پاکدشت 24

خودروسازان انگلیس از مدت ها قبل در حال مذاکره با استارتاپ متاخر بریتیش ولت (Britishvolt) هستند تا باتری خودروهای الکتریکی را از گیگافکتوری این همدستی در انگلیس تأمین کنند. قرار است گیگافکتوری بریتیش ولت درون سال ۲۰۲۳ باز کردن شود. بریتیش ولت دقیقا اواخر سال گذشته تأسیس شد و به تازگی اطلاع دادن کرد اعتمادبه نفس این شرکت به منظور دستیابی بوسیله برنامه های خود در جای پا مقاطعه به احداث کارخانه داخل ولز جنوبی و اخذ مجوزهای قانونی مرتبط افزایش یافته است.



لارس کارلستروم، مدیرعامل بریتیش ولت، تو این زمینه گفت:تولیدکنندگان خودرو بزرگی باتری های تاسیس در را می فهمند. مدتی طول کشیده تا این متکی به لحظه حاصل شود. آدم باید ببینند که در حال سرمایه گذاری هستیم و عزیمت داریم این فقره را عمل دهیم. این موضوعی نیست که ما فقط بگوییم می خواهیم ارتکاب دهیم. بی آرامی اکنون، مشغول استخدام نیروی کار برای ساخت کارخانه و ستاندن مجوزهای قانونی لازم هستیم و منافع بیشتری برای آینده تصور کرده ایم. درحال حاضر، مبتلا گفت وگو با چندی از خودروسازان انگلیسی هستیم. همچنین، با برخی از این شرکت ها درباره ی تولید باتری های سفارشی برای سازگاری با محصولات و به عنوان بخشی از تیم توسعه ی آن ها مناقشه و تبادل نظر می کنیم.

گیگافکتوری آینده ی بریتیش ولت که نخستین کارخانه ی پیدایش باتری خودرو الکتریکی داخل انگلستان خواهد بود، در مکانی بوسیله مساحت ۲۵ هکتار در موجودی سابق نیروی هوایی گند سلطنتی بریتانیا (RAF) در ولز ساخته می شود. این کارخانه درون نزدیکی کارخانه ی متاخر عادات آتن استون مارتین و محل تولید شاسی بلند DBX و سایر خودروهای الکتریکی آینده استون مارتین صبر دارد. قدرت خروجی سالانه ی این کارخانه ۱۰ گیگاوات ساعت خواهد حیات که برای تأمین باتری ۱۳۰،۰۰۰ دستگاه خودرو الکتریکی کافی است و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۷ حجم تولید این کارخانه به ۳۰ گیگاوات زمانه برسد و درنهایت، حدود ۴،۰۰۰ شغل جدید ایجاد شود.



تاکنون، طولانی تنخواه گذاری ها را خود بریتیش ولت اجرا کرده؛ اگرچه این استارتاپ به امان دولت نیز متکی است. کارلستروم گفت:قبض پروانه ی ساخت تمام در قطع توان ما تراشیدن. تاکنون، پشتیبانی یا بودجه ای دریافت نکرده ایم. کاملا مطمئن هستیم تا حدودی از اقبال انگلستان بودجه دریافت خواهیم کرد؛ البته باید درباره ی میزان آن بوسیله اندازه ی کافی مذاکره کنیم.

پیش بینی می شود ساخت کارخانه ی ۱۰ گیگاوات زمانه بریتیش ولت حدود ۱/۵۷ میلیارد دلار خرج دربر داشته باشد و ۱/۸۳ میلیارد دلار دیگر همچنین برای رسیدن بوسیله ظرفیت کامل ۳۰ گیگاوات ساعت موردنیاز است. از مدت ها قبل، احداث گیگافکتوری برای بقای صنعت خودرو انگلیس بیش خطیر ارزیابی می شد. سال گذشته، رالف اسپت، مدیرعامل لمحه جگوار لندرور، گفت: «اگر باتری ها در انگلیس مخلوق شوند، تولید خودرو در انگلیس همچنین افزایش خواهد یافت.»

اخیرا مایک هاوس، رئیس هم گذاری تولیدکنندگان و تجار پیشرانه، در مصاحبه ی آنلاین با Autocar Business Live گفت: «رادیکال ترین چیزی که بوسیله آن نیاز داریم، کارخانه ی باتری است و بدون آن دستخوش دشوار خواهیم شد.»



دولت همچنین امان خود را از این طرح اعلام کرده است. دولت انگلیس تاکنون ۱۲۸ میلیون پوند (حدود ۱۶۷ میلیون دلار) برای ترقی ی باتری ازجمله مرکز صنعتی سازی باتری انگلستان سرمایه گذاری کرده و گفته است: «این کار می تواند زیربنایی برای جاه طلبی های ما به اراده احداث یک گیگافکتوری تو انگلستان فراهم کند.»

بوسیله غیر از بریتیش ولت، عزب شرکتی که به احتمال بسیار می تواند داخل انگلستان فعالیت کند، به طور روشن تسلا است. ماه جون، گزارش هایی مبنی بر این موضوع وجود داشت که خودروساز برقی آمریکایی داخل حال تخمین مکان احتمالی احداث کارخانه تولید باتری در سامرست است.

براساس گزارش کارلستروم، بریتیش ولت تو طول همه گیری ویروس کرونا گام های اساسی برداشته است. کارلستروم گفت:همه گیری ویروس کرونا این فرصت را بوسیله ما داد که تمام رقبا عریضی را ترک کنند. با اجرای برگزیت، بسیاری از رقبا ناراحت بودند و وقتی بیماری کووید ۱۹ همگی گیر شد، هم چشمی کاملا از بین رفت. در این مدت، زیاد فرمان کرده ایم تا درون انگلستان به موفقیت های اضافی برسیم.

اگرچه کارلستروم هوی دارد بریتیش ولت نخستین مرکز تولید باتری خودرو برقی در مقیاس بزرگ را در انگلستان گشادن کند، او پیش بینی می کند داخل آینده دو خواه سه گانه کارخانه ی مشابه دیگر همچنین وجود داشته باشد. کارلستروم توضیح قسط:تقاضا در انگلیس بین سال های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ حدود ۵۰ گیگاوات ساعت خواهد بود و ما داخل حال پیدایش کارخانه ای با ظرفیت ۳۰ گیگاوات زمانه هستیم. تقاضا متجاوز بیشتر از عرضه است و با خطر نسبتا اندکی مواجه هستیم. اگر ما [انگلیس] نتوانیم توافقنامه تجاری را با اتحادیه اروپا امضا کنیم، این موضوع به عنوان مثال روی کار جگوار لندرور تأثیر خواهد گذاشت. خودرو کمتر، یعنی باتری کمتر؛ ولی نگران نیستیم. توجه بسیاری از قطعه سازان مختلف را درون انگلستان جلب کرده ایم و به بازار فعلی متجاوز خوش بین هستیم.

کارلستروم درباره رقابت پذیری در سطح بازار اروپا نیز توضیح عدل:مدت ها به انگلستان چشم داشتیم. اروپا از رویت سایر تسهیلات و امکانات از رقابت پذیری بیشتری برخوردار است. ما در وضعیتی کاملا مختل زندگی می کنیم. فکر می کنم کمی عجیب باشد هیچ کسی [موارد لازم] را اطلاع نکرده است. بوسیله نظر می رسد تو انگلیس سستی ها و کم مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش هایی درباره برگزیت اتحاد محذوف باشد. بدون بود رقابت، درون مکان متجاوز مناسبی این کارخانه را می سازیم. هدف ما این است که پایدارترین تولیدکننده ی باتری [خودرو الکتریکی] داخل جهان باشیم. ما با زنجیره ی تأمین تلاش می کنیم تا حد ممکن، انگلیس بوسیله این هدف نزدیک شود.

کارلستروم پیش بینی کرد واردات باتری از آسیا، یعنی جایی که تیمار اکنون اکثر باتری های گیتی تولید می شود، درنهایت صبور عوارض خواهد شد. کارلستروم گفت:چنانچه باتری ها از آسیا دانا شوند، بیش مقرون به نفع هستند؛ اما چنانچه آینده را در دید داشته باشید، یقین دارم واردات آسیا با عوارض های زیست محیطی روبه رو خواهد شد. حمل ونقل باتری های سنگین تأثیر زیادی بر هوا زیست می گذارد. در حالی که باتری ها مسافت های تمام را از آسیا تا اروپا طی می کنند، نمی توانید بگویید خودرویی جماز و عاری آلایندگی می سازید. مقاله های مرتبط:بدوی خودرو برقی ام جی بوسیله زودی بااطلاع انگلستان می شودلوتوس اوایا رونمایی شد؛ اولین ابرخودرو تمام برقی بریتانیا

بریتیش ولت پیش از این استخدام دانشمندان و مهندسان ورزیده را آغاز کرده است و کارلستروم انگلستان را مکانی توصیف می نرم که از تخصص های شگفت انگیزی درزمینه ی فناوری باتری بهره می برد. جدیدترین گمارش این شریک حکیم آلن پترسون است که بوسیله عنوان مدیر بزرگ فنی به جمع مدیران بریتیش ولت می پیوندد. پترسون پیش از این رئیس مدیریت برنامه ی مؤسسه فارادی بود و تحقیقات مربوط بوسیله باتری های لیتیوم یون را انجام می انصاف و وظیفه ی مدیریت منابع صنعتی و دانشگاهی و دولتی را برای شتاب دهی پیشرفت برعهده داشت.

بریتیش ولت درباره ی دانشگاه نه تنها درزمینه ی تحقیق و توسعه، بلکه درباره ی وجهه پیشگاه و مسئولیت اجتماعی در دانشگاه کاردیف صحبت می کند. کارلستروم گفت:اگر بتوانیم کودکان ۱۴ ساله را درزمینه ی تحقیقات باتری آموزش دهیم، آن ها می توانند کارگران ماهر ما درون آینده باشند.



بریتیش ولت دیدگاه های خویشتن را فراتر از تولید باتری برای خودروهای الکتریکی فراغت داده است. این شرکت قبل از پایان سال، برنامه ای برای احداث سایت دوم داخل انگلستان با تمرکز پهلو باتری های پس انداز انرژی اعلام خواهد کرد. کارلستروم گفت:پس انداز سازی انرژی مقدر شدن مهمی از پروگرام ی تجاری است. تقاضای زیادی بخاطر ذخیره سازی، به اختصاص داخل مناطقی از جهان وجود دارد که دسترسی به شبکه های توزیع صاعقه یا کارمایه خورشیدی ندارند. این همان چیزی است که اینک بوسیله دنبال آن هستیم.بیشتر بخوانید:ایلان ماسک فلز نیکل را طلای متاخر می دانداجاره باتری؛ راه حل شرکت چینی برای کاهش قیمت خودروهای برقیچگونه توربوشارژر برقی به کاهش آلایندگی و گشایش عملکرد فنی معاون می کند؟پنل خورشیدی جمع شونده بخاطر وانت معرفی شدخودرو برقی سونی امسال تولید می شود
  • ۹۹/۰۶/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی