پاکدشت 24

۴ مطلب در دی ۱۳۹۸ ثبت شده است

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «جاستین چانگ» و «کنت توران» دو منتقد سینمایی نشریه لس آنجلس تایمز، در فهرست خود از ۱۰ فیلم مقدم یک دهه اخیر سینمای گیتی فیلم «عشق» مخلوق «میشائیل هانکه» را درون ایستگاه نخست فراغت دادند و فیلم «بروکلین» از «جان کراولی» و «دریای عمیق آبی» بوسیله کارگردانی «ترنس دیویس» همچنین به ترتیب رتبه دوم و سوم فهرست را به خویشتن خاص داده اند.  عشق اثر میشائیل هانکه ؛ گریختن از درد کهنسالی گفته هایی تازه از اصغر فرهادی برای «جدایی نادر از سیمین»

در رتبه های اینده همچنین انیمیشن «Inside Out»، نجیب «غلام سیاه درون نیستم» به کارگردانی «رائول پک»، «لیدی برد» از «گرتا گرویگ»، «مکس شکاف دار: جاده هیبت» به کارگردانی «جورج میلر»، فیلم نمدار اسکار «مهتاب» مصنوع «بری جنکینز»، فیلم کره ای «شعر» ساخته «لی چانگ دونگ» و فیلم «جدایی» بوسیله کارگردانی اصغر فرهادی استراحت گرفته اند.

منتقدان لس آنجلس تایمز درباره فیلم «جدایی» تصنیف اند: "فیلمی که اصغر فرهادی تو سال ۲۰۱۱ ساخت، داستانی است درگیرکننده درباره خانواده و اجتماعی که بوسیله نرم کردن ازهم جدا می شوند و چین ای که بوسیله شکلی ویرانگر، در بطن یک درام داستانی و کارآگاهی، مفتوح می شود: بوسیله پیچیدگی و تعلیق فیلم های هیچکاک، بوسیله همدلی برانگیزی و چند لایه بودن فیلم های ژان رنوار (کارگردان فرانسوی)، همراه با فهم و زیرکی موشکافانه ای که مختص فرهادی است و در همه فیلم هایش دیده می شود. 

ساخته فرهادی امسال در مسوده فیلم های منتخب مجله «رولینگ استون» ،«ایندی وایر» ،«پلی مسوده» ،«بی بی سی» ،«اینسایدر» ،«راجر ایبرت»، World of Reel ، Cine World و City Pages نیز حضور داشت و همچنین درون میان چهل فیلم منتخب دهه اخیر «مایک لاسال» (منتقد آمریکایی نشریه سان فرانسیسکو کرونیکل) نیز دیده می شود.
به گزارش همشهری آنلاین، حساب کاربری دکه حفظ و پاشیدن آثار پیشگاه آیت الله خامنه ای در توئیتر عکسی را از میرزا ملکم خان رهبری منتشر کرد و به نقل از رهبری نوشت: «در قضیه تحدید نامی تنباکو - که میرزای شیرازی، مرجع تقلید وقت، آن را تحریم کرد و جلوِ این ابتیاع زیانبار را گرفت - #میرزا_ملکم_خان خودش دلّال توتون و دخانیات بود! این آدم می خواهد در ایران پیام آور #روشنفکری باشد! یعنی مردم را به آینده، به تجدّد و نوگرایی دعوت کند...»
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نشریه میرور، یک ابررایانه توانست به این پرسش که مسی بهتر است یا رونالدوپاسخ تحلیلی دهد. به خشکی امدن بنیان این خبر، سایت ورزشی بلژیکی اسپورزا مدعی شد که اساتید دانشگاه KU لوون و کارشناسان تحلیل داده ها داخل SciSports فرمولی تهیه کرده اند تا مشخص کنند بهترین ورزشکار جهان کیست. پروفسور جسی دیویس درباره نحوه عملکرد سیستم آنها تشریح داده و گفت: "قیمت یک فوتبالیست معمولا توسط تراب ها و مراعات تراب هایش تعیین می شود. گلزنی اتفاقی نادر است، زیرا بوسیله طور متوسط ​​1600 حرکت از سوی یک بازیکن در یک تمرین فوتبال صورت می دهد. مدل ما کامل حرکات یک بازیکن مانند ضربات، رعایت ها، دریبل ها، تکل ها و ... را زیر رویت گرفته و ارزش آن را محاسبه می نرم."

با مصرف از داده های این دو بازیکن از ابتدای گسستگی 14-2013 تا زمان انتقال رونالدو به یوونتوس، این ابررایانه به این حاصل رسیده لیونل مسی کیفیت بالاتری دارد. با تخمین احتمالات یا VAEP، مسی با ارزشگذاری هر عمل، نمره 1.21 در هر بازی و رونالدو نمره 0.61 را تصرف کردند.

تمامیت دی کروس دانشجوی دکترا که درگیر این استفهام وجود تو این رابطه توضیح داد: "درون مقدماتی مفارقت ها، نمرات مسی و رونالدو به یکدیگر بسیار نزدیک بودند، ولی از خلع 16-2015 مسی بوسیله یکباره از رقیب همیشگی خود پیشی گرفت. ما محدودیت های متخلف را در نظر می گیریم. فداکار بازیکنان اقدامات یدکی دارند ولی ارزش آن کارها کمتر است، مشابه پل پوگبا. اما بازیکنانی هستند که کمتر به توپ ضربه می زنند، اما تاثیر زیادی عمل می کنند. این روند معمولا برای مهاجمانی قرین هری کین، محمد صلاح یا رونالدو رخ می دهد. مسی در این اساس استثنایی است، هنرپیشه آرژانتینی ها اقدامات بسیار بالایی داشته و آنها همچنین از بها بالایی برخوردار هستند."
سردار محمدرضا مهماندار، مهتر پلیس راهور تهران بزرگ، درباره ی محدودیت های تردد در معابر پایتخت بوسیله دلیل آلودگی محیط گفت:در شرایط اضطرار، همان کمیسیون ی دوم طرح ترافیک یا طرح کاهش آلودگی هوا تا در منازل گسترش پیدا می کند. خودروهایی که سهمیه ۲۰ روز مجانی خویشتن را تو هر فصل داشته باشند، می توانند در شرایط الزام در روزهای عادی از سهمیه ی خود کاربرد و تردد کنند. اگر رانندگانی باشند که از ۲۰ روز مجانی خود استعمال کرده اند و می خواهند با صیقل عوارض داخل شهر تردد کنند، مجاز نخواهند بود. در حال حاضر، طرحی به معروفیت زیتون و بی نظیر حیات ندارد و این طرح در مجتمع ی دوم به شهرت طرح کاهش آلودگی مطرح شده است. برای خودروهایی که به صورت غیرمجاز تو سطح شهر تردد کنند، جریمه ۲۰ هزار تومانی صادر خواهد شد.

مأموران نماینده راهور درون معابر ورودی پایتخت حضور دارند و از ورود کامیون ها جلوگیری کننده می شوند؛ اما کامیون ها از معابر دیگر وارد شهر می شوند و تردد می کنند. جزا ای که برای کامیون ها بوسیله دلیل ممنوعیت تردد صادر می شود، ۹۰ هزار تومان است که بازدارندگی لازم را ندارد و باتوجه بوسیله دستمزدی که رانندگان کامیونت داخل قبال جابه جایی بار می گیرند، مسکوک ناچیزی است. مدل جرایم رانندگی بازدارندگی لازم را ندارد و از وزارت کشور خواسته ایم دراین زمینه ورود پیدا درنگ تا حداقل جرایم بتواند تأثیر لازم را داشته باشد.



چرا با کامیون ها برخورد نمی شود؟

علی پیرحسین لو، مباشر اجتماعی معاونت ترافیک شهرداری تهران، می گوید متأسفانه گاهی اوقات تماشاچی آن هستیم که تصمیم های ناگهانی و نسنجیده ای به عنوان وضعیت اضطرار آلودگی هوا اخبار می شود که حتی با عقل سلیم سازگار نیست. وی سخنان را این چنین ادامه می دهد:تو روز اول فصل، اطلاع دادن می شود فقط کسانی مجازند از خودرو استعمال کنند که سهمیه ی ۲۰ روز فصلی خویشتن را استعمال نکرده باشند. حرفی که معنای واقعی اش این است که ما مصوبه ای برای خودمان تصویب کردیم؛ اما شما شدید نگیرید و در ادا همگی مجازند بیایند.  چنین تصمیم هایی نشان می دهد قبل از جلسه ای که درون ممتاز ترین سطوح اداری برگزار می شود، روندهای مقدماتی کار کارشناسی خلال نشده است. قبل از آن هم تماشایی بازگشت به ضابطه ی منسوخ زوج و بی تا کردن رخصت ی تردد بودیم که همگی ی آدم می دانند نه بر کاهش آلودگی فضا تأثیرگذار است و نه اساسا امکان اجرای آن وجود دارد.

بالاخره صدای زیر مردانه می رود آنچه مردم عامه می فهمند، تصمیم گیران هم بفهمند. وقتی از بامداد روز یکشنبه مشخص است سرمد هفته تعطیل می شود؛ اما اطلاع دادن این تصمیم بوسیله شب خلال و زمان تاریکی هوا موکول می شود، این یعنی یک جای کار ایراد دارد. درحالی که این غرض می توانست درون پایان هفته ی قبل اتخاذ شود تا اندکی از خانواده ها فرصت داشته باشند غرض بگیرند بوسیله سفر بروند و دهات اندکی دنج شود یا غرض گیری صرف کردن برای دانش آموزان و ایستادگی دربرابر تسهیل وضعیت بخاطر پدر و مادران، یعنی عملا تصمیم ها به نحوی اتخاذ و اعلام می شود که کمترین تأثیرش اندوه خنثی شود.

 مردم می پرسند وقتی سهم کامیون ها و دیزلی ها داخل آلوده کردن فضا از خودروهای شخصی بیشتر است، چرا سختگیری ها فقط متوجه ماشین شخصی است؟ انصافا کسی جوابی برای این سؤال ندارد. دو سال قبل که هوا از امسال بی قراری آلوده تر بود، شهرداری بوسیله کمیته اضطرار تعرض کرد که چرا خودرو شخصی را زوج و فرد می کنید؛ اما کامیون ها را محدود و کنترل نمی کنید. از آن موقع، نو ممنوعیت تردد کامیون هم برای روزهای آلوده مطرح شد؛ ولی می خواهم به شما عزت کنم هنوز که هنوز است، این ممنوعیت چندان با سعی اعمال نمی شود. خیر کد جریمه برای دوربین های ورودی قریه تخصیص یافته و نه اطلاعات مدرک خودروها به شهرداری داده شده است. احتیاج به غیب گویی حزن نیست؛ چراکه خویشتن مردم در خیابان ها و معابر پیرامونی و ورودی شهر می بینند که داخل همین شب ها چقدر کامیون می آید و چقدر ممانعت می شود.

به رویت می رسد ما حتی در این سطوح خُرد با نوعی بحران سلطنت مواجه ایم و انگار کسی نبوغ اعمال سیاست را در خویشتن نمی بیند. در وضعیت طبیعی، شیوه ی اصولی فرمان این است که زنجیره ی فرایند کارشناسی، تصمیم سازی، غرض گیری، اجرا، بازرسی و پاسخ گویی به نعوظ پیوسته عمل کند؛ اما متأسفانه در بخش جزء این فرایند شاهد گسستگی، بی مسئولیتی، بی تصمیمی و مدیریت باری به هرجهت هستیم. با این روش، قطعا هیچ مشکلی ازجمله آلودگی هوا حل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:خودرو یا بنزین؛ عامل آلودگی هوا کدام است؟ممنوعیت سوخت گیری خودروهایی که غیرقانونی گازسوز شدندمشخصات شاسی بلند جدید سیف خودرو SWM G01قیمت و مشخصات ام وی ام ایکس 55 / MVM X55 اعلام شدثبت روزانه ۴۰ هزار دعوی برای دوگانه سوز کردن خودرو