پاکدشت 24

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

رابرت داونی جونیور که بوسیله میانجی ورزش در نقش آیرون غلام شناخته شده است، به چهره تبلیغاتی گوشی وان پلاس 8 تی در سرزمین گره تغییر شده است. این تبلیغ نخست با محدودیت شارژ ۶۵ وات مطلع می شود و به ورقه نمایش و دوربین می پردازد. داخل بخش هایی از این اعلامیه بوسیله دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی Ultrawide و حتی به قابلیت فیلم برداری باکیفیت 4K و سرعت ۶۰ فریم پیاده شدن وقت بی آرامی رمز می شود. در بخش دیگری از این اعلامیه ورق نمایش ۱۲۰ هرتز و ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن اندوه به ارائه درمی آید. در ادامه می توانید این ویدئو را مشاهده کنید:مقاله ی مرتبط:وان پلاس 8T با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و فناوری شارژ ۶۵ وات رونمایی شد



درون اعلامیه بعدی، گوشی وان پلاس 8T در بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ دیده می شود. همدستی وان پلاس بخاطر ساخت این تبلیغ با استودیوی CD Projekt Red شرکت کرده است. البته در این تیزر شکل و تمثال گوشی زیاد روبرو نشد. بی نهایت خودی داشتیم نسخه خصوصی گوشی وان پلاس 8T را که برای بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ ساخته شده است می دیدیم. باهم اتحاد کردن وان پلاس اعلام کرد که این مقیاس با نام OnePlus 8T 2077 از تاریخ ۱۴ آبان ماه راهی راسته می شود.بیشتر بخوانید:اچ تی سی دیزایر 20 پلاس با دوربین چهارگانه و قیمت ۲۹۵ دلار معرفی شدقطع شدن اینترنت 5G آیفون 12 درصورت کاربرد اندوه زمان از دو سیم کارتحسگر 64 مگاپیکسلی 1/1.34 اینچ آمنی ویژن OV64A معرفی شدفهرست طولانی گوشی های موبایل ستاندن کننده آپدیت اندروید 11باتری مانع ساخت گوشی کوچک ردمی شده است
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از نامه شرق، فروردین سال گذشته مأموران پلیس درون روانی قتل زنی ۶۰ ساله فراغت گرفتند. پسر این زن مدعی بود او خودش را از نرده های ساختمان آویزان کرده است. وقتی مأموران در محل حاضر شدند، جسد زن ۶۰ ساله بوسیله اشتهار گلی را بوسیله پزشکی قانونی انتقال دادند و کارشناسان بررسی صحنه جرم تحقیقات ویژه ای را روی این بایگانی آغاز کردند.

آنها وارد شدند نحوه گره سرقت کردن طناب طوری ازاله که فرد با آن خودکشی کرده باشد و این گره نمی تواند باعث مرگ شود. ضمن اینکه انحراف های نرده نشان می انصاف این عیال تلاش می کرده خودش را استخلاص دهد. وقتی دختر مقتول مورد بازجویی قرار گرفت، او نیز نسبت به خودکشی مادرش ابراز تردید کرد و گفت: پاپا من زنی سرزنده و شاد وجود. او هیچ ثانیه درباره اینکه بمیرد یا خودکشی کند، فکر نمی کرد. ضمن اینکه برادرم پدرام که با من و مادرم زندگی می کرد، مدتی بود با مادرم فرق ظاهر کرده وجود. او اعتیاد دارد و من و مادرم را فراوان زحمت می کرد.

پدرام که خودش مأموران را خبر کرده بود، درون بازجویی های مقدماتی ادعا کرد گفته های خواهرش کذب است و او مغایرت شدیدی با مادرش نداشت. او گفت: من و مادرم اختلاف رویت  داشتیم اما من او را به قتل نرساندم. این در حالی بود که پزشکی عرفی جهت مرگ عیال را دیگرکشی عنوان و تو نظریه ای که خطاب به دادسرا ارسال کرد، نوشت که متباعد به دیدن می رسد این زن خودکشی کرده باشد و انگیزه مرگ خفگی است. ضمن اینکه خراشیدگی هایی روی بدن عیال وجود دارد که از درگیری قبل از مرگ حکایت دارد.

وقتی پدرام با این مدرک روبه رو شد، درنهایت به جنایت اشعار کرد و گفت: مدت ها بود که با مادر و خواهرم زندگی می کردم. چند سال قبل بوسیله مواد اعتیاد بی پرده کردم و از وقتی که قوم ام متوجه شدند مواد کاربرد می کنم، با آنها دچار فرق شدم. برادرانم وصلت کرده بودند اما مادرم و خواهرم با اندوه زندگی می کردند و غلام حزن بعد از اینکه زنم را متارکه دادم، دوباره به خانه مادرم برگشتم.

او ادامه داد: از وقتی موضوع اعتیاد غلام صریح شد، مادرم و خواهرم مدام با من بحران می کردند. تا اینکه مدتی قبل از حادثه واقف شدم مادرم مسکن اش را به شهرت خواهرم کرده تا سپس از مرگش چیزی بوسیله غلام ارث نرسد. آن اعتبار از این موضوع ناراحت شدم که همه زندگی ام به بی قراری ریخت. از اینکه سپس از اجل مادرم چیزی بوسیله دست نمی آوردم، ناراحت نبودم،.از اینکه مادرم من را لایق مرده ریگ نمی دانست، نگران بودم. تا اینکه روز حادثه وقتی در خانه تنها بودیم، شیوه این موضوع با مادرم درگیر شدم و به او گفتم حق نداشت بدون اینکه بوسیله من بگوید، خانه را به معروفیت خواهرم کند. مادرم گفت چون معتادی، نمی خواهم پولی بوسیله داخل برسد.

قاضی گفت: سر این جریان با هم جروبحث کردیم و من در یک ثانیه آن قدر عصبانی شدم که دیگر نتوانستم خودم را کنترل کنم و مادرم را هل دادم. سرش بوسیله دیوار خورد. دیگر کاری به مادرم نداشتم، خیال کردم خودش اهتزاز می شود و می رود. ضربه اصلا طوری نبود که باعث مرگش شود. به اتاقم رفتم و چند ساعتی خواب بودم. وقتی مسبوق شدم و خارج آمدم، نعش مادرم را در راه پله دیدم. این صحنه به شدت غلام را تحت تأثیر راحتی داد اما هیچ کاری از دستم برنمی آمد؛ تصمیم گرفتم اجل او را خودکشی نشان دهم. طنابی را به نرده چروک زدم و نعش مادرم را آویزان کردم و به همگی گفتم مادر خودکشی کرده است.

متهم گفت: من به عمد مادرم را نکشتم، او را هل دادم، چون با من گلاویز شده بود. سرود کشتنش را نداشتم. غلام مادرم را خودی داشتم. با اینکه او مرا شناخت نداشت ولی من خیلی دوستش داشتم. سپس از گفته های متهم به اذن بازپرس او اسیر شد و چیز پهن جنایت را هم بازسازی کرد. وقتی اولیای لمحه برای اقرار التماس خود بوسیله دادسرا احضارشدند، برادران متهم اخبار گذشت کردند و گفتند شکایتی ندارند اما خواهر متهم گفت التماس قصاص دارد. او گفت: مادر من زن زحمتکشی حیات. او بوسیله ماندگی خانه خریده بود و بعد از پدرم به زحمت ما را بزرگ کرد. مادرم می ترسید برادرم به تفکر اعتیادش خانه را از پنجه ما دربیاورد. به همین دلیل بناء را به نام غلام کرد تا بعد از مرگش غلام آواره خیابان ها نشوم. چون می دانست برادرم من را اذیت خواهد کرد. مادرم تو این دنیا عزب کسی بود که داشتم و حالا که برادرم او را کشته، طالب قصاصش هستم و حاضر به اغماض غصه نیستم.

با توجه به شکایت این دوشیزه و همچنین درخواست قصاص او پرونده بخاطر تحقیق به شعبه ۱۰ محکمه کیفری استان تهران فرستاده شد و قاضی به زودی پای میز دادرسی می رود.
باتوجه به مقدار مناسب بلیط قطار نسبت به سفرهای هوایی، افراد زیادی هستند که خرید بلیط مناسب ریلی را تو تقدم قرار می دهند و به عقب راهکارهایی برای رسیدن به این هدف هستند. به همین دلیل، سایت خرید بلیط قطار رسپینا۲۴ داخل ادامه چند راهکار کاربردی برای خرید بلیط ارزان قطار مشهد بندرگاه عباس و بالعکس را معرفی می بطی ء.خرید اینترنتی بلیط قطار مشهد بندرعباس

مقدماتی و مهم ترین گام برای دست کشف کردن به بلیط مناسب قیمت ترن تو تمام مسیرهای داخلی و خارجی، انتخاب روش و شیوه مناسب بخاطر خرید است. ابتیاع حضوری بلیط هنوز گزینه اول و پرطرفدار بخاطر بسیاری از افرد است، اما باید توجه داشت که مانند سایر کارهای روزمره، خرید اینترنتی بلیط مزایای زیادی را به همراه دارد. بوسیله نشانی مثال، چنانچه بخاطر خرید اینترنتی بلیط ترن مشهد بندرعباس اینجا کلیک کنید، با دو نوع قطار مواجه می شوید که از دیدن مقدار با هم فرق زیادی دارند. درنتیجه می نبوغ گفت، با خرید اینترنتی بلیط قطار می توان درون مدت زمان کوتاه نرخ بلیط را در قطارهای مختلف با بی آرامی مقایسه کرد.

باید توجه داشت که با خرید اینترنتی بلیط قطار در صورت لزوم می توان تسلیم آنلاین را فوری و بدون از دست اعطا کردن زمان و افزایش درصد جریمه عمل داد. بلیط قطار تا ساعت ۱۲ ظهر روز قبل با ۱۰ درصد جریمه قابل تسلیم است و بعد از گذشت این زمان تا ۳ شایسته کردن مانده به حرکت قطار جریمه به ۳۰ درصد افزایش می یابد و بعد از سه گانه شایسته کردن الباقی به حرکت ۵۰ درصد از مبلغ بلیط به نشانی جزا کنسلی حذف می شود. با خریدهای حضوری زمان زیادی را باید برای مراجعه بوسیله آژانس مسافرتی خلال کنید و بدون شک فرصت کنسلی با جریمه اندک را از دست خواهید داد.

بیع بلیط قطار بندرعباس مشهد تو زمان مناسب

از دیگر فاکتورهای بسیار عمده و تأثیرگذار بر نرخ بلیط قطار می استعداد به زمان سیر رمز کرد. توجه داشته باشید که با افزایش تقاضا برای ابتیاع بلیط در یک خوش نویسی خاص، مقدار ها تا حد چشمگیری اضافه پیدا خواهند کرد. بوسیله عنوان مثال، مسیرهای منتهی به مشهد تو تعطیلات نوروز، روزهای تعطیل چند بسرعت متوالی، شهادت و ولادت امام رضا و تماس های مذهبی با تقاضای زیادی مواجه می شوند. درنتیجه بهتر است برای خرید بلیط ارزان ترن بندر عباس مشهد این بازه های زمانی را انتخاب نکنید. کافی است برای خرید بلیط ترن بندرعباس مشهد کلیک کنید تا با تباین نرخ ها در روزهای مختلف مواجه شوید.

به نشانی یک راهکار همیشگی این نکته را بوسیله خاطر داشته باشید، درون روزهایی که تقاضا برای خرید بلیط در حروف رفت بسیار باشد، نرخ و قیمت بلیط مسیر برگشت آن ارزان است. درنتیجه در بازه هایی که اغلب مسافران قصد عروج به مشهد دارند، می توان بلیط قطار مشهد بندرعباس را با قیمت ارزان تر خریداری کرد. این راهکار بخاطر افرادی که می توانند تو پروگرام سیر خود انعطاف داشته باشند گزینه ای کم ارزش برای امتحان سفری کاملا ارزان خواهد بود. همچنین لازم است بوسیله شرایط آب و هوایی نیز برای معامله بلیط ارزان مقدار توجه داشته باشید. به نشانی مثال، تابستان به دلیل گرما و تازگی بیش فضا بلیط مسیرهای منتهی بوسیله شهرهای جنوبی کشورمان از قبیل بندرعباس با کاهش نرخ زیادی مواجه می شوند.

خرید بلیط پیش بیع قطار مشهد

بلیط قطار داخل برخی از بازه های سال به صورت پیش فروش عرضه می شوند که زمان مناسبی بخاطر خرید بلیط با ارزش مناسب خواهد بود. بوسیله عنوان مثال، بلیط بندر عباس مشهد نوروز را می توانید در بهمن ماه با مقدار مناسب خریداری کنید. این بلیط ها با نزدیک شدن بوسیله روزهای پایانی سال امکان پذیر است با افزایش نرخ مواجه شوند. لذا فرصت خرید بلیط پیش فروش قطار را نباید از مشت رحم!اطلاع از مفت ترین ارزش بلیط قطار تو ۳۰ روز آینده

زننده ترین و آسان ترین گونه برای فروش بلیط کم ارزش قطار، استعمال از امکان مشاهده کم قیمت ترین بلیط تا ۳۰ روز آینده در دست خط مدنظر است. این استعداد سرویسی منحصر بوسیله بی نظیر داخل رسپینا۲۴ به شمار می آید که شرایطی را حاضر می کند تا عاری از مشت دادن زمان و داخل یک نگاه مفت ترین بلیط را انتخاب و خریداری کنید. برای استفاده از این سرویس صرفا باید واقف سایت یا اپلیکیشن رسپینا۲۴ شوید و مسیر مدنظر ترن را انتخاب و تو مجرای لنف ارائه شده قیمت بلیط ارزان را مشاهده کنید.معامله بلیط قطار مشهد بندر عباس غزال

قطارهایی که در مسیر مشهد بندرعباس و بالعکس تردد دارند محدود بوده و دربرگیرنده قطارهای غزال هستند. این قطارها باتوجه به جنس امکاناتی که ارائه می دهند بوسیله دو گروه غزال و غزال ویژه تقسیم شده اند که قیمت غزال ویژه گرانبها پر حرارت است. درواقع این بلیط ها همگی متعلق به یک قطار هستند و تنها تفاوت آن ها در نوع امکانات و خوش آمد است.فروش بلیط قطار رسپینا۲۴

رسپینا۲۴ یکی از تمامیت ترین سایت های ارائه دهنده خدمات الکترونیک گردشگری است که کامل مسیرهای ریلی داخلی و خارجی قطارهای رجا، فدک و رسول را پوشش می دهد. با تفویض این سامانه بخاطر خرید بلیط قطار می توانید در یک نگاه ارزان ترین قیمت ها را تا ۳۰ روز آینده مشاهده و بلیط را ارزان خریداری کنید. علاوه براین، تمام خدمات ارائه شده توسط سایت و اپلیکیشن اندروید و iOS این مجموعه، از قبیل خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی، بلیط اتوبوس، رزرو هتل و تیشه داخلی و خارجی به قیافه آنلاین شایان استرداد بوده و همگی از پشتیبانی ۲۴ ساعته برخوردار هستند. با رسپینا۲۴ روی زمین نمی مانید.بیشتر بخوانید:فرصت های مهاجرت با تخصص هوش مصنوعی از زبان GO2TRثبت شرکت و برند صداقتجذب شعبه خرید و استقرار راهکاران ابری؛ نرم ادوات ابری همکاران سیستممفتاح رایانه افزار؛ انتخابی مناسب بخاطر پشتیبانی حمایت شبکهوام بدون ضامن ابتیاع اقساطی از دیجی کالا
باب بورچرز، متین مقام واحد بازاریابی محصول و جان تِرنِس، قائم مقام واحد مهندسی سخت اسباب در اپل، داخل جدیدترین تقدیر از پادکست Same Brain به میزبانی دو نفر از یوتیوبرهای محبوب حوزه ی فناوری، یعنی آی جاستین (iJustine ) و جنا ازریک (Jenna Ezarik)، حضور یافتند و درباره ی محصولات مختلف اپل ازجمله محصولات جدید خانواده ی آیپد مباحثه کردند. داخل این مکالمه، اشاره به آیپدهای متنوع تا رسیدن به سراب چهارم آیپد ایر را تماشاگر بودیم که مدتی پیش معرفی شد. 

آیپد ایر ۲۰۲۰ که درمقایسه با تبار قبل آیپد ایر ازلحاظ نقشه کشی معنوی بهبودی چشمگیر بوسیله خود دیده، بوسیله نخستین خراش ی پنج نانومتری گیتی مجهز است. یکی از نکات بسیار جالب درباره ی آیپد ایر جدید، طراحی کامل صفحه ی آن است. آیپد پروهای مزین به مدل سازی تمام ورق فناوری فیس ID دارند؛ بااین حال، آیپد ایر نسل چهارم فیس ID ندارد و از تاچ ID یکروز می برد. حذف دکمه ی هوم باعث شد اپل فناوری تاچ ID را به تو دکمه ی پاور در لبه ی کناری تبلتادغام درنگ. این مقدماتی جنین است که تاچ ID تو دکمه ی پاور جای می گیرد. گفته می شود درصورت موفقیت آمیزبودن پیاده سازی تاچ ID در دکمه ی پاور آیپد ایر، اپل منظور دارد این رویکرد را برای اولاد بعد آیفون SE تکرار بطی ء.

باب بورچرز در قدری از سخنانش سراغ دکمه ی پاور آیپد ایر متاخر رفت. پایدار مقام واحد بازاریابی دشت اپل می گوید پیاده سازی حسگر تاچ ID روی جزء بالایی دکمه ای که ابعاد کوچک رطوبت از دکمه ی هوم دارد، اتفاقی بیش مهم محسوب می شود و دکمه ی پاور آیپد ایر ۲۰۲۰ شاهکار شگفت انگیز مهندسی است. درادامه ی پادکست، جان تِرِنس توضیح عدل که ابعاد حسگر تاچ ID بسیار باریک است و همین موضوع باعث شد پیاده سازی این حسگر روی بسرنوشت شوم دچار کردن بالای تکمه ی پاور مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش دشوار باشد. 

تِرِنس افزود حسگر تاچ ID باید حساسیتی باورنکردنی می داشت و می توانست در زمان ثبت بدوی و البته با عبور زمان، نمایی فراخ زیرفون از اثرانگشت کاربر ثبت نرم. تِرِنس اعتراف کرد در مدلی از آیپد ایر ۲۰۲۰ که به شبکه ی سلولار مهیا است، تو مقدر شدن بالای دکمه ی پاور همچنین آنتن حضور دارد. حضور آنتن در بالای دکمه ی پاور کار را برای اپل رقیق کرد. تِرِنس ادامه داد که متخصصان اپل تکاپو زیاد یدکی کرده اند تا مطمئن شوند آنتن و حسگر تاچ ID که هر دو دریافتن متجاوز زیادی دارند، در کار یکدیگر اختلال ایجاد نمی کنند.

تِرِنس گفت مهندسان تقلا های بسیار اضافی کردند تا تامین شوند که نسخه ی متاخر تاچ ID داخل دکمه ی پاور، عملکردی شبیه به این فناوری درون دکمه ی هوم ارائه دهد. بورچرز درادامه ی سخنانش اتومبیل خشمناک (Neural Engine) آیپد ایر را معرفی کرد و گفت به لطف این اتومبیل عصبی، قدرت پردازشی محلی تو تبلت متاخر اپل به شکلی محسوس اضافه صریح کرد تا آیپد ایر ۲۰۲۰ قابلیت های بیشتری داشته باشد. بنابه گفته ی بورچرز، موتور عصبی ۱۶ هسته ای یادشده روی حفظ کردن حریم مخصوص کاربران اثر مثبت می گذارد. 

مدل فعلی تبلت های پرچم دار سری آیپد پرو بوسیله تراشه ی A12Z Bionic مجهز است؛ بااین حال، جدیدترین دوده از آیپد ایر خراش ی A14 دارد. A14 که برپایه ی لیتوگرافی پیشرفته ی TSMC ساخته شده و ۱۱٫۸ میلیارد ترانزیستور دارد، طبق ادعای اپل نخستین تراشه ی پنج نانومتری جهان لقب می گیرد. بورچرز درون اندکی از پادکست آی جاستین و جنا ازریک گفت تراشه ی A12Z به طور ویژه برای وظایف کاری سنگین و صنف ای بهترین سازی شده است؛ به خصوص آن دسته از وظایف کاری که ممکن است بیشتر روی پردازش های گرافیکی متمرکز باشند. 

بورچرز درادامه بوسیله مغایرت های بین A12Z Bionic با A14 Bionic اشاره کرد و گفت استاندارد A12Z ازلحاظ پردازش های فشرده ی گرافیکی از A14 عملکرد بهتری از خویشتن نشان می دهد؛ درحالی که خراش ی A14 استعداد های تام شگفت انگیزی دارد. با رجوع به این لینک می توانید به پادکست ۴۰ دقیقه ای جدید را با حضور اب بورچرز و جان تِرِنس گوش دهید.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی این موضوع چیست؟بیشتر بخوانید:گلایه فداکار کاربران iOS 14 از مشکل خالی شدن سریع باتریبه زودی تعداد کاربران اپل واچ از سرحد ۱۰۰ میلیون گذر می کنددر پروژه های فضایی از چه سیستم عاملی کاربرد می شود؟گرگ جازویاک معاون بزرگ بازاریابی اپل شدایموجی صورت ماسک دار اپل با معنوی شادتر بوسیله روز شد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،سردار عزیزاله ملکی، فرمانده نیروی انتظامی گیلان، امروز  ۱۰ نرمی با محضر داخل نگرش حادثه درگیری اراذل و اوباش در بیمارستان پورسینا رشت اقرار کرد: داخل پی گزارش مردمی به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰مبنی بر وقوع درگیری و نزاع دسته پرسنل توسط تعدادی از اراذل و اوباش که درون زمانه ۱:۴۵ صبح روز سه گانه شنبه، ۸ مهر ماه تو محوطه اورژانس بیمارستان پورسینا رشت به وقوع پیوست، بلافاصله با پیشگاه عوامل نماینده درون صحنه مراتب شناسایی و دستگیری مسببین این درگیری در دستورکار یگان های عملیاتی نماینده قرار گرفت.

حاکم نیروی انتظامی گیلان افزود: بامداد همان روز درون ادامه بررسی ها یک نفر از عاملان پا بر جا این جنگ که در پایه لشت نشا به کوچصفهان در حال تردد با خودرو شخصی بود، شناسایی و در حین هزیمت از دست مأموران با برخورد گلوله پلیس به وی، دستگیر و خودروی وی نیز گرفتار شد.

سردار ملکی با اشاره به اینکه داخل دنباله بررسی ها، تعداد سه نفر دیگر از این اراذل و اوباش هنگام عملیات غافلگیرانه پاسبان در بطرف خانه رشت دستگیرشدند، گفت: سایر متهمان اصلی که پس از ادا شرارت، شهر رشت را به مقصد استان البرز زین کرده و به صورت مخفیانه قصد خروج از کشور را داشتند با اشرافیت اطلاعاتی پلیس طی گسیل تیم های عملیاتی به استان البرز در روز سیال خلال یک عملیات غافلگیرانه در داخل یک دستگاه خودرو پراید شناسایی و توقیف شدند و تعدادی زنجیر سرد محتوی قمه، قداره و شمشیر از آنها کشف و ضبط شد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت مردم شیار قرمز پلیس است و با مخلان زیبایی و امنیت بوسیله شدیدترین وجه اصابت خواهد شد، تصریح کرد: پلیس و دستگاه قضایی مصمم هستند با شدت هرچه بیشتر با مخلان امان عمومی برخورد کنند.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با رمز بوسیله خرسند انسان از عملکرد مقتدرانه پلیس داخل برخورد با هنجارشکنان، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت برخورد با هر گونه مزاحمت از سوی اراذل و اوباش با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ رابطه بگیرند.

سردار ملکی تصریح کرد: پلیس درون هر شرایطی رخصت احترام تنه و غلبه نمایی به اراذل و اوباش و مخلان آسایش آدم را نداده و با اقتدار تمام با آنها برخورد خواهدکرد.
پیش تر، اپل تو نمونه های خاص ای از شایسته کردن های هوشمند اپل واچ با نام Apple Watch Edition و Apple Watch Hermès، از آداپتور شارژ پنج وات USB استفاده می کرد؛ اما این شرکت در سکوت خبری، آن را از معیار های مذکور حذف کرده است. بدین ترتیب، مدل های لوکس اپل واچ نیز همچون مدل های دیگر آداپتور شارژ ندارند.

اپل در نشست مهم Time Flies داخل اواخر شهریور اطلاع دادن کرد قصد ندارد آداپتور شارژ USB را در جعبه ی ساعت های هوشمنداپل واچ سری ۶، اپل واچ SE، اپل واچ سری ۳ و مدل نایکی (Nike) اپل واچ استفاده یواش. اپل می گوید هدف حقیقی اش از این کار کاهش اثرهای مضر زیست محیطی ناشی از آداپتورهای شارژ است. 

بااین حال، زمان اضافی نگذشته حیات که رسانه ها متوجه شدند اپل همچنان در مدل های لوکس اپل واچ آداپتور شارژ قرار می دهد. کاربران زیادی تو شبکه های مدنی گفتند حضور آداپتور شارژ در مجری ی مدل های لوکس اپل واچ با ادعاهای اپل درباره ی آثار زیست محیطی اندوه خوانی ندارد؛ آن تیمار با درنظرگرفتن این منبع که مدل های لوکس اپل واچ تو تعداد کمتری فروخته می شوند (شرکت کوپرتینویی Apple Watch Edition و Apple Watch Hermès را با بها بین ۷۹۹ تا ۱،۴۹۹ دلار عرضه می کند). 

مقاله های مرتبط:اپل همچنان همراه با اپل واچ ادیشن و هرمس شارژر نمایش می کندحذف شارژر از مجری آیفون 12 اپل؛ نفوذ ها چگونه خواهد بود؟

آن طورکه به نظر می رسد، اپل لحظاتی پایانی نظرش را معاوضه کرده و تصمیم گرفته است آداپتور شارژ را درون مجری ی این دو استاندارد اپل واچ حزن حذف کند. شماری از کاربران در انجمن آنلاین وب سایت مک رومرز تصاویری منتشر کرده و گفته اند که پیش از تبدیل تصمیم اپل، موفق شده اند چندین استاندارد از اپل واچ سری ۶ ادیشن دارای آداپتور شارژ تو مجری را توصیه دهند. بااین حال با دگرگونی جدید، اپل رسما آداپتور شارژ را از جعبه ی تمامی ساعت های هوشمند خود حذف کرد. 

در اینجا، این سؤال مهم پیش می آید: آیا اپل نیت دارد ترند حذف کردن آداپتور از جعبه را به آیفون های قبیله متاخر هم تعمیم دهد یا خیر؟ نخستین بار شایعه ها اعلام کردند اپل داخل پی حذف آداپتور از مجری ی آیفون ۱۲ است. حذف آداپتور از جعبه ی آیفون ۱۲ می تواند مزیت های متعددی برای اپل بوسیله ارمغان بیاورد. بخاطر مثال، حذف آداپتور باعث کوچک شدن جعبه می شود تا در هر بسته ی حمل و نقل بتوان تعداد بیشتری صندوق راحتی داد. بااین حال، قطعا حذف آداپتور از جعبه ی آیفون ۱۲ انتقادهای بیشتری بوسیله همراه خواهد داشت.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی این معارفه چیست؟ بیشتر بخوانید:پاسخ اپل به فشارها علیه انحصارطلبی اپ استورشکایت صاحبان اپل واچ سری 3 از مشکلات وافر WatchOS 7بازار متاع جانبی اپل ۱۹٫۹ میلیارد دلار ارزش داردمشکل ایمیل و مرورگر پیش فرض داخل iOS 14 برطرف شدآپدیت 10.15.7 مک OS کاتالینا منتشر شد
خطرهای خیره شدن مستقیم به اشاره گرهای لیرز کاملا تایید شده است؛ اما اتحاد ناخوشایندی که بخاطر نوجوانی از اوهایو افتاد، هشداری در این باره است که نشانگرهای مذکور می توانند در مدت زیاد کوتاهی آسیبی دائمی بوسیله چشمان و بینایی بزنند.

در گزارش پزشکی ای که اخیرا منتشر شد، پزشکان موردی را گزارش می کنند که در آن نوجوانی حین بازی لیزری با دوستانش، چندین حین به اشاره گر لیزر خیره شده حیات. این دستگاه ادوات بازی رمز گر لیزر بود که برای آموزش حیوانات طراحی شده است. به گفته ی پژوهشگران، درحالی که این طور وسیله هایی اغلب به عنوان لیزرهای کم توان تبلیغ می شوند، شواهد موجود درباره ی واردشدن آسیب به شبکیه به دلیل خیره شدن به این طور اشاره گرهایی مدال می دهد حتی چنانچه مردم اطلاع نداشته باشند، مخاطره حاصل از استفاده ی نادرست از این ابزارها تو حال افزایش است. پژوهشگران درون گزارش خود تشریح می دهند:تصور می شود افزایش دسترسی و استعداد خروجی بیشتر و ساخت دستگاه های مشعشع کننده کشش موج های آبی و سبز در این آسیب ها مؤثر باشد. اگرچه معمولا این اعتقاد حیات دارد که آن ها بی خطر هستند، حتی مواجهه ی کوتاه با چشم می تواند بوسیله از مشت اعطا کردن دائم بینایی منجر شود و به ویژه کودکان درمعرض کار بزرگ هستند.

متأسفانه این دقیقا اتفاقی است که برای نوجوان بررسی شده رخ عدالت. با اینکه او فقط چند ثانیه مستقیما به لیزر نگاه کرده بود، بالافاصله پس از آن و به مدت چند دقیقه دچار نوعی کاهش سررشته شد. پنج ماه پس از حادثه، نوجوان سابق الذکر که دچار تاری دیدن پیش رونده و کاهش شایعه قلیل داخل چشم راست خویشتن شده بود، نزد چشم پزشکی به نامفردریک دیویدورف رفت. درون آن زمان گفت که درحالی که چشم چپش بسته است، گاهی نمی تواند با چشم عبث خود حروف را خلال خواندن متن ببیند. آزمایش ها علامت رحم که کمی از دقت بینایی چشم راست او کاسته شده است؛ ولی سررشته چشم چپ او طبیعی بود. تو رجوع ی اینده که ۶ ماه سپس بود، دقت شایعه او در هر دو چشم به سطح غریزی روان بود؛ ولی آن نتایجِ ظاهرا مثبت صدمه ی واردشده بوسیله داخل چشم را علامت نمی داد.



دو ضایعه ی بزرگ و مناطق کوچک مرطوب تخریب سلول های مخروطی چشم راست

دیویدورف با مصرف از جهیز اسکن نوری با وضوح زیاد آسیب واردشده به شبیکه ی چشم نوجوان یادشده را دید که در آن، کل مناطق سلول های گیرنده ی نوری حساس به نور (مخروطی و استوانه ای) از بین رفته بودند. دیویدورف می گوید: «داخل آنجا چیزی همیشگی نمانده است. مناطق آسیب دیده تهی از سلول های مخروطی هستند.» دشوار نوجوان سوختگی ماکولای ناشی از لیزر تشخیص داده شد و هیچ وضعیت دیگری توضیح دهنده ی کاهش بینایی او نبود.

پژوهشگران با استفاده از سیستم نوری پرقدرتی به صیت AO-OCT-SLO، می توانند سلول های شبیکه را به صورت انفرادی بشمارند. درباره ی ناسالم مطالعه شده به دید می رسید ضایعات ناشی از لیزر سلول های گیرنده ی نوری شبیکه ی چشم را از بین برده باشد. دو ضایعه در چشم راست و یک ضایعه در چشم چپ اتفاق افتاده وجود.

به نظر می رسید با گذشت زمان جراحت نوجوان بهتر شود؛ اگرچه به اعتقاد ی پژوهشگران بهبودی تمام رخ نمی دهد. چشم نوجوان تو دو نوبت در ۱۱ و ۲۰ ماه پس از جراحت، با استفاده از مایه وارسی ی چشم (افتالموسکوپ) مطالعه شد. در این دوره، پژوهشگران کاهش بخشی درون وزن ی ضایعات مشاهده کردند. دیویدورف می گوید: «بهبودی کامل عارض نمی دهد و همیشه جای آسیب دیدگی درون چشم باقی می ماند.»

امیدواریم با چشم پوشی زمان وضعیت چشم نوجوان بهبود پیدا کند؛ اما تجربه ی وی هشدار ارزشمندی است که خطرهای شاگرد از این ابزارهای کوچک و اسباب بازی ها را بخاطر چشم انسان به ما یادآوری می کند. این کار بوسیله ویژه با درنظر ستاندن این مسئله ابهت بیشتری پیدا می کند که آگاهی از غلبه لیزر اختصاص دشوار خواه ناممکن است،. درحالی که فداکار استیناف های گذشته نشان می دهند درباره ی خطرهای این ابزارها اغراق شده است، مورد ناگوار گزارش شده مستقیما خلاف آن را نشان می دهد. نویسندگان تشریح می دهند:لیزرهای دستی می توانند ازنظر نبوغ از اندک از ۵ میلی وات (نشانگرهای لیزر عادی) تا بیش از ۱،۲۰۰ میلی وات (لیزرهای آبی پرتوان که می توانند سیگار یا آتش را از راه دور جلوه گر کنند) متغیر باشند. استفاده ی نادرست می تواند به جراحات شبکیه منجر شود خواه فقط در سطح خارجی شبکیه بماند یا اینکه سوراخ های ماکولا با ستبری کامل را باعث شود.

نتایج این مطالعه داخل مجله ی Retinal Cases