پاکدشت 24

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ملیحه یغمایی گفت: مادام صغرا احمدی تولیدکننده قارچ گانودرما توانسته در شهرستان های مختلف برای افراد بسیاری امر ابداع کند و تولید قارچ گانودرما را به نشانی یک شغل شوهردار رونق داده است. با همت این بانو کارآفرین، یک سالن تولید قارچ گانودرما در زندان بجنورد هم سیاق اندازی شده و بانوان با اخذ آموزش ها و معاون های لازم بوسیله تولید قارچ درون زندان اقدام می کنند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی با بیان این که تولید قارچ گانودرما به روستاهای متنوع رفته افزود: این بانوی کارآفرین تمام قارچ های تولیدی سالن های روستایی را تضمینی خریداری و روانه بازار می کند. خانم احمدی برای شریک شدن درون هجدهمین نمایشگاه هم گذاری صنعتگران و بازرگانان رها ترکیه (موسیاد) عازم این کشور شد و به عنوان عزب دارنده مجوز تولید قارچ گانودرما در ایران، در این نمایشگاه محضر می یابد. مبتدی احمدی اهل بجنورد دو سال پیش برای اولیه وهله در ایران توانست مجوز تولید قارچ گانودرما بگیرد.

قارچ گانودرما با نام لاتین reishi خواه ganoderma از هزاران سال پیش داخل طب سنتی آسیای شرقی کاربرد می شد. این قارچ تو چروک نمادی از سلامتی و طول عمر بوسیله همراه فرح و قضا و قدر در زندگی بود و ۲ هزار سال داخل شرق بوسیله خواص درمانی آن اعتقاد داشتند. این قارچ عطر و طعم ستوده ندارد و تازه کار آن سزاوار سرزنش خوردن نیست. در کشورهایی چون چین، ژاپن و کره این قارچ به رخساره ترکیب با خوردنی ها یا دمنوش های متنوع مصرف می شود.
  • ۹۹/۰۸/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی