پاکدشت 24

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

اگر سال ها پیش پردازنده های مبتنی بر دو معماری Bulldozer و Piledriver شرکت AMD را خریده اید و بی جنبش کالیفرنیای آمریکا هستید یا یکی از این پردازنده ها را به صورت مستقیم از وب سایت AMD تهیه کرده اید، می توانید با مراجعه به وب سایت این شرکت، درخواست بازپرداخت حداکثر ۳۰۰ دلار را بوسیله ازای هر پردازنده ثبت کنید. تو اوت سال ۲۰۱۹، AMD در دادگاه حضور رک کرد و با فرمان صادرشده مبنی به خشکی امدن بازپرداخت ۱۲/۱ میلیون دلار بوسیله خریداران پردازنده های سری Bulldozer و Piledriver موافقت کرد. این حکم به دلیل تبلیغات کذب AMD بخاطر این پردازنده ها صادر شده است. 



AMD در زمان عرضه ی پردازنده های نام برده، مدعی شده بود پردازنده های سری FX Bulldozer مقدماتی پردازنده های هشت هسته ای اهل برای رایانه های دسکتاپ هستند؛ ولی واقعیت چیز دیگری بوده است. ظاهرا هریک از این خراش ها تنها از چهار «ماژول دوهسته ای» برخوردار بوده اند که منابع تغذیه ای مشترک داشته اند؛ ازجمله یک واحد FPU (واحد کارشناس اب باز). AMD در دفاعیاتش مدعی شده بود هریک از این ماژول ها به رخساره جداگانه به عنوان دو هسته به حساب می آیند؛ اما مشتریان این همدستی با این توقع موافقت نکردند؛ بمنظور نمی توانستند ازطریق آن ها پردازش های جداگانه را اجرا دهند. 

درواقع، پردازنده های ساخت AMD واقعا هشت هسته داشتند؛ ولی این هسته ها در بین چهار ماژول پخش شده بودند که در هر ماژول منبعی برای تغذیه ی هسته ها بود داشت. همین موضوع باعث شده وجود کاربران AMD قبول نکنند پردازنده های سابق الذکر از هشت هسته ی مجزا بهره می گیرند.  البته دادخواست ثبت شده تنها واکنش منفی به پردازنده های AMD نیست. هنگام عرضه ی این خراش ها به بازار، انتقادات زیادی متوجه AMD شد؛ زیرا پردازنده های ارائه شده نتوانستند مطابق ادعاهای AMD علنی شوند و قدرت کمتری داشتند.



فروش کمتر از حد انتظار تراشه های مبتنی بر دو معماری Bulldozer و Piledriver یکی از دلایل واقعی کاهش درآمد AMD داخل سال های عرضه ی این پردازنده ها بود؛ بااین حال، این انبازی توانست تو سال های پس ازآن این ضررهای مالی را تکرار نرم. یکی از دلایل جبران ضررها این حیات که AMD توانست شرکت های سازنده های کنسول های بازی را ترغیب بطی ء تو دو نسل از محصولاتشان از پردازنده های این شریک شدن استفاده کنند؛ البته بوسیله شرطی که روزی مندی نینتندو سوئیچ از خراش ی انویدیا را به حساب نیاورید. هم زمان حال حتی حضور تراشه های AMD داخل دستگاه های دیگری بسان میزان متاخر سرفیس های مایکروسافت را شاهد هستیم.

در همین زمینه، کاربران داخل سال ۲۰۱۵ دادخواستی جمعی (Class Action Lawsuit) برای سوق دادن AMD بوسیله محکمه ثبت کردند و پس ازآن از اینکه قاضی محکمه تو ژانویه دفاعیه های AMD را نپذیرفت، حکم بازپرداخت ۱۲/۱ میلیون دلار آمریکا را صادر و AMD نیز با این حکم اتفاق کرد. بنابراین، کسانی که یکی از پردازنده های یادشده در جدول زیر را خریده باشند، می توانند درخواست بازپرداخت حداکثر ۳۰۰ دلار از پولشان را ثبت کنند. این تراشه ها در بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ فروخته شده اند. درضمن همان طورکه اشاره کردیم، کسانی می توانند درخواست را ثبت کنند که ساکن کالیفرنیا باشند خواه اینکه پردازنده را به صورت مستقیم از وب سایت رسمی AMD بوسیله نشانی amd.com خریده باشند.  سیاهه پردازنده های AMD که شامل بازپرداخت می شوندAMD FX-8120AMD FX-8150AMD FX-8320AMD FX-8350AMD FX-8370AMD FX-9370AMD FX-9590

البته فراموش نکنید کسانی که التماس بازپرداخت ۳۰۰ دلار را ثبت کنند، نباید اشتیاق داشته باشند طولانی این مسکوک بوسیله آن ها بازگردانده شود. این روند برای شکایت های جمعی اتفاقی معمول است. درواقع در چنین شکایت هایی، هرچه افراد بیشتری درخواست بازپرداخت ثبت کنند، به هر فرید پول کمتری می رسد. همچنین آن طورکه وب سایت ورج در گزارشش نوشته است، وکلای دادگستری ۳۰ درصد از سکه حکم، یعنی همان ۱۲/۱ میلیون دلار و دو شاکی ضبط نیز هریک ۷٬۵۰۰ دلار ستاندن خواهند کرد. این یعنی بوسیله طور کلی AMD می تواند به ۲۵ هزار نفر کامل آن ۳۰۰ دلار را برگرداند.

چنانچه به ثبت درخواست تمایل دارید، می توانید تا قبل از ۳ ژانویه ی ۲۰۲۰ (۱۳ دی ۱۳۹۸) به این لینک در وب سایت رسمی AMD مراجعه کنید. در این مرحله از ثبت درخواست، به رو کردن مدرک برای از کار افتادن خرید پردازنده های یادشده در کرهء هوا بالا نیازی ندارید؛ سوا اینکه پنج یا تعداد بیشتری از پردازنده ها را خریده باشید. دادگاه داخل ۲۰ فوریه ی ۲۰۲۰ (۱ اسفند ۱۳۹۸) ادعاهای کاربران را بررسی و مشخص خواهد کرد که باید چه هزینه ای بوسیله آن ها برگردانده شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی این موضوع چیست؟بیشتر بخوانید:بنچمارک منتسب به پردازنده ۱۶ هسته ای AMD Ryzen 3950X مشخص شداشاره به پردازنده Ryzen 7 3750X درون فایل راهنمای محصولات AMDمقایسه پردازنده های اولاد ۱۰ اینتل: کامت لیک خواه آیس لیک؟اینتل تنزل های خویشتن بوسیله مقدار ۳ میلیارد دلار را بزرگترین مزیت در مقابل AMD دانستراه اندازی قدرتمندترین ابرکامپیوتر اروپا با بیش از ۷۴۸ هزار هسته ZEN2 از AMD
تویوتا به تازگی از هاچ بک یاریس ۲۰۲۰ خویشتن درون ژاپن رونمایی کرد. خودروی کوچک و کاملاً متاخر از پلتفرم بدیع ای نصیب می سرما و نوآوری شگفت آوری را برای این کلاس از خودروها به ارمغان خواهد آورد. نانسی هابل، مدیر ارشد ارتباطات محصول تویوتا تو آمریکای شمالی در این زمینه گفت:برای آمریکای شمالی، ما به تولید تویوتا یاریس که درون کارخانه ی مزدا در مکزیک مصنوع می شود، دنباله خواهیم عدالت. هاچ بک تویوتا یاریس ۲۰۲۰ تو اروپا از نصف دوم سال ۲۰۲۰ نمایش می شود و تا نصف شروع سال ۲۰۲۰ نیز داخل استرالیا عرضه خواهد شد. البته این خودرو تو ژاپن نیز به معامله می رسد.



تویوتا یاریس متاخر قابلیت های و نوآوری های خودروهای ارشد را در کلاسی عرضه می کند که عمدتاً به قیمت مناسب و تجهیزات ناچیز شناخته شده اند. از فناوری پیشرفته ی کمک راننده خمود تا صندلی های چرخان، جهیز تمام چرخ محرک و سیستم محرکه ی هیبریدی، در این هاچ بک پنج داخل کوچک عرضه می شود. 



تویوتا یاریس متاخر براساس پلتفرم Toyota New Global Architecture خواه به نعوظ اختصاری TNGA ساخته شده است. اشکال مختلفی از این پلتفرم خودرو در زیرمجموعه ی وسیعی از محصولات تویوتا فراغت می گیرند که از یکسره می نبوغ بوسیله سدان های کمری و آوالون، پریوس و RAV4 و کرولا اشاره کرد. استفاده از پلتفرم TNGA منجر بوسیله کاهش معادل حدود ۵۰ کیلوگرمی خودرو می شود. استواری استخوان بندی بندی نیز حدود ۳۰ درصد برآورد شده، در حالی که مرکز ثقل خودرو نیز ۱۵ میلی متر پایین آورده شده است.



هاچ بک تویوتا یاریس ۲۰۲۰ تغییرات زیادی نسبت به گذشته دارد که از جمله می توان به بازسازی طولانی مجموعه ی متخصص رمز کرد. به نظر می رسد حداقل چهار پیشرانه در یاریس وجود داشت باشد؛ از جمله می قابلیت به پیشرانه ی ۱/۵ لیتری سه سیلندر با صندوق کنگره CVT  اشاره کرد. همین پیشرانه با جهیز هیبریدی یا مجری دنده دستی ۶ سرعته نیز عرضه می شود. پیشرانه ی ۳ سیلندر ۱ لیتری بهبودیافته با صندوق دنده CVT همچنین موجود است.



مسئولان تویوتا ادعا می کنند که سیستم محرکه نیمه الکتریکی یاریس جدید، بالاترین بازده ی مصرف بنزین در دنیا را برای یک خودروی هیبریدی ارائه می دهد و عملکرد بهتری را از خود به نمایش می گذارد. مدل های محرک جلوی استاندارد تویوتا یاریس دارای سیستم تعلیق عقب پیچشی هستند. استاندارد های چهارچرخ محرک، از سیستم تعلیق دوجناغی بهره می برند. میزان های هیبریدی یاریس، با خروجی لوازم جانبی ۱۵۰۰ وات همچنین ارائه می شوند. این طور قابلیتی به مالکین دستور می دهد تا هنگام فروکشی و جدی برق شهری، از برق خودرو بخاطر مشخص کردن لوازم خانگی بهره ببرند.



تویوتا یاریس ۲۰۲۰ با امکاناتی قرین سیستم پارک خودکار عرضه می شود که ترمز، مدفوع و امر را برای حداکثر راحتی کنترل می درنگ. آخرین سلسله از کلکسیون فناوری پیشرفته کمک راننده این خودروساز با نام تویوتا سیفتی سنس (Toyota Safety Sense) نیز بدون پرداخت نفقه ی زیادی برای خریداران عرضه می شود. از عموم امکانات امان و فناوری این خودرو می توان بوسیله مواردی متشابه سیستم امتیاز رهرو پیاده و دوچرخه سوار، کنترل کروز تطبیقی​​، رانندگی بین خطوط، نور بالای خودکار و سیستم تشخیص علائم ترافیکی جاده رمز کرد. فناوری هدآپ (HUD) همچنین بوسیله صورت میزان در دسترس است.مقاله های مرتبط:تویوتا یاریس GRMN، با پیشرانه ی سوپرشارژ معرفی کردن شدنگاه ژرف به تویوتا یاریس GRMN مقیاس 2018

صندلی های ناراست شونده و چرخشی (Turn Tilt Seats)، یکی دیگر از امکانات جالبی است که در تویوتا یاریس ۲۰۲۰ موجود خواهد حیات. در اصل آن ها بوسیله صندلی های جلو اذن می دهند تا بوسیله کنار رفته و با زاویه ی اندکی بوسیله سمت پایین بچرخند و باعث ورود و خروج آسان تیز افراد مرشد خواه معلول شوند. اگرچه این یک قابلیت هوشمندانه است، تویوتا بدوی خودروسازی نیست که این طور چیزی را نمایش می دهد. بوسیله نشانی مثال، کرایسلر داخل دهه ۱۹۵۰ صندلی هایی با قابلیتی مثل در محصولاتش داشت.

تویوتا یاریس ۲۰۲۰ در نمایشگاه خودرو توکیو که بوسیله زودی آغاز خواهد شد، نمایش داده می شود. خودروساز ژاپنی قصد دارد مقیاس های اسپرت این خودروی هاچ بک را برای انبازی درون مسابقات جهانی رالی تولید کند؛ اگرچه یار داریم شاهد محصولی قابل مقایسه با یاریس GRMN و GR اسپرت باشیم، اما تویوتا می گوید برای این مقیاس جدید رویکرد متفاوتی در پیش خواهد گرفت.

مت هریسون، قائم مقام تویوتا تو اروپا می گوید:ما با نسخه ی GRMN تکاپو کردیم تا یگانگی بیشتری با رالی مستقر کنیم. محک جالبی بود و ما چیزهای زیادی از آن آموختیم و عرضه ی آن وجودِ تقاضا از گروه های متفاوت و تأثیرگذار را نشان داد؛ خیر مشتریان سنتی یاریس. استراتژی ما این است که محصولات GR بود داشته باشند که از رویت دینامیکی متفاوت هستند، تیونینگ شده اند و قدرت بیشتری دارند. نسخه های GR Sport که بوسیله آن پیوند می خورند غصه وجود دارند، اما براساس استفاده ی یومیه تولید می شوند.



مدل های GR Sport و GRMN احتمالاً برای تویوتا یاریس ۲۰۲۰ حیات خواهند داشت، اما نسخه ای قدرتمندتر با نام WRC بخاطر نخستین وعده به مقیاس های اسپرت یاریس می پیوندد. باید خواستار بمانیم تا این نسخه های اسپرت یاریس داخل آینده راهی پیست شوند و عملکرد خود را به ارائه بگذارند. بیشتر بخوانید:مدل مفهومی از خاندان جدید تویوتا میرای رونمایی شدخودرو مفهومی و خودران تویوتا LQ معرفی شدرندرهای رسمی فولکس واگن گلف 2020 منتشر شدبی ام و بیش از ۲۵۷ هزار خودرو را فراخوان کردمشخصات تویوتا C-HR مدل 2020 اعلام شد
AدرGHAROOOON اوایل سال ساری میلادی، سامسونگبا افزایش پسوند جدید e بوسیله گلکسی S۱۰، از نسخه ارزان قیمت پرچم دار خود رونمایی کرد که یک گوشی رده اوج ولی ارزان تر از پرچم داران است و داخل فداکار ویژگی های فرعی با آن ها متفاوت است. گلکسی S۱۰e آمده است تا با گوشی هایی همچون آیفون XR و هواوی P۳۰ که نسخه های مفت قیمت درفش داران اپل و هواوی محسوب می شوند هم چشمی کند.

SamMobile مدعی است که ممکن است برندینگ جدید سامسونگ که از معروفیت لایت در کنار سری نوت ۱۰ استفاده می کند داخل نهایت به معرفی یک میان رده به نام گلکسی نوت ۱۰ لایت مجهز شود که از خامه روزی می برد.

پیش از این و تو سال ۲۰۱۴ نیز سامسونگ از سیاست مشابهی داخل معرف گلکسی نوت ۳ نئو مصرف کرده حیات که البته سودا ضعیفی را در بازار تجربه کرد و کوچکتر سایه گلکسی نوت ۳ ماند. با توجه به این که گلکسی نوت ۱۰ لایت عضوی از خانواده گلکسی نوت های امسال خواهد بود، پیش بینی می شود تا پیش از اتمام سال سیال و در ماه های پیش رو به بازار عرضه شود.

در اول تصور می شد این مایه استراحت است همراه با سری گلکسی S۱۱ و در ماه فوریه ۲۰۲۰ رونمایی شود، اما احتمالا سامسونگ سرود دارد تا برند گلکسی نوت ۱۰ قدیمی نشده است، عضو متاخر را هم به آن تکثیر نرم. همچنین، عرضه گلکسی نوت ۱۰ لایت تا پیش از تعطیلات سال تازه میلادی، می تواند بوسیله افزایش منفعت سامسونگ درون سه ماهه پایانی سال منجر شود. علاوه به خشکی امدن این موارد، لیس یکدلی عضوی از سری نوت با گلکسی S۱۱، باعث می شود که پرچم دار متاخر سری S S بیشتر.

بدرخشد گزارش های پیشین مشعر از این وجود که گلکسی نوت ۱۰ لایت برای راسته اروپا در دیدن محزون شده است و داخل دو رنگ مشکی و قرمز ارائه خواهد شد و تا به این لحظه، اطلاعی از عرضه آن در بازارهای دیگر منتشر نشده.

است سامسونگ همواره سعی داشته تا سهم خویشتن را از راسته گوشی های رده بلندی در مناطق پرسودی مانند آمریکا تکثیر دهد، اما ممکن است همراهی مدال نوت با این گوشی میان رده بتواند آمریکایی ها را نیز به آن جذب.

بطی ء با توجه به پیش دماغ ها، ظاهرا کره ای ها از چیپست های قدرتمند سری اسنپ دراگون ۷۰۰ خواه ۶۰۰، مانند اسنپ دراگون ۷۳۰ یا اسنپ دراگون ۶۷۵ برای نسخه لایت گلکسی نوت ۱۰ استفاده خواهند کرد که با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت ذهن داخلی همراه خواهد. حیات بخاطر کاهش قیمت، گلکسی نوت ۱۰ از نمایشگر اورنگ استفاده خواهد کرد و دیگر اثری از لبه های خمیده نخواهد.

وجود نیز حفره دوربین سلفی می تواند با یک بریدگی کوچک جایگزین شود که البته اگر از حفره درون نمایشگر استفاده شود درون موفقیت گوشی فایده بیشتری خواهد داشت، برای اینکه شباهت آن به سری گلکسی نوت ۱۰ را تکثیر خواهد.

عدل: نسب Phone
تسنیم نوشت: سردار حسین رحیمی درباره اظهارات مباشر رئیس اتحادیه املاک مبنی بر رواج ارائه برخی آگهی ها تو فضای رمزی برای اجاره دادن ساعتی منازل در پایتخت و ضرورت ورود پاسبان به موضوع اشعار کرد: هرگونه اجاره اعطا کردن منازل و املاک باید در چارچوب قوانین و مقررات باشد.

رئیس پلیس تهران با اشعار اینکه مرجع قانونی و رسمی این کار (دربست اعطا کردن منازل و املاک) خود اتحادیه املاک است، تصریح کرد: ما به عنوان پلیس هرگونه امن لازم را از هم گذاری املاک و سایر اتحادیه ها خواهیم کرد و در پیاده شدن آنها خواهیم بود.

این مقام انتظامی متذکر شد: اجاره اعطا کردن منزل و املاک بدون پاسداری ضوابط، خلاف قانون و تنها مرجع و مرکز قانونی برای اجاره دادن املاک به صورت ساعتی، روزانه و سالیانه خویشتن انجمن املاک است.
سامسونگ الکترونیکس از پیش گامان صنعتی حرفه ای تولید نیمه هادی محسوب می شود. جدیدترین اخبار از این شرکت توقع می کند که آن ها موفق به تولید خراش ی ۱۲ لایه مبتنی بر فناوری 3D-TSV شده اند. نوآوری جدید کره ای ها به نشانی یکی از چالشی ترین فناوری های پکیجینگ تراشه در جهان شناخته می شود که درون تولید متراکم تراشه های با کاربری حرفه ای مطرح است. در تولید با مصرف از این فناوری بوسیله دقت بیش بالا نیاز خواهد وجود تا ۱۲ تراشه ی DRAM با انتظام بیش از ۶۰ هزاره سوراخ TSV به تیمار همواره شوند. هر یک از سوراخ ها قطری به اندازه ی یک بیستم ضخامت مات تاک دارد.مقاله های مرتبط:سامسونگ به تولید تراشه ۵ نانومتری مبتنی بر فناوری EUV نزدیک مرطوب می شودتراشه 3 نانومتری سامسونگ سال ۲۰۲۱ به تولید انبوه می رسد

ضخامت بی مو خراش به قطع ی ۷۲۰ میکرومتر، طبق با محصولات هشت لایه ی High Bandwidth Memory-2 است. درنتیجه فرود امدن به چنین ابعادی به عنوان یک پیشرفت بیش مهم تو نقشه کشی قطعات محسوب می شود. چنین فناوری بوسیله مشتریان سامسونگ امکان می دهد تا محصولات قبیله بعدی را با ظرفیت های متجاوز فراز تولید و عاری نیاز به دگرگونی ابعاد و مدل سازی های پایه، از حجم های تراش های جدید استفاده کنند. به علاوه فناوری پکیچینگ سه بعدی زمان انتقال داده بین خراش ها را هم کاهش می دهد. سرعت این فناوری نسبت به فناوری اتصالی کنونی (Wire Bonding) بیشتر خواهد بود و درنهایت به کاهش کاربرد نیرو هم منجر می شود.

هنگ جدول باک، کمک ارشد اجرایی TSP در سامسونگ الکترونیکس درباره ی دستاورد جدید می گوید:فناوری پکیجینگ که تمامی پیچش های تراش های حافظه با کارایی بالا را پوشش بدهد، از نیازهای حیاتی دنیای امروز محسوب می شود. کاربردهای بسیار متنوع و جدیدی که روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود، این حاجت را چندبرابر می کنند. از میان آن ها می استعداد بوسیله کاربردهای فهمیدن ساختگی (AI) و پردازش با غلبه بالا (HPC) اشاره کرد.

با نزدیک شدن عادت مور به محدودیت های نهایی، نقش فناوری 3D-TSV متجاوز ازپیش اهمیت محسوس می کند و بوسیله سمت مهیب شدن پیش می رود. ما می خواهیم درون خط لایق این فناوری پکیجینگ پیشرفته باشیم.



سامسونگ با تکیه به خشکی امدن فناوری تولید ۱۲ لایه ی مبتنی به خشکی امدن 3D-TSV، اقتدار ارائه ی بالاترین کارایی را در میدان محصولات DRAM خواهد داشت. چنین کارایی تو کاربردهای با ظرفیت داده و احتیاج به سرعت متجاوز بالا، خطیر خواهد حیات.

سامسونگ با افزایش لایه های خراش از هشت به ۱۲، به زودی توانایی تولید ذهن های با پهنای باند بالای ۲۴ گیگابایتی (HBM) را خواهد داشت. چنین محصولاتی، ظرفیت پهنای باندی سه مقابل نمونه های موجود تو بازار ارائه می کنند. به علاوه کره ای ها پس از تجاری کردن نوآوری متاخر می توانند با تقاضای روبه نمو بازار برای راهکارهای HBM هماهنگ شوند. درواقع فناوری جدید ۱۲ لایه ی 3D TSV امکان حفظ فرمانروایی بازار را برای غول کره ای صنعتی تراشه فراهم می کند.بیشتر بخوانید:پردازنده ها چگونه طراحی و مخلوق می شوند؟ (سرنوشت دوم)تغییرات طراحی جدید گلکسی فولد سامسونگ در کالبدشکافی iFixit مشخص شدگلکسی فولد زودتر از زمان مورد ادعای سامسونگ متروک می شودنیمه رسانای متاخر بوش، ظرفیت پیمایش خودرو برقی را افزودن می دهدسامسونگ قابلیت های جدید و پیشرفته Bixby Vision را اعلام کرد
به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از وبدا، دکتر کیانوش جهانپور افزود: اساسا وزارت بهداشت و ضابطین قضایی قبل از اطلاع، هماهنگی و مجوز مقام قضایی اجازه دخول به چنین مواردی را ندارند و هر  جستجو و شناسایی که داخل این ربط اتحاد افتاده با وقوف و مجوز و هماهنگی و نظر مقام قضایی بوده، لذا پرت می دانم اظهارات منسوب به سخنگوی محترم انباره قضاییه در این ربط استوار منعکس شده باشد.

حکیم جهانپور افزود: پس از وصول اعلام مبنی پهلو برخی جریانات سوء برای احاله خارج از ضابطه فدایی دانشجویان ایرانی مبتلا تحصیل در خارج از ناحیه  بوسیله معاونت آموزشی و مراقبت وزارت بهداشت، با دستور وزیر بهداشت بررسی دقیق موضوع تو رخصت کار قرار گرفت و پس از یافتن شواهدی مبنی بر وقوع تخلف در این زمینه، موضوع از طریق دایره محافظت کچل ملک ردیابی و بوسیله مرجع قضایی ارسال شد و با اطلاع، هماهنگی و مجوز مقام قضایی و ورود ضابطین قضایی، احضار افراد و استفهام بعمل آمده و در گردش امر ابتدایی تا امروز صبح متجاوز از ۲۳۰ تک تخلف احراز شده است.

وی ادامه داد: قبلا هم عرض کردیم این پرونده کماکان منبسط است و تحقیقات همچنان ادامه دارد، تاکنون حداقل ۵ نفر دلال و کارچاق کن خارج از مجموعه وزارت بهداشت، سه گانه نفر متخلف از کارکنان وزارت بهداشت، پنج مکتب متخلف و یک آژانس مسافرتی متخلف و حداقل ۳۸ نفر دانشجوی خواهان که همزمان بوسیله میانجی گری در این زمینه می پرداختند، شناسایی و معرفی کردن شده اند و تحقیقات درون این رابطه کماکان ادامه دارد و با دستور مرجع شریف قضایی در حال تکمیل است.

وی تو عاقبت تاکید کرد: این ضبط در یکی از شعب بازپرسی یکی از دادسراهای خانه دادن تهران دایر است و پوشیده نیست، اما هرگونه اطلاع رسانی بیشتر درون خصوص جزییات پرونده یا اعلان شعبه و دادسرای محل جستار قاعدتا در رخساره صوابدید مقام قضایی امکانپذیر خواهد بود و چنانچه احیانا کماکان نیازی به اعلام نمایندگی قضایی برده درون این موضوع عاطفه شود، مراتب رسماً و کتبا به اطلاع سخنگوی شریف دستگاه قضا خواهد رسید.
بزرگ ترین رادیوتلسکوپ تک دیش جهان برای مصرف ی تمامی هنرمند شناسان جهان آماده می شود. شروع فعالیت عمومی این تلسکوپ نوید دهنده ی نخست عصر جدیدی درون جست وجو بخاطر امواج گرانشی و مطالعه امواج رادیویی گذرا و اسرارآمیزی است که با نشانی «انفجارهای رادیویی زننده» یا FRB (مخفف Fast Radio Bursts) شناخته می شوند.

رادیوتلسکوپ کروی با دیافراگم ۵۰۰ متری که داخل جنوب چروک واقع شده و بیشتر با اشتهار FAST شناخته می شود، اخیرا برخی آزمون های متخصص و عملی را دنبال سر گذاشته است. با توجه به این مسئله، احتمالا هنگام جلسه ی تجسس که ماه آینده برگزار خواهدشد، نصیب و قسمت چین دستور فعالیت طولانی این تلسکوپ را صادر خواهدکرد. دی لی، دانشمند ارشد فعال داخل پروژه ی FAST در این رابطه می گوید:بوسیله نظرم هیچ مانعی درون ادامه ی این فرایند بود ندارد. [بوسیله این برهان] اکنون تیمار عاطفه شادی و تیمار احساس آرامش می کنم.



اجرای این پروژه ی پیچیده چالش هایی را غم به همراه داشته است. در ابتدای کار، فرایند جذب کارکنان برای استفاده از این تلسکوپ با مشکل روبه رو شده وجود. یکی از دلائل عدم استقبال از فعالیت در مجموعه ی FAST، دورافتادگی نگرش بنای تلسکوپ حیات. باوجود این چالش ها، دستاورد پروژه ی مذکور بخاطر دنیای بصیرت بسیار بزرگ است. در مقایسه با رادیوتلسکوپ آرسیبو در پورتوریکو، که نشانی دومین رادیو تلسکوپ جهان را یدک می کشد، مساحت دیش FAST تقریبا دوبرابر بیشتر است.مقاله ی مرتبط:کشف بخار آب و باران احتمالی در اتمسفر سیاره ای فراخورشیدی

ابعاد بزرگ دیش به این معنی است که رادیوتلسکوپ جدید می تواند امواج رادیویی علو العاده ضعیفی که از جای جای کیهان منتشر می شوند را رصد کند؛ بخاطر مثال می استعداد به هسته های چرخان هنرپیشه های مرده، یا همان تپ اخترها(Pulsar) و بررسی حیات هیدروژن درون کهکشان های دوردست رمز کرد. تلسکوپ جدید نقش شیار برتر در اخترشناسی رادیویی را غصه بازی خواهد کرد و امکان شناسایی سیارات فراخورشیدی (Exoplanet) را فراهم می کند؛ سیاراتی که امکان پذیر است میزبان حیات فرازمینی باشند.



تصویر هنری از یک سیاره فراخورشیدی

از زمان شروع آزمایش ها داخل سال ۲۰۱۶، عزب دانشمندان چینی می توانستند رهبری پروژه هایی را برعهده گیرند که از داده های ابتدایی ی جمع آوری شده توسط FAST بهره می برند. اما به گفته ی زیکیانگ شن، مدیر رصدخانه ی اخترشناسی شانگهای و معاون کمیته ی نظارتی تلسکوپ FAST در آکادمی علوم چین، حال محققان سراسر جهان امکان استفاده از این رادیوتلسکوپ را خواهند داشت.

مائورا مک لالین، اخترشناسی از دانشگاه ویرجینیای غربی است که درنظر دارد از FAST بخاطر جستجو پیرامون تپ اخترها کاربرد درنگ. کمال مطلوب حقیقی وی، شکارگاه تپ اخترهایی بیرون از کهکشان نحو شیری است؛ امواج ارسالی از این تپ اخترها بیش ضعیف هستند و کشف آن ها با اغلب تلسکوپ های کنونی امکان پذیر نیست. وی در وابستگی با شروع فعالیت اشتراکی FAST می گوید:واقعا خوشحالم که می توانیم از این تلسکوپ مصرف کنیم.

گفتنی است که درون گرداگرد ی آزمایشی، تلسکوپ متاخر چینی ها موفق شد متجاوز از ۱۰۰ تپ اختر را شکار نرم.

چشم فلک

رادیوتلسکوپ چینی ها، در دره ی داودونگ درون استان گویژو واقع شده است و پیدایش آن حدودا نصف دهه به کشش انجامید. بودجه ی اختصاصی برای ساخت تلسکوپ هم حدودا ۱۷۱ میلیون دلار وجود. این تلسکوپ که درون میان چینی ها با نام «تیانیان»، به معنای «چشم آسمان» شناخته می شود، دارای یک دیش ۵۰۰ متری است که از ۴۴۰۰ پنل آلومینیومی تشکیل شده است. ۲۰۰۰ قرقره ی گاراژ مستمری ی تبدیل سبب این پنل ها را برعهده دارند؛ تغییر جهت پنل ها به چشم فلک اجازه می دهد تا در زمان های مختلف، روی بخش های متنوع آسمان تمرکز بطی ء. به گفته ی آقای لی، هرچند ناحیه ی پوشش داده شده توسط FAST داخل مقایسه با برخی تلسکوپ های متاخر محدودتر است و در مقایسه با تلسکوپ های آرایه ای با چندین دیش، روشنی پایین تری دارد؛ اما ابعاد آن جهت بالارفتن حساسیت تلسکوپ داخل دریافت امواج می شود.

در ماه های اوت و سپتامبر، چشم آسمان موفق شده بود تا صدها انفجار رادیویی سریع و تکرارشونده را از نقطه ای که با رمز ۱۲۱۱۰۲ شناخته می شود شهود کند. بوسیله ادعای لی، فداکار از این انفجارها به قدری ناتوان هستند که توسط دیگر تلسکوپ ها قابل تشخیص نیستند. یونفان جری ژنگ، از دانشگاه برکلی کالیفرنیا، که به وارسی ی انفجارهای رادیویی سریع می پردازد، درون این وفاق می گوید:این خبری هیجان انگیز است. ما از عامل [شکل گیری] این انفجارها اطلاعی نداریم؛ ولی هرچقدر انفجارهای بیشتری را رصد کنیم، می توانیم مفروضات بیشتری راجع به آن ها جمع آوری کنیم.



بزرگ ترین رادیوتلسکوپ جهان درون هر لحظه تنها پاره کوچکی از آسمان را پوشش می دهد؛ ولی از لفظ دیگر، انفجارهای سریع رادیویی، سست هستند و در جا هایی ظاهرا تصادفی شکل می گیرند. به گفته ی لاورا اسپیتلر، هنرپیشه شناسی از مؤسسه ی رادیواخترشناسی مکس پلنک در شهر بون در آلمان، درک بالای FAST امکان مطالعه ی ریشه این انفجارها با جزئیات بالا را فراهم می کند. البته جبران مشاهدات بی آرامی به دانشمندان اجازه می دهد تا اطلاعاتی را داخل ارتباط با محیط مشاهده ی این انفجارها کسب کنند. گلچین تفاوت در سطح انرژی انفجارها و الگوهای تکرار آن ها نیز از مزایای جبران داخل مشاهده ی تپ اخترها است.مقاله ی مرتبط:نیروی دریایی آمریکا رسما صحت ویدئوهای مرتبط با یوفوها را تأیید کرد

بوسیله گفته ی مک لالین، FAST داخل زمینه ی همکاری بین المللی برای کشف امواج گرانشی همچنین بوسیله کار گرفته خواهد شد. آرایه ی بین المللی زمان سنجی تپ اخترها از رادیوتلسکوپ های سراسر جهان استعمال می کند تا شعله زدن های منظم از تپ اخترها را مشاهده کنند و به غصه استیل های موجود در این امواج گرانشی سست با فرکانس پایین را کشف کنند. احتمالا داخل دهه ی چهارم قرن حاضر، چشم آسمان قاهر خواهد شد تا داده های کافی را بخاطر کمیت گیری های دقیق و مطالعه ی حقیقت این امواج جمع آوری بطی ء. از عموم منابع امواج گرانشی، می استعداد به سیاه چاله های بیش بزرگ اشاره کرد.

از سوی دیگر، لی نیز علاقه مند است تا از FAST برای معاینه ی سیارات موجود در ورای منظومه ی شمسی استفاده کند. تاکنون هیچ سیاره ی فراخورشیدی به نعوظ قطعی توسط تابیدن های رادیویی پایگاه شناسایی نشده اند؛ اما توانایی FAST تو خبر امواج ضعیف قطبی، مقدور است به شناسایی اولین نمونه ها منجر شود. امواج رادیویی قطبی امکان پذیر است از سیاره هایی منتشر شده باشند که دارای میدان مغناطیسی هستند. اگر چنین سیاره هایی به زمین مشابه باشند، ممکن است با همواره نگه داشتن مسیل خود، حیات احتمالی را از تابش های خطرناک حفظ کنند.



خسته بودن سیگنال های ساطع شده از سیارات فراخورشیدی، انگیزه می شود تا شناسایی آن ها به کمک FAST کار چالش برانگیزی باشد؛ اما تیم آقای لی می خواهد با تکثیر کردن ۳۶ دیش ۵ متری به تلسکوپ اصلی، عملکرد آن را بهبود بخشد. هرچند این دیش های ۵ متری نسبتا ارزان خواهند بود؛ ولی در مجموع می توانند وضوح فضایی FAST را صدبرابر افزایش دهند.

همچنین، آقای لی امیدوار است تا مرکز عملیاتی FAST هرچه زودتر به مکانی دورتر از تلسکوپ در قریه گویانگ نقل مکان شود. مرکز عملیاتی جدید با هزینه ی ۲۳ میلیون دلار در دست احداث است و انتظار می رود با تکمیل آن، افراد بیشتری برای کار در این کلکسیون جذب شوند.

در حال حاضر، ارشد ترین چالش پیش روی این رادیوتلسکوپ، پس انداز سازی حجم عظیمی از داده ها است که جمع آوری می شوند. تیم اداره کننده ی چشم فلک تو حال بحث با دولت چروک هستند تا بودجه ی بیشتری برای فضای ذخیره سازی داده ها گرفتن کنند.بیشتر بخوانید:مشق «چالش طراحی منظومه ماهواره ای» با حمایت سازمان فضایی ایران برگزار می شودمنتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از محیط زیست تا بازسازی چهره اولین انسان دنیسوواروس ها دلیل وجود سوراخ در کالبد فضاپیمای سایوز را به معارفه ناسا نرسانده انددستکاری قلابی عرش شب؛ آیا دوران زیبایی طبیعی افلاک به ضابطه فصیح است؟منتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از برترین عکس های نجومی ۲۰۱۹ تا اهدای ۲ جایزه بی سواد به ناسا
نسخه ی پی دی اف این شماره را می توانید از این جاببینید و بخوانید. ورق ی اول:

اگر این مکان بوسیله  گیتی می آمدم فیلسوف خواه آشپز می شدم!

بازگشایی مدرسه ها همراه با شهرداران مکتب

گوین، جایزه ای برای نوجوانان

نوظهور ترین مکتب های گیتی! صفحه ی دوم:

تولد

امشب نخواب

برگ ریزان ۵۹ به روایت ایلا ورق ی سومین:

مونولوگ های شهریوری

شناخت دیگر

بگذاریم خیابان ها نفس بکشند صفحه ی چهارم (آثار نوجوانان):

خاطره سازی

تابستان خود را چگونه گذراندید؟

پنجره ی باز و چند شعر دیگر

تابستان کوتاه است

تا پشت بام
پیانو دیجیتال (پیانو الکتریک) دربرابر پیانو کلاسیک (پیانو مکانیکی) مزایای بسیاری دارد که مهم ترینشان عبارت اند از:قیمت ارزان تربی حاجت از کوکقابلیت تنظیم نمونه صداقابلیت استفاده از هدفونخروجی AUXبی نیاز از مراقبت ها و سرویس های دوره ایوزن بسیار سبک ترامکان وحدت آسان به کامپیوترقابلیت ضبط آهنگ های اجراییتنوع مدلقابلیت بسط مرزوبوم های صدایی

پیانو دیجیتال محصولی است که قبل از خرید باید به نکاتی درباره ی آن توجه کرد. پیانو دیجیتالدر بازه های قیمتی مختلفی تولید می شود و این بازه ها در برندهایی مثل رولند و یاماها و دایناتون بسیار متفاوت است. به دلیل همین اختلاف قیمت، کیفیت و کاربرد آن ها نیز فرق می کند. به همین منظور، باید قبل از خرید پیانو، نیاز خود را بشناسید و براساس آن، محصول مدنظر را بخرید. دانستن این نکته همچنین بسیار ضروری است که پیانو دیجیتال با وجود فردی های اختصاص و منحصربه فرد، هنوز درون بسیاری از موارد با پیانو آکوستیک فاصله دارد که قطعا این فاصله ها در آینده کاسته می شوند.پیانو دیجیتال رولند(Roland)

پیانو دیجیتال یکی از محصولات شرکت رولند است. این شرکت نزدیک به شقه صد است که درزمینه ی تولید انواع پیانو دیجیتال و دیگر ادوات به صورت تخصصی فعالیت می کند. تو سال ۲۰۰۵، اولین پیانو طولانی دیجیتال رولند با نام RG-5 به بازار معرفی شد. امروزه، انواع مختلفی از این برند در بازار موجود است و ایران همچنین یکی از بازارهای فروش انواع دیجیتال پیانو رولند است.

پیانو رولند از سال ۲۰۰۵ تا به امروز، با مدل های مختلفی بوسیله میدان معرفی شده و هر مدل از معیار سابق کامل تر بوده و تکاپو شده است  ازلحاظ کیفیت در حد نمونه های آکوستیک باشد. از اساسی ترین مدل های موجود درون ایران این پیانو دیجیتال می توان به مدل های زیر رمز کرد:پیانو رولند استاندارد LX-17: ابعاد این پیانو ۱۴۰ درون ۴۷ داخل ۱۰۷ سانتی متر و وزنش حدودا ۸۷ کیلوگرم و به لباس دیواری است. این پیانو هفت اکتاو و ۸۸ کلاویه ی چوبی و سه پدال دارد و تغییر گام تو آن در بازه ی ۲۴ تا ۲۴- است. این میزان یکی از با کیفیت ترین و زیباترین پیانوهای سری قدیمی رولند است که جدیت کرده به لحاظ متشابه سازی صدا، بوسیله پیانو آکوستیک بسیار نزدیک شود. از سری جدید این پیانوها می نبوغ به سری lx700 رمز کرد که یکی از پیشرفته ترین و با چونی ترین محصولاتی است که رولند تولید کرده و تا اینکه در مسابقات red .design در بسرنوشت شوم دچار کردن مدل سازی مقام تصرف است.پیانو دیجیتال رولند مقیاس HP 504: این پیانو همچنین بوسیله شکل دیواری و نسخه ی پایین تیز مدل HP508 است. این معیار که از خانواده ی HP پیانوهای رولند است، درکنار سری RP رولند، جزو محصولات اکونومی و مفت قیمت به احصائیه می آید. در این پیانو، از آخرین فن شناسی های شخصی رولند مصرف شده و ازلحاظ بانوا نیز محصولی مقرون بوسیله صرفه است. در مدل HP 504 موتور صدای تحسین شده ی SuperNATURAL نقش بسزایی در انتقال احساسات شما به اصوات تولیدی برعهده دارد. این پیانو نیز تغییر گامی در بازه ۶ تا ۶ـ دارد.

یکی از انفراد های منحصر به بی مانند رولند که باعث شده گوی سبقت جویی را از تمام رقبا برباید، سیستم متفاوت تو قسمت حساسیت کلاویه هاست. داخل سیستم تاچ، تشخیص و پخش صدای تمامی برندها تولید صدا به قیافه پله ای است و تغییر بین فشار مشت به صورت طبقاتی تبدیل می کند که باعث خشکی صدای نوازنده می شود. رولند انحصارا این سیستم را به شکل غیر پله ای و سینوسی ارائه می دهد که باعث نرمی و لطافت نغمه می شود.

از برترین فواید پیانوهای رولند کلاویه های سری PHA است که بسیار قرین به آکوستیک است و کشش عمر متجاوز زیادی دارند. یکی از رادیکال ترین مزیت های رولند در میان دیگر برندها، گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر و پاسخ گو است که با توجه به مشکلات تحریم مزیتی درخورتوجه است.

پیانو دیجیتال رولند معیار های مختلف دیگری نیز دارد که برخی از آن ها عبارت اند از:پیانو رولند مدل HP 601پیانو میزان F140-Rپیانو دیجیتال رولند میزان RP 501پیانو رولند RP-30پیانو دیجیتال یاماها (YAMAHA)

پیانو دیجیتال یاماها یکی از برندهای محبوب راسته پیانو ایران است. شرکت یاماها ازجمله شریک های بزرگ درزمینه ی تولید اسباب موسیقی و پیانو یاماها یکی از محصولات محبوب بازار جهانی پیانو به حساب می رود. امروزه، شمار میزان های پیانو یاماها بسیار بیش است و در ایران نیز، معیار های مختلفی از آن وجود دارند. پیانو  دیجیتال یاماها محصول ناحیه ژاپن است و ازلحاظ پر پشت تو بازه ی مناسبی قرار دارد. پیانو یاماها در مدل هایی همانند YDP ،NP ،CLP ،DGX و P تولید می شود. از عمده ترین مدل های پیانو دیجیتال یاماها که تو بازار ایران موجود هستند، می توان به موارد مافوق اشاره کرد:پیانو دیجیتال یاماها میزان YDP-144: این پیانو ۱۹۲ پلی فونی به شکل دیواری و تبدیل گامش بین ۶ تا ۶- است.پیانو یاماها مدل YDP 103: این پیانو یاماها ۶۴ پلی فونی به شکل دیواری و دگرگونی گامش بین ۶ تا ۶- است. این پیانو از جدیدترین پیانوهای سری YDP محسوب می شود و ازلحاظ طراحی و کاربرد شبیه مدل YDP-143 است؛ ولی پلی فون آن کم است. نغمه در این پیانو یاما زیاد استاندارد و لذت نواختن پیانو کلاسیک را نقل مکان می یواش. از دیگر مدل های محبوب پیانو دیجیتال یاماها که تو راسته ایران یافت می شوند، می قابلیت به این رایج ل ها رمز کرد:پیانو دیجیتال یاماها مقیاس NP-32مدل DGX-660پیانو یاماها میزان YDP-163مدل YDP-164پیانو معیار CLP-665GPپیانو دیجیتال یاماها مدل CLP-635پیانو یاماها مقیاس P-45 B

پیانو دیجیتال دایناتون (DYNATONE)

پیانو دیجیتال دایناتون یکی از برندهای الزام ای بازار پیانو بوسیله حساب می رود. طراحی قشنگ و کیفیت برجسته شاخصه انحصار بفرد تمامی مدل های پیانو دایناتون است. دایناتون نیز بخاطر اینکه از سایر رقبای خود تو راسته جهانی پشت نماند محصولات متنوعی را تولید می کند. پیانو دایناتون داخل دو دسته مهم SLP و DPR تولید می شوند.

دایناتون برای آنکه بتواند جایی داخل میان برندهای مطرح باز کند با افزودن کردن امکانات زیادی روی پیانو های خود توانسته به هم چشمی با برندهای قدیمی و قدرتمند میدان بپردازد.

سری slp  تمرکز بر سیستم های آموزشی و مناسب بها داشته و سری DPR  سری گرانقیمت تر آن و روی امکانات استودیویی و فراوان یکی از سری های ارزشمند دایناتون است.

 از رادیکال ترین استاندارد های پیانو دیجیتال دایناتون که تو بازار ایران عرضه شده اند می استعداد به موارد زیر اشاره کرد:پیانو دایناتون SLP 250: این پیانو از سری SLP است و از لحاظ صوت کیفیت بالایی دارد و در اساس قدرت لمس کلاویه ها این پیانو بیش موفق ارتکاب کرده است.پیانو دیجیتال دایناتون مدل SLP-50 RWپیانو میزان SLP-150 RWپیانو دایناتون دیجیتال مدل DPR 3500 RW

 فروشگاه آلیک موزیک پاسبان ابتیاع بزرگ ترین برندهای معتبر پیانو دیجیتال است.

درون انتها میبایست متذکر شوم که برندهای معتبر دیگری همچون کرگ، دگزیبل و... نیز در بازار موجود هستند که بعضی مدل های با کیفیت و حتی کاملا رقابتی را دارا هستند و تو این مقاله به آن ها پرداخته نشده است.بیشتر بخوانید:کاستن ویژه اپارک برای کاربران زومیت  افزایش فروش یک رستوران با یک پرس غذای مجازیایران رنتر؛ کدام بستر برای سرمایه گذاری بهتر است: طلا، مسکن، بورس یا متد های جدید؟چاپ و نشر کتب و مقالات علمی در مؤسسه اندیشمندMR-LINAC؛ هوشمندترین متد شناسایی تومورهای سرطانی تو ترکیه