پاکدشت 24

سردار محمدرضا مهماندار، مهتر پلیس راهور تهران بزرگ، درباره ی محدودیت های تردد در معابر پایتخت بوسیله دلیل آلودگی محیط گفت:در شرایط اضطرار، همان کمیسیون ی دوم طرح ترافیک یا طرح کاهش آلودگی هوا تا در منازل گسترش پیدا می کند. خودروهایی که سهمیه ۲۰ روز مجانی خویشتن را تو هر فصل داشته باشند، می توانند در شرایط الزام در روزهای عادی از سهمیه ی خود کاربرد و تردد کنند. اگر رانندگانی باشند که از ۲۰ روز مجانی خود استعمال کرده اند و می خواهند با صیقل عوارض داخل شهر تردد کنند، مجاز نخواهند بود. در حال حاضر، طرحی به معروفیت زیتون و بی نظیر حیات ندارد و این طرح در مجتمع ی دوم به شهرت طرح کاهش آلودگی مطرح شده است. برای خودروهایی که به صورت غیرمجاز تو سطح شهر تردد کنند، جریمه ۲۰ هزار تومانی صادر خواهد شد.

مأموران نماینده راهور درون معابر ورودی پایتخت حضور دارند و از ورود کامیون ها جلوگیری کننده می شوند؛ اما کامیون ها از معابر دیگر وارد شهر می شوند و تردد می کنند. جزا ای که برای کامیون ها بوسیله دلیل ممنوعیت تردد صادر می شود، ۹۰ هزار تومان است که بازدارندگی لازم را ندارد و باتوجه بوسیله دستمزدی که رانندگان کامیونت داخل قبال جابه جایی بار می گیرند، مسکوک ناچیزی است. مدل جرایم رانندگی بازدارندگی لازم را ندارد و از وزارت کشور خواسته ایم دراین زمینه ورود پیدا درنگ تا حداقل جرایم بتواند تأثیر لازم را داشته باشد.



چرا با کامیون ها برخورد نمی شود؟

علی پیرحسین لو، مباشر اجتماعی معاونت ترافیک شهرداری تهران، می گوید متأسفانه گاهی اوقات تماشاچی آن هستیم که تصمیم های ناگهانی و نسنجیده ای به عنوان وضعیت اضطرار آلودگی هوا اخبار می شود که حتی با عقل سلیم سازگار نیست. وی سخنان را این چنین ادامه می دهد:تو روز اول فصل، اطلاع دادن می شود فقط کسانی مجازند از خودرو استعمال کنند که سهمیه ی ۲۰ روز فصلی خویشتن را استعمال نکرده باشند. حرفی که معنای واقعی اش این است که ما مصوبه ای برای خودمان تصویب کردیم؛ اما شما شدید نگیرید و در ادا همگی مجازند بیایند.  چنین تصمیم هایی نشان می دهد قبل از جلسه ای که درون ممتاز ترین سطوح اداری برگزار می شود، روندهای مقدماتی کار کارشناسی خلال نشده است. قبل از آن هم تماشایی بازگشت به ضابطه ی منسوخ زوج و بی تا کردن رخصت ی تردد بودیم که همگی ی آدم می دانند نه بر کاهش آلودگی فضا تأثیرگذار است و نه اساسا امکان اجرای آن وجود دارد.

بالاخره صدای زیر مردانه می رود آنچه مردم عامه می فهمند، تصمیم گیران هم بفهمند. وقتی از بامداد روز یکشنبه مشخص است سرمد هفته تعطیل می شود؛ اما اطلاع دادن این تصمیم بوسیله شب خلال و زمان تاریکی هوا موکول می شود، این یعنی یک جای کار ایراد دارد. درحالی که این غرض می توانست درون پایان هفته ی قبل اتخاذ شود تا اندکی از خانواده ها فرصت داشته باشند غرض بگیرند بوسیله سفر بروند و دهات اندکی دنج شود یا غرض گیری صرف کردن برای دانش آموزان و ایستادگی دربرابر تسهیل وضعیت بخاطر پدر و مادران، یعنی عملا تصمیم ها به نحوی اتخاذ و اعلام می شود که کمترین تأثیرش اندوه خنثی شود.

 مردم می پرسند وقتی سهم کامیون ها و دیزلی ها داخل آلوده کردن فضا از خودروهای شخصی بیشتر است، چرا سختگیری ها فقط متوجه ماشین شخصی است؟ انصافا کسی جوابی برای این سؤال ندارد. دو سال قبل که هوا از امسال بی قراری آلوده تر بود، شهرداری بوسیله کمیته اضطرار تعرض کرد که چرا خودرو شخصی را زوج و فرد می کنید؛ اما کامیون ها را محدود و کنترل نمی کنید. از آن موقع، نو ممنوعیت تردد کامیون هم برای روزهای آلوده مطرح شد؛ ولی می خواهم به شما عزت کنم هنوز که هنوز است، این ممنوعیت چندان با سعی اعمال نمی شود. خیر کد جریمه برای دوربین های ورودی قریه تخصیص یافته و نه اطلاعات مدرک خودروها به شهرداری داده شده است. احتیاج به غیب گویی حزن نیست؛ چراکه خویشتن مردم در خیابان ها و معابر پیرامونی و ورودی شهر می بینند که داخل همین شب ها چقدر کامیون می آید و چقدر ممانعت می شود.

به رویت می رسد ما حتی در این سطوح خُرد با نوعی بحران سلطنت مواجه ایم و انگار کسی نبوغ اعمال سیاست را در خویشتن نمی بیند. در وضعیت طبیعی، شیوه ی اصولی فرمان این است که زنجیره ی فرایند کارشناسی، تصمیم سازی، غرض گیری، اجرا، بازرسی و پاسخ گویی به نعوظ پیوسته عمل کند؛ اما متأسفانه در بخش جزء این فرایند شاهد گسستگی، بی مسئولیتی، بی تصمیمی و مدیریت باری به هرجهت هستیم. با این روش، قطعا هیچ مشکلی ازجمله آلودگی هوا حل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:خودرو یا بنزین؛ عامل آلودگی هوا کدام است؟ممنوعیت سوخت گیری خودروهایی که غیرقانونی گازسوز شدندمشخصات شاسی بلند جدید سیف خودرو SWM G01قیمت و مشخصات ام وی ام ایکس 55 / MVM X55 اعلام شدثبت روزانه ۴۰ هزار دعوی برای دوگانه سوز کردن خودرو
  • ۹۸/۱۰/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی