا تأثیر اضافی روی نمو آمار و ارقام داشت. میل داریم این روند کاهشی درون سه ماهه ی چهارم نیز ادامه داشته باشد و همچنان تماشاگر کاهشِ کمتر یا استقرار تعداد کاربران فعال روزانه و ماهانه در منطقه ی آمریکا و کانادا باشیم.

مقاله های مرتبط:مارک زاکربرگ هواخواه سختگیری بیشتر مقامات دولتی آمریکا علیه اپل شدکنگره آمریکا گزارش مهم تحقیقات روی باهم اتحاد کردن های مبصر فناوری را منتشر کرد

اما فیسبوک در سایر نقاط چنین کاهشی تجربه نمی کند و در بازار آسیایی و سایر نقاط دیگر، این مشارکت همچنان درحال افزایش تعداد کاربرانش است. افزون کنار این، سرویس های زیرمجموعه که دربرگیرنده اینستاگرام، واتساپو خویشتن فیسبوک می شوند، به طور کلی شاهد نمو کاربرانشان بوده اند. طبق آمار، تعداد کاربران کوشا روزمره در این سرویس ها به ۲/۵۴ میلیارد نفر در ماه سپتامبر رسیده است.

از حیث درآمد به دیدن نمی رسد که فیسبوک زیانی تجربه کرده باشد. در سه گانه ماهه ی سوم ۲۰۲۰، فیسبوک توانسته است ۲۱/۴ میلیارد دلار درآمدزایی نرم که نسبت به مدت مشابه سال قبل، نمو ۲۲ درصدی نشان می دهد و ایستگاه این شرکت را بالاتر از پیشبینی تحلیلگران قرار می دهد. از رقم یادشده، ۱۸ میلیارد دلار از تبلیغات حاصل شده است.

مارک زاکربرگ پس از عرضه ی گزارش مالی، در مصاحبه ای از آماده سازی تیمش برای دوران پس از انتخابات آمریکا خبر داد؛ دوران که به باور او احتمال شکل گیری «ناآرامی های مدنی» وجود دارد. انبازی کوچکتر مدیریت او طی هفته های گذشته گام های پرشماری برداشته است تا از هرگونه اتهام تأثیرگذاری به خشکی امدن نتایج انتخابات مصون بماند. از عموم اقدامات فیسبوک، مسدودسازی تبلیغات سیاسی پس از انتخابات آمریکا و مختل شکستنِ محضر گروه QAnon تو فضای مجازی است.

زاکربرگ دراین باره می گوید:من نگران دودستگی کشورم هستم که می تواند تا نهایی شدن مولود ی انتخابات - که مقدور است روزها یا هفته ها طول بکشد - ریسک ناآرامی اجتماعی را در سراسر کشور بالا ببرد. 

دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران زومیت بوسیله اشتراک بگذارید.بیشتر بخوانید:اقدامات جدید اینستاگرام برای مقابله با اطلاعات اشتباه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاضرردهی واحد موبایل ال جی داخل منفصل سوم ۲۰۲۰ کاهش نمایان کرده استگزارش مالی جزئی از جمله سوم ۲۰۲۰ اینتل از ادامه سوددهی این باهم اتحاد کردن حکایت داردکارمزد خدمات بانکی از آذرماه افزایش می یابدعملکرد فراتر از گرایش گوگل درون سه ماهه سوم ۲۰۲۰
بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از اینسایدر، مارک فیتزپاتریک، عکاس، خلال شنا در ساحل جزیره لیدی الیوت تو کوئینزلند استرالیا با لاک پشتی بحری روبرو شد که به جانب او آمد.

او که دقیقا در دم مناسب داخل مکان ارزان راحتی داشت عکسی از این لاک پشت اخمو ثبت کرد که انگشت خود را به قفا برگردانده وجود. 

وی عکس "رطوبت لاک بلندی" را بوسیله پاداش عکاسی فکاهی بود وحش ۲۰۲۰ ارسال کرد. از بین ۷۰۰۰ انبازی کننده، بوسیله نشانی یکی از ۴۲ نامزد بازپسین محک در ماه سپتامبر انتخاب شد و سپس بوسیله عنوان برنده نهایی این مسابقات اخبار شد.

بیشتر بخوانید؛ فحاشی بی سابقه گنجینه ها که باعث اخراج آن ها از باغ وحش شد

داوران و  برگزارکنندگان این مانور گفتند که این عکس "به صراحت مورد قبول داوران" قرار گرفته است. جایزه او یک سافاری در ماسای مارای کنیا، یک کیف عکاسی Think Tank و یک دوربین نیکون است.

بخشی دیگر از این عکس ها که گاردین منتشر کرده است را ببینید: حیات وحش حیات وحش حیات وحش حیات وحش حیات وحش حیات وحش حیات وحش حیات وحش حیات وحش حیات وحش حیات وحش حیات وحش حیات وحش حیات وحش حیات وحش عکس برنده: تری لاک بلندی حیات وحش
طبق طریق معمول، اپل مقاله های پشتیبانی وب سایت خود را با اطلاعات مربوط بوسیله محصولات جدید بوسیله روزرسانی کرده است و به لطف آن، زمان حال می دانیم شارژر مگ سیف می تواند ردّ خود را روی کیس های چرمی ابدی بگذارد. اپل امروز مقاله ی جدیدی تو وب سایت خود بوسیله شارژر مگ سیف (MagSafe) ویژه و موعظه هایی برای استفاده ی صحیح از لوازم جانبی جدید نمایش داده است.



اپل توضیح می دهد که شارژر MagSafe درواقع بوسیله آداپتور ۲۰ واتی USB-C احتیاج ندارد؛ بلکه می توان با آداپتور حداقل ۱۲ وات نیز فرمان کند که در این صورت، انرژی کامل را بوسیله گوشی نمی رساند. بوسیله زبان ساده تر، کاربرد از آداپتور خسته تر و پایین خیس از ۲۰ وات باعث می شود آیفونتان دیرتر شارژ شود. شارژ های القایی و بوسیله اصطلاح پد های وایرلس درمقایسه با آداپتور های عادی انرژی کمتری بوسیله گوشی نقل مکان می کنند و درنتیجه، دیر تر شارژ خواهند شد.

کاربرانی که می خواهند آیفون خود را با کاربرد از مگ سیف با حجم ۱۵ وات شارژ کنند، باید آداپتور ۲۰ واتی USB تایپ سی تدارک کنند. اپل به کاربران آیفون ۱۲ می گوید اشیائی متشابه کارت های اعتباری و ویزا ها خواه هر شیء دارای نوارهای مغناطیسی خواه تراشه های RFID را باید از مگ سیف دور نگه دارید.به گفته ی اپل، مگ سیف امکان پذیر است با محصولاتی مثل کارت اعتباری و گذرنامه و هر شیء دارای خراش RFID تداخل ابداع کند

 اپل تصریح کرد که شارژر مگ سیف از روی کیف پول چرمی جدید آیفون کار نمی کند؛ بنابراین قبل از شارژکردن آیفونتان، باید آن ها را استثنا کنید. همچنین، یادداشت کوچکی در همان مقاله ی پشتیبانی وجود دارد که به کاربران درباره ی استفاده از شارژر مگ سیف همراه با برخی محصولات بانگ می دهد. مقاله ی مرتبط:مگ سیف با پیکسل ۵ و گلکسی فولد ۲ نیز حکم می نرم

بوسیله گفته ی اپل، شارژر مگ سیف می تواند ردّ دایره ای شکل خود را روی محصولات چرمی جاویدان بگذارد. فداکار از کاربران همین اتفاق را روی قاب سیلیکونی نیز گزارش داده اند.  داخل پست منتشرشده درباره ی مگ سیف در وب سایت اپل می خوانیم:کارت های اعتباری، نشان های امنیتی، گذرنامه یا کلیدهای اساسی را بین آیفون و شارژر مگ سیف خود قرار ندهید؛ بجهت این فقره امکان پذیر است بوسیله نوارهای مغناطیسی یا خراش های RFID تو آن ها آسیب برساند. اگر از هرکدام از این محصولات احساساتی کاربرد می کنید، آن ها را قبل از شارژ جدا کنید یا مطمئن شوید بین سطح پشتی دستگاه و محل قرارگیری شارژ مگ سیف راحتی نگرفته اند.

مگ سیف بسان سایر شارژرهای بی سیم ممکن است همراه با آیفون هنگام شارژ شدن بخشی گرم شود. برای افزودن کشش زندگی باتری، اگر باتری بیش از قطع گرم شود، درنگ افزار باخبر انجام می شود و ممکن است شارژ را تا ۸۰ درصد محدود یواش. در آن صورت، آیفون یا شارژر مگ سیف گرم و شارژ آن بعد از مدتی طولانی تر می شود. درنهایت با کاهش دما، آیفون شما دوباره بوسیله حالت معمولی برمی گردد و شارژ می شود. اگر هنگام شارژکردن با شارژر مگ سیف آیفون خود را تو قابی چرمی نگه دارید، ممکن است مگ سیف در سطح پشتی قاب محافظ اثرهای دایره ای به جا بگذارد.

ارزش شارژر مگ سیف تو فروشگاه اپل ۳۹ دلار و آداپتور برق ۲۰ وات نیز مجزا با ارج ۱۹ دلار فروخته می شود.بیشتر بخوانید:ابتدایی نتایج از آزمایش های مقاومت سرامیک شیلد، تیغ محافظ جدید آیفونشارژر MagSafe اپل، آیفون های سلسله گذشته را با سرعت کمتری شارژ می کندحسگر لایدار آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس، حد قامت افراد را در عکس علامت می دهدهواوی با پتنت جدید به هم چشمی گلکسی Z Flip می روداولین تیر ها از هدست واقعیت افزوده اپل و کاربرد از پنل های microLED سونی
بسیاری از ما معتقدیم که پیاده شدن قسمت خود احاطه داریم؛ ولی استیناف های جدید علامت دهنده ی میزان تأثیر ژن ها روی اقدام هستند. اکنون می قابلیت کد ژنتیکی هر فرد را رمزگشایی کرد. کد ژنتیکی از توالی ۳/۲ میلیارد حرفی DNA تشکیل شده است و بخاطر هریک از ما منحصر به فرد و الگویی برای مغز و بدن ما است. این توالی نشان می دهد که رفتارهای ما چقدر تحت تأثیر استعداد بیولوژیکی ما قرار دارد؛ یعنی ممکن است به سوی ایجاد ویژگی یا شمال ی خاصی کشیده شویم.

پژوهش ها نشان داده اند که ژن ها نه تنها روی قامت یا رنگ چشم یا معادل اثر می گذارند؛ بلکه داخل آسیب پذیری ما دربرابر مشکلات سلامت روان، طول عمر، هوش و تکانشگری نیز ایفای نقش می کنند. چنین صفاتی به درجات مختلف در ژن های ما نوشته شده اند و گاهی اوقات هزاران ژن باهم کار می کنند تا صفات ما را صریح کنند. بیشترِ این ژن ها در عهد قبل از تولد، نحوه ی لباس گیری مدار مغزی و نحوه ی عملکرد آن را مشخص می کنند.

امروزه می توانیم عدد خردسال را هنگام تشکیل، حتی ۲۰ هفته پیش از تولد ببینیم. تغییراتی در مدار تندخو آن ها وجود دارد که به شدت با ژن هایی ارتباط دارد که زمینه ساز اختلال طیف اوتیسم و اختلال افت توجه متجاوز فعالی (ADHD) هستند. آن ها تا اینکه فرد را مستعد وضعیت هایی می کنند که امکان پذیر است بخاطر دهه ها بروز نکنند: اختلال دوقطبی و اختلال افسردگی عمده و اسکیزوفرنی.

در این وضعیت، با این احتمال رو به رو می شویم که نبوغ رفتارهای پیچیده تر نیز به نعوظ مانند در مغز ما تعیین شده باشد. برخی از این ها عبارت اند از: کدام دین را برگزینی می کنیم؟ چگونه ایدئولوژی های سیاسی خود را شکل می دهیم؟ چگونه گروه های دوستی خویشتن را ایجاد می کنیم؟طبیعت و پرورش درهم آمیخته اند

بوسیله جز از رویه انتقال ژن ها، روش های دیگری نیز حیات دارد که داستان های زندگی ما می تواند بوسیله نسل های دیگر نقل مکان شود. اپی ژنتیک حوزه ی نسبتا جدیدی از خرد است که نشان می دهد چگونه طبیعت و یادگیری می تواند درهم تنیده باشد. این شاخه از علم تغییرات خود، ژن ها را در باشگاه توجه صبر نمی دهد؛ بلکه پیاده شدن برچسب هایی متمرکز است که ازطریق تجربیات زندگی روی ژن های ما صبر می گیرند و روی نحوی اشعار ژن ها معلول می گذارند.مقاله های مرتبط:موفقیت دانشمندان داخل اساس ایجاد خاطرات مصنوعیآیا آثار آسیب روحی بوسیله نسل های پس ازآن منتقل می شود؟آیا ما واقع رنج روحی والدین خویشتن را به ارث می بریم؟

مطالعه ای که درون سال ۲۰۱۴ منتشر شد، تغییرات اپی ژنتیکی در موش را بررسی کرد. موش ها بوی نمکین گیلاس ها را شناخت دارند؛ بنابراین وقتی چنین بویی بوسیله مشامشان می رسد، منطقه ی لذتی در مغز آن ها فعال می شود و آن ها را ترغیب می درنگ تا به پشت آن فضا را نبض وجو کنند. پژوهشگران تصمیم گرفتند که این بو را با شوک الکتریکی خفیفی همراه کنند و موش ها سریعا یاد گرفتند که با شنیدن بو، قاعده جای خود بایستند. وارسی نشان قسط که این خاطره ی جدید به طایفه های دیگر منتقل می شود. نوه های موش ها با اینکه خودشان تجربه ی شوک الکتریکی را نداشتند، از گیلاس ها می ترسیدند. DNA اسپرم پدربزرگ دچار تحول شکل شده و آثاری از تجربه ی خود را روی ژن ها بر جای گذشته حیات.

مباحث مربوط به اپی ژنتیک جدید و در حال پیشرفت است؛ بنابراین، سؤال هایی درباره ی چگونگی استعمال این مکانیسم های در انسان ها وجود دارد. باوجوداین، نتایج ابتدایی مدال می دهد که تغییرات اپی ژنتیک می تواند روی ذریه افرادی اثر بگذارد که رویدادهای بسیار آسیب زایی را تجربه کرده اند. مطالعه ای علامت داد که نرخ مرگ و میر پسران زندانیان اغتشاش تویی آمریکا داخل اواسط دهه ی پنجم زندگی، ۱۱ درصد بیشتر از دیگران حیات.

مطالعه ی کوچک دیگر علامت داد که بازماندگان هولوکاست و فرزندانشان، تغییرات اپی ژنتیک را روی ژنی تجربه کرده اند که با سطوح کورتیزول ارتباط دارد. کورتیزول هورمونی است که در فایده استرس نقش ایفا می درنگ. این تصویری پیچیده است؛ اما نتایج نشان می دهد که فرزندان این افراد سطح کورتیزول بیشتری دارند؛ بنابراین، دربرابر اختلالات اضطرابی آسیب پذیرتر هستند.آیا قلمرویی برای اراده آزاد داریم؟

البته بوسیله همین سادگی محو زندگی ما ازطریق مغزی که با آن بوسیله دنیا آمده ایم و DNA که از والدین به ما داده شده و خاطراتی که از پیشینیان به ما رسیده است، تغییرناپذیر باشد. خوشبختانه هنوز مجالی بخاطر تغییر وجود دارد. همان نعوظ که یاد می گیریم، ارتباطات جدیدی میان سلول های خشمناک ما تشکیل می شود. با مسابقه مهارت جدید یا مرور یادگیری، ارتباطات تندخو استحکام و یادگیری به شکل خاطره در مغز ما تثبیت می شود.

اگر بوسیله طور مجدد به خاطره ای رجوع کنیم، آن خاطره به مسیر پیش تخیل سیگنال های الکتریکی مغز و آن اقدام آموخته شده به عادت تغییر می شود. برای مثال، چرخه سواری را درون نظر بگیرید. وقتی متولد می شویم، چیزی از دوچرخه سواری نمی دانیم؛ اما با آزمایش و جرم و چندبار افتادن در کشش مسیر، نحوه ی انجام آن را یاد می گیریم. اصول مشابهی بن ادراک و مسیریابی را ایجاد می کند. همان طورکه تو فضا خود لول و فهمیدن خود از فضای گرداگرد را تداعی می کنیم، ارتباطات تندخو جدیدی ایجاد و آن ها را استواری می کنیم. بااین حال، در اینجا اشکالی بود دارد: گاهی پرورش های گذشته ما را دربرابر حقایق آینده کور می کنند. فیلم مادون را ببینید.



احتمالا متوجه نمی شوید که رخ آلبرت انیشتین در متعاقب ماسک قرار دارد و خیر جلو آن؛ مربوط به مغز ما در سبب نظر چهره ها در محیط ما سوگیری دارد.

همه ی ما در سبب دید چهره ها در محیط خود سوگیری داریم. این ترجیح موجب می شود نشانه های سایه ای را نادیده بگیریم که به ما می گویند این دنبال ماسک است. درعوض، به مسیرهای موجود تو مغز خود اعتماد و شمایل چهره ی دیگری را ایجاد می کنیم. این توهم علامت می دهد که تحول حافظه ما چقدر مشکل است. هویت و انتظارات ما براساس تجربیات گذشته شکل می گیرد. شکستن چهارچوب های انتزاعی امکان پذیر است بوسیله انرژی شناختی یدکی نیاز داشته باشد.

یکی از بزرگ ترین اسرار حیات انسان، ظرفیت انفراد ما برای انتخاب است. دانشمندان گاهی آدم را بوسیله نشانی دستگاهی ظریف وصف می کنند. ورودی هایی که به دنیا حوالی ما می آیند، در مغزهای منحصر به بی مانند ما پردازش می شود تا خروجی را تولید درنگ که همان اقدام ما است.

بسیاری از ما نمی خواهیم از ایده ی فاعل آزاد بودن صرف نظر کنیم. جبرگرایی بیولوژیکی، یعنی این ایده که رفتار انسان کاملا فطری است، موجب عصبانیت آدم می شود. نفرت انگیز است فکر کنیم افرادی که در طول کتاب به اعمال هولناکی دست زده اند، نمی توانستند از رفتار خود مانع شوند؛ زیرا جهت ایجاد این تصور می شود که این طور رفتارهایی ممکن است دوباره اعاده شود.

شاید درعوض بتوانیم فکر کنیم که به وسیله ی ژن های خود محدود نمی شویم. قبول کردن این موضوع که بیولوژی بر فردیت ما پی می گذارد، ممکن است کمک کند تا قوت های خود را بهتر جمع و از ظرفیت شناختی جمعی خود برای ایجاد دنیایی بهتر استفاده کنیم.بیشتر بخوانید:کووید ۱۹ برای بیماران رنجور شده در درمانگاه حداقل ۵ برابر مرگبارتر از آنفلوانزا استچرا مصرف شیر در چروک رواج پیدا کرده است؟سرگذشت سفر اکتشافی فرانکلین؛ سفری که سرانجامی نداشتوزارت بهداشت: نیمی از جان باختگان کرونا مبتلا به بلای ناگهانی زمینه ای بوده انداحتمال ابتلا به کووید ۱۹ ممکن است وابسته بوسیله سن نباشد