پاکدشت 24

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، وزیر انرژی عربستانگفت که در حمله هواپیماهای بدون سرنشین «دورن» حامل بمب نیروهای یمنی دو جایگاه پمپاژ نفت شرق بوسیله باختر که از این لوله ها نفت از مناطق خاوری این کشور به بندرگاه ینبع در ساحل غربی واگذاری می یابد، هدف حمله قرار گرفته اند و داخل جای پا حمله ایستگاه شماره ۸ این خطوط نفتی دستخوش آتش سوزی شد که مهار شده است.

براساس این گزارش همدستی ملی نفت عربستان (آرامکو) انتقال نفت از این خطوط را ایستا کرده است.

منابع ارتشی یمنی صبح امروز سه شنبه گزارش دادند که در واکنش بوسیله حملات مستمر موافقت عربی به سرکردگی عربستان درون مسئله یک عملیات نظامی، با هفت پهپاد تأسیسات حیاتی سعودی را مرام حمله استراحت دادند.

الفالح مدعی شد که رخداد ای که اخیرا مخالف تأسیسات خطیر در خلیج فارس قیافه انصاف عزب منافع عربستان را هدف راحتی نداده بلکه زنهار انتقال انرژی داخل سطح جهانی و صرفه جویی آن را هدف قرار داده و بار دیگر ثابت می کند

که باید با همگی طرف های تروریستی که اینگونه اقدامات تخریب گرانه را مرتکب می شوند از جمله شبه نظامیان حوثی داخل یمنکه از سوی ایران حمایت می شوند، مواجهه کرد.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند قلمرو عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را میوه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه مسترد داشتن «عبدربه منصور هادی» مهتر جمهوری مستعفی و فراری این ناحیه بوسیله قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های دیپلماتیک خود جامه ادا بپوشانند.

مرکز حقوق بشر یمن، اوایل فروردین امسال مجموع کشته های حملات اتحاد عربی به این سرزمین را شانزده هزاره وپنج نفر اطلاع دادن کرد که از این تعداد ۳ هزار و ۵۴۷ تن را کودکان و ۲هزار و ۲۷۱ را زنان تشکیل می دهند.
شمار زخمی های حملات ائتلاف عربی به یمن نیز به ۲۴ هزار و ۹۶۷ قد رسیده است که از این تعداد۳ هزار و۵۶۸ بچه و ۲هزار و ۵۶۰ نفر زن هستند.

براساس این گزارش علاوه بر کشته و زخمی شدن زیاد از ۴۰ هزار یمنی در جنگ چهارساله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و همراهی امارات، بسیاری از زیرساخت های یمن به کلی نابود شدند.

در این حملات ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، سه گانه هزار و ۲۱۶ گونه مواصلاتی و پل، ۲۸۴ نیروگاه تولید برق، هزار و ۶۲۳ منبع و شبکه آبرسانی و ۸۶۹ مرکز دولتی در استان های مختلف یمن نابود شدند.
  • ۹۸/۰۲/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی