پاکدشت 24

به گزارش همشهری آنلاین به گزارش سی ان ان زمان ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح آلوده و اشیاء با پتانسیل آلوده شدن، دقیقاً جلوه گر نیست، اما برخی از محققان با مطالعه رفتارهای سایر کروناویروس ها سرنخ هایی پیدا کرده اند. 

پیاده شدن بن معلومات منتشر شده از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده آمریکا، کورونا ویروس ها گروه بزرگی از ویروس ها هستند که تو بین حیوانات شایع اند. در موارد نادر، آنها شکل« زئونوز» روشن می کنند، به این معنی که می توانند از حیوانات بوسیله انسان منتقل شوند.  

به نظر می رسد این نوع از کروناویروس ها روی سطوحی مانند شیشه، فلز و پلاستیک تا ۹ روز زنده سرمد می مثل و لازم است این سطوح مرتب گندزدایی شوند. به این منظور، کاربرد از تمیزکننده های سطوح شوهردار کار کننده است. مطالعات علامت می دهد استعمال از محلولی حاوی ۶۲ تا ۷۱ درصد الکل اتانول یا محلول های سفیدکننده به مدت یک دقیقه ویروس را از بین می برد.

به گفته محققان کرونا ویروس جدید زیادترین شباهت را به ویروس سارس که آن بی قراری از همین خانواده است، دارد، اگرچه بررسی رفتار اپیدمیک این ویروس نیازمند مطالعات و استیناف های بیشتری است. 

مرکز ملی بیماری های واگیردار و تنفسی آمریکا اطلاع دادن کرده است اساسی ترین رویه واگذاری این ویروس از طریق قطرک های تنفسی است که طی عطسه یا سرفه فرد ناسالم در محیط پخش می شوند و چنانچه فردی نزدیک به فرد مریض باشد و این قطرک ها را استنشاق کند یا سطوح آلوده شده با آنها را لمس کند و سپس دست خود را به بینی یا دهان یا چشم خود بزند، مقدور است ویروس کووید-۱۹ بوسیله او منتقل شود. 



البته جای امیدواری است که کووید- ۱۹ به اندازه سارس و مرسکشنده نیست. 

مهتر سازمان بهداشت جهانی اخبار کرده است زیاد از ۸۰٪ بیماران دارای بلای ناگهانی خفیف هستند و بهبود می یابند. در حدود ۱۴٪ از موارد، ویروس باعث علائم شدید از جمله ذات الریه و تنگی نفس می شود. حدود ۵٪ از بیماران دچار علائم دست پاچه از یکسره نارسایی تنفسی ، گیاه عفونی و از امر افتادن اندام های حیاتی می شوند و تنها در ۲٪ موارد گزارش شده، این ویروس کشنده است که ریسک آن در مورد افراد کهنسال افزایش میِ یابد. 

باید توجه داشت که نگرانی وسیعی در سطح دنیا نسبت بوسیله بسط سریع العمل این ویروس وجود دارد و مطالعات نشان داده اند عالمگیر این ویروس داخل محیط های پرجمعیت بیشتر است.

متخصصان نصیحت می کنند افراد اطلاعات مربوط به این ویروس را دنبال کنند، ولی نگرانی بسیار از حد ضرورتی ندارد. لازم است دست ها نیکو شسته شوند. از تماس با افراد آلوده و محضر جاهل ضروری تو محیط های اجتماعی کف نفس شود.  توصیه های موسسه جهانی بهداشت برای پیشگیری از کرونا
  • ۹۸/۱۲/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی