پاکدشت 24

وقتی i8 داخل سال ۲۰۱۴ معرفی شد؛ نگاه جهانی به خودروهای آینده ی بی ام و تبدیل کرد. برند محبوب باواریا، از یک روشنایی توانسته حیات محصولی پلاگین هیبرید با فناوری پیشرفته عرضه کند و از سویی دیگر، خودرویی در کلاس سوپراسپرت ارایه می کرد که از سال ها قبل در سبد بی ام و، غایب حیات. حالا، تعداد و تنوع خودروهای برقی و پلاگین هیبرید در راسته جهانی، فراتر از سال ۲۰۱۴ است و مقیاس های تمام الکتریکی با نرخ منطقی، درون دسترس عموم هستند. این شرایط، نیاز بی ام و بوسیله تولید جانشین بخاطر i8 را بوسیله مرحمت نشان می دهد.



برای کارشناسان و علاقه مندان صنعت خودرو، رونمایی از بی ام و M نکست اهمیت زیادی دارد. این میوه مفهومی در کلاس سوپراسپرت، مجهز به پیشرانه پلاگین هیبرید است و البته علاوه بر قدرت بالا، باتری هایی قدرتمند دارد. مهم ترین مشخصات فنی منتشر شده از بی ام و M نکست، مجموع قدرت ۶۰۰ اسب بخار حاصل از ترکیب موتورهای برقی و بنزینی را نشان می دهد که چسبیدگی به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت، در زمان ۳ ثانیه را ممکن خواهد کرد. نهایت سرعت این خودرو، حدود ۳۰۰ کیلومتربرساعت است و می تواند تا سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت را، با متکی بر باتری های و موتور برقی، فراهم کند. همچنین حالت رانندگی بوست پلاس (Boost ) با فشردن یک دکمه فعال می شود تا پیشدستی کردن گیری ناگهانی درون هنگام نیاز راننده ممکن شود.



دیروز سه شنبه ۴ تیرماه ۱۳۹۸، کنفرانس نکست ژن (NextGen) بی ام و در مونیخ برگزار شد. مهم ترین پیوستگی در این همایش، رونمایی از بی ام و M نکست حیات که اشتراکات یدکی با i8 داشت. بی ام و نیز از نفشه ی متد خویشتن بخاطر ترقی ی محصولات داخل آینده خبر رحم که اصطلاحا D ACES نام دارد. طبق این پروگرام ریزی، ۵ رویکرد دربرگیرنده طراحی، عرضه ی مدل های خودران، محصولات مجهز به فناوری اتصال هوشمند بین خودروها و خدمات، اولویت های D ACES هستند. با این اوصاف، دلیل تفاوت بی ام و M نکست با دیگر محصولات انبازی سازنده، مشخص می شود.



یکی از مهم ترین مشخصات قشری بی ام و M نکست در مقایسه با i8، اثر جزیی بندی متفاوت تو سرنوشت هایی از بدنه است که علاوه به خشکی امدن سپرهای جلو و عقب، رینگ ها را هم شامل می ‍شود. تضاد نارنجی براق با نقره ای متالیک، تاکیدی پهلو خلاقیت و تکاپو بخاطر تکثیر محدودیت های اسپرت M نکست است. در نمای رو به رو، حالت دوگانه در جلوپنجره ی سنتی بی ام و با طرحی ۶ ضلعی و متفاوت از نسخه های پیشین، ارایه می شود. بخش تویی جلوپنجره هم، نوعی قالب مشبک با رنگ فاحش دارد که همراه با نورپردازی داخلی، مدرن و آینده نگر بوسیله رویت می رسد.

سوپراسپرت M نکست از نسل جدید چراغ های بی ام و فراهم به فناوری ارتباط لیزری (Laser Wire) استفاده می درنگ. این سیستم بنا بر مدح همدستی سازنده، متشکل از لایه های نازک شیشه ای است که حالتی مشابه به خطوط نوار بیرونی (ECG) با نمای برنده و چشم گیر فراهم می کند.



نمای داخلی M نکست، فراتر از جثه دارای مدل سازی خلاقانه است. ادخال به خودرو ازطریق درهای بازشونده با طرح بال پرنده (Gullwing) انجام می شود. فرمان، حالت چهارگوش، شبیه بوسیله هدایت کننده ی هواپیما دارد و همراه خطوطی با رنگ جزیی نارنجی بوسیله فرمان رفته در بدنه، ارایه می شود. برای داشبورد، تودری ها و کنسول میانی هم، ترکیب چرم و فلز بود دارد. روی داشبورد، اثری از نمایشگر لمسی نیست؛ ولی پشت فرمان، نمایشگرهایی با شفافیت بلندی و مثل فناوری امروزی در نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) دیده می شوند.



 

 

بیشتر بخوانید:
  • ۹۸/۰۴/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی